Anonym bruker Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 Jeg føler meg så rotten når jeg sier jeg trenger fri fra ungene mine.. Men jeg kjenner at jeg har en del jeg strever med i og med at BF ikke får ha ungene siden han ruser seg! Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Yngste er 7 mnd og har aldri vært på overnatting hos noen. Jeg liker ikke tanken på å levere de ifra meg men jeg lengter etter en dag eller to KUN for meg selv en gang i blandt.... Noen råd? jeg har foreldre som stiller opp, men de er enslige og eldre og i full jobb... need help..
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2010 #2 Skrevet 13. februar 2010 du må søke hos barnevernet for å få det.Avlastning kan være så mye-alt fra barnehage til en helg fri i mnd.Er veldig forståelig at du føler du trenger tid for deg selv og det er viktig,for å kunne hente seg inn litt og få overskudd som barna igjen får glede av:) Jeg søkte og fikk avslag..Har bare ett barn jeg da, men ingen familie i nærheten og ikke noe tid til meg selv utenom når han er i bhg,men da er jeg på jobb /skole-så jeg får jo ikke henta meg inn:S Kanskje litt annerledes når en har to barn,du taper ingenting på å prøve hvertfall,men greit å ha med seg at for bv er det en vurderingssak,og du kan få avslag..Kan kanskje spare deg for ltt skuffelse:p
Hellobaby Skrevet 13. februar 2010 #3 Skrevet 13. februar 2010 Spør på helsestasjonen, for i mange kommuner har de andre ordninger enn bare gjennom bv. Selv vurderer jeg å gjøre det når permisjonen er over, og jeg skal studere fulltid. pluss jobbe ved siden for å få det til å gå opp økonomisk. I denne kommunen fikser de det gjennom helsestasjonen hvertfall..
Leona2009 Skrevet 14. februar 2010 #4 Skrevet 14. februar 2010 Hei Hørt om homestart?.De samarbeider med flere helsestajoner i Norge..vet ikke om de er i din kant av landet..men kontakt dem uannsett å kanskje de kan hjelpe.. De kan nok ikke tilby deg en HEL dag uten barn,men ihvertfall være behjelpelig med noen timer i uken. Her er nettsiden deres:www.home-start-norge.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå