Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Det har vært stille fra meg en stund. Jeg fikk en kraftig influensa i romjulen, og er enda ikke helt bra. Sliten og hoster. Alt av blodprøver er ok, men litt forøyet TSH, så har begynt på Levaxin. Skulle lade opp i julen, ta nytt forsøk i januar. Skuffende og måtte utsette. Planen har vært er at jeg skal starte opp neste uke, da får jeg mensen. Men er fortsatt så sliten at jeg orker lite, og er 40 prosent sykmeldt. Skal tenke litt i helgen hva jeg gjør, er litt fortvilt dette. Bør jeg vente en måned til? har uansett ikke råd til å reise hver måned framover. 2009 var et innholdsrikt år på mange måter, med blant annet 7 turer til København. Det er vel naturlig med en reaksjon. Har noen av dere gode råd? Kanskje noen har hatt det likedan? Hilsen Sofia.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141430803-hei-fra-meg-sliten-noen-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg! Skjønner godt at du stresser med å komme i gang med neste forsøk, men det høres ut som om du vil ha godt av å senke skuldrene og stå over kommende syklus for å bli helt frisk. Det tar på både fysiks og psykisk å reise slik frem og tilbake hver måned. Da er det bedre å bruke pengene på et forsøk når du er i form, for du vil lett kunne klandre deg selv for å ha kastet penga ut vinduet dersom forsøket går i dass ved at kroppen mener dette er et ugunstig tidspunkt for babylaging. Men det er sikkert dem som har vært halvdøde av influensa og det ene med andre og blitt gravide likevel. Lykke til med å ta den beslutningen som er best for deg selv! :-)

Er det inseminasjoner du holder på med?

Hei Sofia

Leit å høre at du sliter med å bli frisk. Hvis du også har lavt stoffskifte, vil det ta kanskje ta litt tid før du får full effekt av Levaxin.

Enig med Lille Egg at det er bedre å vente til formen er litt bedre. Vet jo av erfaring at IVF behandlingen krever litt ekstra! Jeg venter selv på å komme i gang med ett nytt forsøk etter at det første forsøk i november misslyktes. Jeg plages med spotting og tror det påvirker forsøkene. Jeg vil finne litt ut av det før jeg setter i gang med neste forsøk. Mener det er bedre å vente noen måneder fordi jeg har heller ikke råd til å prøve så mange ganger. Jeg tenker også på alderen, at det ikke kan gå for lang tid. Hormonprøvene mine er iallfall normale så da tenker jeg at eggproduksjonen i det minste vil fungere en stund til:)

Det er ikke så enkelt dette her..

Du får ha god bedring. og lykke til med neste forsøk, uansett om det blir denne eller neste måned!

Hei Sofia 40

Jeg vil anbefale deg å satse på å bli i bedre form før du setter i gang igjen. Jeg begynte med inseminasjon da jeg var i et jobb med mye stress som førte til eviglange forkjølelser - ble aldri gravid mens jeg jobbet der. Jeg ble tilslutt sykmeldt, sa opp jobben og fikk meg ny jobb etter tre mnds sykmelding. Jeg ble i bedre form og jeg tok da pause fra insemineringen da jeg var sykmeldt, vips så ble jeg gravid på min 7. inseminering :-) Jeg er sikker på at det var det fysiske som hindret meg i å bli gravid. Jeg antar at kroppen hadde nok med seg selv da jeg var dårlig. Tror det å ha et langvarig sykdom gjør sitt. En influensa som går over på ei uke er et helt annet situasjon - kroppen klarer å hente seg inn da. . .

Ønsker der lykke til uansett hva du bestemmer deg for :-)

Hei Sofia!

Håper du kommer deg på bena igjen.

Er du fremdeles på inseminasjoner?

Ser du var 7 turer ifjor. Jeg fikk anbefalt å prøve lavstimulert IVF om jeg ikke lykkes nå. Det er billigere enn vanlig, og ikke fullt like heftig på kroppen.

Bare tenkte om det kunne være en ide å øke sannsynligheten litt nå?

Sender deg masse gode tanker.Gleder meg til du er tilbake her hos oss!!

Tusen takk for gode tanker og innspill fra dere. Jeg hadde 5 inseminasjoner hos Stork, og har hatt 2 IVF - forsøk hos CFC. Det er dyrt med IVF, så dermed har jeg ikke råd til å reise hver måned. Det er alderen jeg tenker på som gjør at det ikke bare er å vente (har fylt 41 -så må vel kanskje endre på nicket mitt), samtidig tenker jeg at jeg nok i alle fall har dette året på meg. Det skal jo være gøy å lage barn, og vi skal ha overskudd, så det er mye som taler for at jeg drøyer en syklus til.

Ugla, det varmer at du er gravid igjen- det gir håp å lese om dere som lykkes!

Lykke til dere også!

Annonse

Jeg var så fysisk og psykisk sliten etter tre forsøk at jeg måtte vente fire måneder før jeg forsøkte igjen. Så at dette tar på er det ingen tvil om. Sikkert lurt å legge inn en liten pause for å lade seg opp skikkelig. Ønsker det virkelig lykke til, Sofia og at det går veien for deg nå! : ) : )

Hei Sofia 40 (41;)

Jeg ble selv gravid med IVF da jeg vr 41 år og fødte vesla da jeg var 42 år. Skjønner godt at du tenker på alderen, det gjorde jeg også - det var grunnen til at jeg valgte IVF tilslutt. Jeg har en tett eggeleder og det var eggeløsning å feil side flere ganger. Jeg var ganske optimist på at det ville klaffe å IVF siden jeg ble gravid par ganger med inseminering men mistet. Så det satt på første IVFforsøk.

Jeg tok først en lang pause før jeg satte i gang med IVF prosessen, spiste sunt, knasket på noe helsekosttabletter, trente og komme i god form før jeg begynte med ny hormonstimulering.

Ønsker deg lykke til med prosessen. Håper du får hentet deg inn igjen ganske snart :-)

Åååå, Sofia, jeg unner deg så veldig å lykkes!!!

Var jeg deg ville jeg ventet til kroppen var sterkere....da har den lettere for å ta til seg et lite frø. Helt naturlig med en reaksjon etter mange hormonelle berg-og-dal-bane turer, som vi jo utsetter oss selv for med alle disse forsøkene.... Selv var jeg sykemeldt 50% i 8 mnd etter min 3 SA....kroppen orket bare ikke mer, var så svimmel....kunne ikke stå på en fot og ta på meg en sko en gang uten å "velte". Legen sa klart fra at jeg ikke trengte tenke på å bli gravid da - kroppen ville aldri "tatt imot".

Så fullt fokus på deg nå: stell pent med deg selv, gjør ting som gir energi og ta den turen til våren :)

Stoooor klem

Takk for all omtanke og gode ord fra dere alle, jenter. Det varmer veldig!

Jeg har bestemt meg for å få igjen kreftene først, tok også ut 100 prosent sykmelding denne uken ( i første omgang ) for å pleie meg selv, ta noen skiturer, sove og gjøre koselige ting. Merker at det gjør veldig godt. Jeg har en veldig fin lege, som støtter meg i denne prosessen, så kanskje kan jeg ha en gradert sykmelding en periode - hvis det kan bidra til og lykkes.

Håper på snarlig bedring, og ny tur til København med nytt forsøk:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...