Lille diamant Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 Før første gang har jeg nå spottet 10/11 og 12 dpo, kun litt farget utflod. Lurer på om det er wild yam som er årsaken, da jeg har tatt det etter EL denne mnd..andre som har opplevd dette? Har ikm enten 14 eller 15.februar...på babyverden fikk jeg opp at jeg hadde EL 31.januar og her på bim får jeg opp 1.februar..fikk knallpositiv EL-test den 30.jan, så kan stemme med begge de datoen. Så nå går jeg her og venter, har vondt i korsryggen og menssmerter som kommer og går, men enda ingen tante å se. Ellers så har jeg ikke noe særlig symptomer, bare litt oppblåst mage og er trøtt for tiden. Noen andre som har ikm 14/15.feb, som vil skrive litt?
hel1a og aprilsnuppa Skrevet 13. februar 2010 #2 Skrevet 13. februar 2010 Jeg er litt usikker på når jeg har IKM, tror 15 eller 16 februar. Har alltid hatt punktlige sykluser på 28 dager, men i høst da vi begynte å tenke på å prøve begynte jeg å spotte 4-5 dager før jeg fikk mensen (utrolig irriterende forresten). Var litt brun utflod og litt friskt blod innimellom (sorry for detaljene). Samtidig fikk jeg sykluser som var bare 26 dager... Bekymrer meg litt fordi jeg føler at lutealfasen kanskje blir litt kort da, men prøver å ikke henge meg så mye opp i det enda... Etter mine beregninger skulle jeg ha begynt å spotte i går om jeg har IKM på tirsdag... men har ikke sett noe til det enda (bank i bordet!). Har hatt ømme bryster i snart en uke nå, på yttersiden av puppene (kjennes mest ut som de er støle...) Har vanligvis ikke dette mellom EL og tr så kjenner jeg er litt spent.... i går kjentes det ut som jeg fikk mensen, hadde skikkelige tak i korsryggen... måtte jo selvfølgelig teste i dag og den var såklart negativ... men jeg vet jo at det egentlig er alt for tidlig å teste... Er bare i min andre skikkelige pp, så prøver å ikke ha for høye forhåpninger, men håpet ligger jo i bakhodet hele tiden... Lykke til da lille diamant, har du forresten testet enda?
Lille diamant Skrevet 13. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2010 Det hørtes veldig spennende ut, for støle/ømme bryster er jo ett ganske vanlig gravditetssymptom jeg hadde det sist jeg var gravid, har aldri kjent noe lignende hverken før eller etter. Kunne nesten ikke ta på de etter jeg fikk positiv test, var skikkelig ubehagelig. Jeg har hatt 29 dagers syklus de siste mnd, det tok veldig lang tid før den stabiliserte seg etter p-pilleslutt og en MA etter der igjen. Så jeg har testet allerede ja, og fikk en rar billigtest på torsdag denne uken, samtidig med spottingen. Fikk opp en halv rosa teststrek, og normal kontrollstrek?! Veldig rart, og testet idag igjen med billigtest og den var negativ Har selv tenkt på dette med kortere lutealfase når man spotter, for det må jo bety at progesteronet allerede synker, og gjør kroppen klar for mensen? Så det kan vel umulig være bra.. Hvor gamle er dere da, og har dere barn fra før?
hel1a og aprilsnuppa Skrevet 13. februar 2010 #4 Skrevet 13. februar 2010 Jeg blir 29 i år og han 30... har ingen barn fra før... så vet ikke noe om fruktbarheten vår... Men jeg kjenner at jeg blir litt stressa pga alder og den fordømte spottinga... Prøver selvfølgelig å ikke stresse, men det er enklere sagt enn gjort.. Merka i sted at brystene ikke var så ømme lengre... så nå skal jeg prøve å ikke tenke så mye mer på det før på tirsdag, slappe av og spise sushi:)
Lille diamant Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2010 Ja det er frustrerende når kroppen gir så mange rare signaler etter EL, og så forsvinner de plutselig. Jeg tror jeg får mensen idag, for testet negativt idag igjen og det er vel ikm-dagen min tror jeg. Så da kan sikkert jeg og bare slutte å tenke på det, så kommer nok mensen ja.. Tenkte at jeg kun skulle ta bidronninggele neste pp og ikke wild yam...for tror det er den som er grunnen til at jeg spottet. OG trenger absolutt ikke kortere lutealfase enn jeg har fra før Jeg er 26 år selv og samboeren min er 28, så vi håper at fruktbarheten vår ikke er helt på bånn enda. Men hvem vet sånt.. Lykke til med testingen og kos deg med sushi! Hørtes godt ut ;o)
Lille diamant Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 14. februar 2010 Hei mrspoo! Spotting er når man får farget utflod eller veldig små mengder blod før selve mensen kommer. Altså det kommer kanskje litt små flekker blod på papiret når man tørker seg, derav ordet spotting. Det er ikke en positiv ting etter som jeg har hørt, da dette kan bety at det er ubalanse i hormonene i kroppen. Men tror det er vanlig hos noen, uten at det hindrer graviditet hos dem. Kommer nok an på årsaken til spottingen..men jeg har aldri opplevd det før og liker det ikke!
Carina har to små gull Skrevet 14. februar 2010 #8 Skrevet 14. februar 2010 Jeg pleier bestandig å spotte 3 dger før ikm. Tok dette opp med legen min sist jeg mista og det er visst helt ufarlig. Han sa at under eggløsning produserers det masse hormoner som gjør at slimhinnene i livmora blir veldig skjøre og at blodkar sprekker senere i syklusen. Men etter at jeg starta opp med wild yam har det blitt bedre.
Lille diamant Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 14. februar 2010 Hmm, jeg har aldri opplevd det før og antok derfor at det var pga av wild yam at jeg spottet denne gangen..men lurer jo på om jeg har sluttet med de for tidlig? Tok de fra 2 dpo frem til 8 dpo, altså 7 dager som jeg ble anbefalt her inne. Hvor lenge tar du de Carina?
Carina har to små gull Skrevet 14. februar 2010 #10 Skrevet 14. februar 2010 Har brukt wild yam krem tidligere og den skulle jeg bruke fra el til mensen kom. Denne pp skal jeg bruke kapsler og blir å bruke de fra 2 dpo som er i morgen og en uke framover.
Lille diamant Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 14. februar 2010 Ja jeg tror jeg skal droppe wild yam, og bare bruke bidronninggelen fremover. Har ikke lyst til å klusse til syklusen min, da den endelig stabiliserte seg etter MA i august. Men tenkte kanskje jeg skulle be om å få sjekket om hormonbalansen i kroppen hos legen. Tror man kan ta noen blodprøver for å sjekke dette, men er ikke helt sikker..
mimie Skrevet 15. februar 2010 #12 Skrevet 15. februar 2010 Lille diamant Jeg har sjekket hormonene mine ved blodprøve.. Jeg fikk tvinga meg inn til en gyn time selvom vi da ikke hadde prøvd så lenge. For min del ville jeg være trygg på at alt stod bra til. (Opererte eggleder da jeg var liten..) I tilegg er samboern min mye eldre enn meg, og jeg tenkte som så at det er dumt å gå et år å prøve for så å bestile time hos gyn, vente på den, vente på svar på prøver, vente på resultat av medikamenter osv, Det går jo fort 2 år før man er blitt gravid hvis alt ikke går som det skal... Gyn så ikke noe feil på den opererte siden, men mulig at jeg holdt på eggene på den andre siden... Tok derfor blodprøver to ganger i løpet av en syklus. Det var ikke no galt med meg, men fikk allikevel resept på pergo.. Jeg gir akupunktur en sjanse før jeg gyver løs med pergo, men jeg er glad jeg stod på for å få svar..! Gyn var enig med meg, selv om det er vanlig å prøve et år før man undersøkes... Jeg tror at mange av oss jenter kan bli litt for opphengt i tanken på å få barn. Jeg trodde ALDRI jeg skulle tenke så mye på dette, men graviditets spørsmål svirrer ofte rundt oppi hodet! Hvis noen har en oppskrift på hvordan man kan stye tankene over på noe annet mottas dette med takk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå