jippiii Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 Fullpumper fordi jeg har hatt store kjøttsår...Pumpet i 3 uker nå, å håper jeg snart kan gå over til å amme igjen så snart sårene er skikkelig grodd. Vil det da være som å starte på nytt med tanke på å bli sår? eller har pumpingen også vært med på å herde brystvortene?
Brillefint - Jadda! Skrevet 13. februar 2010 #2 Skrevet 13. februar 2010 Du kan nok bli sår igjen desverre. Anbefaler virkelig at du får time på ammepoliklinikken ved barselsavd på sykehuset du fødte på for veiledning. Jeg fikk kjempegod veiledning der når mini var liten og jeg plagdes. Du har virkelig vært flink som har pumpet så lenge! Hadde jeg aldri i livet orket:)
jippiii Skrevet 13. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2010 tro meg, jeg er ganske lei hele pumpingen. Noen ganger får jeg lyst å kaste greia i veggen!tenker hele tiden at snart er sikkert sårene grodd og jeg kan amme, men det tar sin tid ser det ut som....!men spørs om jeg holder ut i flere uker til! hadde vertfall vært greit om pumpingen herdet brystvortene som amming gjør, så jeg slapp unna den værste sårheten igjen! Hrer ed til historien at tulla hadde stramt tungebånd som mest sannsynlig gjorde meg så sår, men det er ordnet opp i!
brooklyn Skrevet 13. februar 2010 #4 Skrevet 13. februar 2010 Å kjære vene, har du pumpet i tre uker? Det er jo knallbra med såre brystvorter!!! Jeg kunne ikke pumpe i begynnelsen, jeg ble ALDRI bedre, for vakumet gjorde at brystvortene mine sprakk opp igjen hver eneste gang jeg pumpet. Jeg håndmelket i stedet for det var mye bedre for mine såre, ømme, blødende og vonde undersåtter. Men, når det venstre brystet mitt hadde grodd, det var det som var verst, la jeg babyen til der, etter han hadde tømt det høyre, som ikke var på langt nær så vondt. Da stakk det pittelitt, og jeg brukte noen dager på å tørre å ligge han til der først. Jeg brukte oppsamlingskopper og håndmelking for å ikke belaste brystvorten mer enn absolutt nødvendig.
Marbella Skrevet 13. februar 2010 #5 Skrevet 13. februar 2010 Jeg brukte ammeskjoldene...synes jeg ble bare enda mer sår av pumpingen. Prøvde også å luft tørke brystene så mye som mulig ( ikke like enkelt da) så de ikke skulle bli fuktig inni bh. Fikk skjell på føden for og ha på brystvortene og det hjalp litt, men tror man må holde seg tør, fukten gjør at det ikke gror og at man blir enda mere sår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå