Blå+Rosa? Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 Var på do i går kveld før jeg skulle legge meg og da kom det lyserødt blod når jeg skulle tørke meg, var ingenting i trusa, bare på papiret. Kom bare mer og mer etterhvert som jeg tørket meg flere ganger. Tok på meg et bind og gikk å la meg, ble ikke så mye søvn, men når jeg sto opp så var det heller ikke noe i bindet, kom bare litt brunt blod/utflod når jeg tørket meg, ikke noe friskt og heller ikke så mye. Hadde en del murringer i magen i går og noen rykninger i livmor området som jeg ikke har kjent før. Har ikke hatt noen smerter. Har vært litt småkvalm i noen dager nå, som kommer og går, den er der fortsatt sånn av og til. Noen som vet hva det kan være? Har jeg mistet spiren min?
Msmaramu Skrevet 13. februar 2010 #2 Skrevet 13. februar 2010 Hvor langt er du på vei? Skulle du hatt mensen i disse tider?
Blå+Rosa? Skrevet 13. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. februar 2010 Har glemt å endre nicket mitt, fikk korrigert ny termin av fastlegen forrige uke til termin. 7.10. Endret det nå.
Msmaramu Skrevet 13. februar 2010 #5 Skrevet 13. februar 2010 Jeg har i grunnen ingen tro på at du har mistet:) Er ikke umormalt å ha litt brun utflod. Murringer kan jo komme og gå i løpet av svangerskapet og kvalme har jeg også nettopp begynt å få. Er 7+5. Hvis du er veldig bekymret kan du jo få tatt en hcg-prøve hos legen på mandag og sjekke verdien? Men jeg syns virkelig ikke du skal bekymre deg for dette:)
MammaTilToTette + spire Skrevet 13. februar 2010 #6 Skrevet 13. februar 2010 Det er ikke lett å vite,men jeg synes det høres ut som en ufarlig blødning..En spontanabort gir rikelig blødning(friskt blod). Har du hatt sex nylig?det kan gi små blødninger som enten kan skyldes en rift eller sprukne blodkar. Hvis du begynner å blø mer ville jeg kontaktet lege! Masse lykke til!
vi3blir4 Skrevet 13. februar 2010 #7 Skrevet 13. februar 2010 Dette lurer jeg også på, skjedde akkurat det samme med meg i går kveld og når jeg sto opp, men jeg er 6+1 i dag? Er bekymret.
Blå+Rosa? Skrevet 13. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 13. februar 2010 Har ikke det nei siden samboeren min har vært på sjøen i snart to uker. Godt at jeg har fri fra jobb i helga sånn at jeg kan slappe av, så kommer heldigvis sambo hjem i morgen. Er så redd for at noe er galt, er første gang jeg er gravid, så vet ikke helt hva som er normalt og ikke.
vi3blir4 Skrevet 13. februar 2010 #9 Skrevet 13. februar 2010 Jeg har forresten vært småkvalm i en uke nå ca, men er litt usikker nå om det er pga graviditet eller bekymring jeg er det nå. Jeg hadde også noen slags rare ''rykninger i livmoren'' de to siste dagene som jeg ikke har kjent før, men ikke noe i dag, husker ikke hvordan det var forrige graviditet. Kom bittelitt brunt blod rundt uke 7 sist jeg var gravid, men alt var i orden da heldigvis, men denne gangen kom det endel lys rødt/mellomrødt blod på papiret i går kveld før jeg skulle legge meg, og har bare kommet litt brunt i dag, men har ingen smerter. Kom bare på papiret, ikke noe på bindet. Er det normalt eller blør man mer viss man skulle miste?? Kan man blø lite og ikke ha noen smerter også viss man mister? Noen som vet?
høstbarn:) Skrevet 13. februar 2010 #10 Skrevet 13. februar 2010 Jeg tror ikke at du har mistet, men jeg vet jo selvfølgelig ikke. Men da jeg var gravid forrige gang hadde jeg en blødning som var som en svak mens. Over flere dager. Da jeg var ca 5 uker på vei. Og den spiren er 3 år gammel nå Jeg har hørt at kvalmen forsvinner fort hvis man har hatt spontanabort.Så hvis du fortsatt er kvalm tyder det også på at du er gravid. Lykke til!
Blå+Rosa? Skrevet 13. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 13. februar 2010 Håper du har rett. Det med kvalmen ble jeg plutselig usikker på, det kan jo være sånn som Cevitaaa sier at kanskje kvalmen kommer fra bekymring og ikke fra graviditeten? Uff, er så fortvilet
sisseln Skrevet 13. februar 2010 #13 Skrevet 13. februar 2010 Så lenge du bare har sporblødning er det ingen fare:) Det kan være på grunn av så mye-og veldig ufarlig!!! Frisk kraftig blødning er det verre med. Murringer som er kraftige(ofte i ryggen) kan også være et tegn på SA. Kvalme er et godt tegn:) Lykke til!
=Lillemora= Fødeklar<3 Skrevet 13. februar 2010 #14 Skrevet 13. februar 2010 Jeg hadde en blødning for noen dager siden, var da 5+2. Litt brunt på papiret hver gang jeg tørket meg. Ble kjemperedd og ringte gyn med en gang. Heldigvis har jeg en supergrei gyn, så fikk komme inn med en gang til ultralyd og blodprøver. Var ikke så mye å se på ul enda, men spiren satt ihvertfall på plass. Og blodprøvene viste høye verdier av hcg og progesteron. Hun sa det ikke var uvanlig med små sporblødninger så tidlig siden embryoet graver seg inn i livmoren. Så lenge det ikke er rikelig med blod og smerter er det som regel ingen fare. Blødningen min stoppet etter 2-3 dager. Men du burde få tatt blodprøver og en ul så du kan slappe av litt, fryktelig vondt å gå å være redd sånn! Krysser fingrene for deg, tenker det går kjempfint:)
Blå+Rosa? Skrevet 13. februar 2010 Forfatter #15 Skrevet 13. februar 2010 Jeg har ingen fast gyn, så vet ikke helt hvem jeg skal ta kontakt med? Har en ganske streng fastlege, så tviler på at han vil gjøre noe med det. Har litt menssmerter nå i mage og korsrygg, og kvalmen er jeg fortsatt usikker på om den kommer fra bekymringen eller grav. Kommer fortsatt litt brunt, men er litt mer blank enn tidligere i dag. I går kveld var det jo friskt blod, og det var en del på papiret (blandet med litt blankt), så derfor er jeg så bekymret. Måtte tørke en god del ganger i går kveld før jeg fikk vekk det meste. men som sagt har jeg ikke hatt noe i bindet. Vet ikke helt hva jeg skal tro. Er en privat ul klinikk her, men har hørt det er noen uker ventetid der, vet ikke om jeg klarer å vente så lenge.
sisseln Skrevet 13. februar 2010 #16 Skrevet 13. februar 2010 Man bruker å blø veldig friskt blod og store mengder ved SA(alt ettersom hvor langt man er kommet). Er du veldig bekymret, ta kontakt med legevakten som henviser deg videre til gynekologisk poliklinikk hvor du kan ta en ul.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 13. februar 2010 #17 Skrevet 13. februar 2010 Det er mest sannsynlig ikke noe farlig. Men du høres veldig bekymret ut og derfor synes jeg du skal kontakte fastlegen din på mandag og spørre om å få en henvisning til tidlig UL samt måle stigningen på hcg med 3 dagers mellomrom. På den måten kan du utelukke at det er MA eller Exu også.. En SA merker du med ganske sterke blødninger og smerter. Det er helt sikkert bare slimhinnene dine som er litt skjøre, men for at du skal slippe å bekymre deg så lenge så synes jeg at du skal kontakte legen din. Ikke sikkert at han er så streng når du fortelller at du har blødninger og er redd vet du. Sender en stor trøsteklem og masse lykke til!
stellita.med 3 barn<3 Skrevet 13. februar 2010 #18 Skrevet 13. februar 2010 Hei...jeg hadde brun utflod over en hel uke hver gang jeg tørket meg og i bindet med sønnen min som nå er 18 mnd..så det er nok vanlig med litt blødninger..siste dagen jeg hadde det så var det friskt blod..jeg syns du skal ringe sykehuset du tilhører å høre om å få komme for tidlig ul siden du er bekymret og har blødninger..veldig mange som gjør det..Håper og tror at alt er bra med spiren din.. Lykke til.. Klem
Blå+Rosa? Skrevet 13. februar 2010 Forfatter #19 Skrevet 13. februar 2010 Tusen takk for oppløftende svar jenter! Skal ringe legen på mandag, eller legevakta i morgen viss det ikke skulle gi seg. Er så ekkelt å ikke vite om der er liv eller ikke, så er det så typisk at det måtte skje i helga også da. Har fortsatt svake menssmerter i rygg og mage, men synes det er litt mindre brunt blod som kommer på papiret nå, er mer lys beige/blank farge, så håper at det gir seg og at alt er i orden. Skulle ønske dagene kunne gå litt raskere.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. februar 2010 #20 Skrevet 13. februar 2010 Det er visst ikke helt uvanlig med små sporblødninger rundt uke 6, særlig hvis morkaka ligger langt nede, nærme mormunnen. Da kan det nemlig blø litt når morkake/ navlestreng dannes og festes, og er det det som er tilfelle er det ingen grunn til bekymring=)
Carasnella Skrevet 13. februar 2010 #21 Skrevet 13. februar 2010 Jeg har mistet 2 ganger og ingen av gangene hadde jeg smerter. Den siste gangen jeg mistet nå i høst, så blødde jeg veldig lite. Kom kun når jeg var på do og tørket meg, aldri i trusa ellers. Men det blodet som kom når jeg var på do, begynte som brunt en dag eller så, også ble det veldig friskt og rødt. Og sånn var det i mange dager. Men det trenger ikke bety at det skjer med deg! Og om det allerede begynner å gi seg, så er jo det et godt tegn. Men synes du skal ringe fastlegen din på mandag, for du skal ikke trenge å gå rundt å være så bekymret. Om han ikke vil høre på deg, så hadde jeg prøvd å ringe å få en privat ul, kan godt hende de har akutt-timer, for sånne situasjoner. Håper det ordner seg for deg og at legen din tar deg alvorlig, slik at du får et svar. Masse lykke til, og håper så inderlig det blir en liten oktoberspire på deg!
Blå+Rosa? Skrevet 13. februar 2010 Forfatter #22 Skrevet 13. februar 2010 HI her.. Ja, håper virkelig at det ordner seg og at alt er i orden, men tørr nesten ikke å håpe på noe som helst :S
surfepia Skrevet 14. februar 2010 #23 Skrevet 14. februar 2010 Hei hvordan går det med deg?? Mer blødninger?? Dersom ikke, så tviler jeg på at du har mistet. Dersom du bare er litt over 5 uker så er det helt normalt med festeblødninger. En tidlig UL vil ikke kunne gi deg svar før du har passert 6 uker. Gyn anbefaler sjeldent tidlig UL før uke 7. Det jeg ville gjort var å be om hcg prøver. Dersom stigningen er bra så tyder det på at alt er i orden :-) Lykke til!!!
Blå+Rosa? Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #24 Skrevet 14. februar 2010 Har fortsatt litt slimete lys rød blødninger som kommer og går, av og til blandet med litt brunt, men fortsatt mest blankt. Håper at alt er i orden, skal dra en tur på legekontoret i morgen, så håper at jeg får hjelp der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå