Sjokoladebanan Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 Jeg hadde med meg min sønn på 1.5 år i butikken, for å handle. For tiden sier gutten min hei, og hallo til alt å alle, og i dag, kom det en eldre mann bort til meg, å begynte å prate med meg om løst og fast, som om jeg kjente ham, selv om jeg aldri hadde møtt han før. Det kom fram at han var alene og barnløs, men han hadde fjernadoptert noen. Vi ble stående å snakke en stund, før vi bryter opp, og går hver vår vei. En liten stund senere møter jeg på ham igjen, da han kommer bort til meg med den 50 lapp slik at jeg kunne kjøpe noe til gutten. Må si det ikke akkurat var hverdagskost for min del, men veldig hyggelig. ¨:-)
melkekua™ Skrevet 13. februar 2010 #2 Skrevet 13. februar 2010 Noen ganger trenger de eldre bare noen å snakke med ) Så koselig da!
ifie Skrevet 13. februar 2010 #3 Skrevet 13. februar 2010 Så fint at du tok deg tid til å snakke med han da! :)
Mor Løvehjerte Skrevet 13. februar 2010 #4 Skrevet 13. februar 2010 Så utrolig koselig! Håper du treffer på han igjen da, og gjør dagen hans litt lysere! :-)
Gjest mphs Skrevet 13. februar 2010 #5 Skrevet 13. februar 2010 Jeg slår stadig vekk av en prat med fremede. Spessielt litt eldere. Jeg syns det bare er koselig så lenge jeg har tid.
Sjokoladebanan Skrevet 13. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 13. februar 2010 Føler heller det var jeg som fikk dagen litt lysere. :-) Veldig hyggelig at det finnes noen slike, blandt alle travle mennesker på handletur.
Mor Løvehjerte Skrevet 13. februar 2010 #7 Skrevet 13. februar 2010 Dere lyste nok opp dagen for hverandre. :-)
Lillesnuppis Skrevet 13. februar 2010 #8 Skrevet 13. februar 2010 Ble rørt da jeg leste dette jeg. Alene, barneløs og masse tid til overs. Han syns nok det var hyggelig at du stoppet opp for å prate med han og siden han har flere fjern adopsjoner så er han nok veldig glad i barn :-) Syns nok det var så koselig at noen tok seg tid til han så han ville gi den lille noen penger til å kjøpe seg noe fint. Ikke ofte man treffer sånne mennesker. Ser jo mange eldre som går rundt alene å har så mye tid til overs. er jo greit om dagen for di eldre. Da kan dem gå ut å se mennesker og kanskje få noen å snakke med sånn som denne mannen. Er kvelden og helgene som er værst. Sitter inne eller går rundt alene uten å ha noen å snakke med. Husker da jeg jobbet på sykehjem. Hadde jeg tid til overs så satte jeg meg ned for å prate litt med dem. Å dem satte så utrolig pris på å bli lagt merke til å for å få snakke :-) Trengte ikke sitte lenge. 10-15 min. Alltid godt å snakke litt. Ung som gammel. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå