;);)MAYYA;);) Skrevet 13. februar 2010 #1 Del Skrevet 13. februar 2010 Jeg jobber ca 2 dager i klesbutikk for j blir gal av å bare sitte hjemme, jeg mistet min jobb i sept pga helsemessigeårsaker ( jobbet på sjøen) og fikk innvilget yrkesrettet attføring fra des 09. så fikk j vite at jeg var gravid nå og føler at alt gikk i knas planene om skole, økonomi osv jeg har jo fått innvilget 3 år med yrkesrettetatt og dt vil si 100000 i skolepenger. hva kan j gjøre vil j miste retten min kan jeg utsett den ?? osv noen i samm situasjon?????? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141430501-yrkesrettet-attf%C3%B8ring-og-skal-begynne-p%C3%A5-skole-til-h%C3%B8stn-og-termin-30-okt-hjelp-noen-som-har-v%C3%A6rt-i-samme-situasjon/
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #2 Del Skrevet 6. april 2010 Hei! Attføringspenger blir stanset ved fødsel og i minimum 6 uker etter fødsel. Du kan selv, uten nytt vedtak gjennoppta de innen 52 uker etter fødsel. Det er ikke noe problem.Krav er at du kan være i aktivitet og du må dokumentere at du har barnepass. Viktig å ikke gå over 52 uker, da må du søke på nytt. Du burde antagelig holde på ekstrajobben din utover høsten slik at du har rett på svangerskapspenger. Dvs, ihvertfall over sommeren så du har jobbet over 6 mnd om det er mulig for deg å rekke det. Du har rett på foreldrepenger selv om du da har begynt på attføring.Du rekker desverre ikke å ha vært student i 6 mnd før fødsel som du må for å få fødselsstipend fra lånekassen. Ikke noe problem å få gjennopptatt attføringspengene, tiden du tar perm fryses og forlenges tilsvarende etterpå. Jeg var selv på attføring da jeg fødte, men hadde jobbet nok til å få forldrepenger. Hadde "perm" fra studiene som til baby var 9 mnd, da gjennopptok jeg attføringspengene og studiene igjen. Om du kan studere mens babyen er mindre kan du få attføringspenger før,, tidligst 6 uker etter fødsel. Du har kanskje funnet ut av det her nå Men ikke lett å få svar fra NAV, jeg fikk bare feil oppslyninger der.. lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141430501-yrkesrettet-attf%C3%B8ring-og-skal-begynne-p%C3%A5-skole-til-h%C3%B8stn-og-termin-30-okt-hjelp-noen-som-har-v%C3%A6rt-i-samme-situasjon/#findComment-141685550
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå