Gå til innhold

planlegger graviditet - skal begynne i ny jobb!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg er student og blir ferdig med 5-årig utdannng til sommeren. da skal jeg jobbe i et vikariat på 1 år og noen måneder (har ikke skrevet kontrakt enda, så vet ikke eksakt). jeg har jobbet der i snart ett år allerede i deltidsjobb som student. grunnen til at jeg ville få en relevant studentjobb var for å komme inn i en bedrift og kanskje bli tilbudt fastjobb videre og da ha mulighet for å bli gravid like etter endt studie. ville ha litt tid i en bedrift slik at jeg kan bli gravid etter skolen, istedet for å være HELT ny og bli gravid. saken er jo den at jeg ikke har blitt tilbudt fast stilling, men vikariat på 1 år.

stiller dette seg noe annerledes? har jeg "mindre" rett til å bli gravid nå, enn om jeg hadde fått en egen fast stilling? jeg er helt sikker på å prøve å bli gravid i sommer, så det er snakk om ca 3 måneder de vil trenge en vikar for meg igjen i vikariatet. bør jeg gi beskjed om at jeg vil prøve å bli gravid i sommer? de vet jo at de ansetter en i midten av 20-årene, og at jeg er gift, og da er jo det alltid en sjanse for at vedkommende blir gravid? eller er det forventet i et vikariat at man nesten holder seg fra sex, uten noen mulighet for å bli gravid?

jeg vet det kan ta tid å bli gravid og at jeg derfor gjerne vil jobbe ut hele kontrakten, men hvis vi er heldige så skal jeg ikke jobbe ut kontrakten. holder på å bli gal her, vet ikke hva jeg skal gjøre....... noen råd, tips eller erfaringer?

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...