Gå til innhold

Noen som har prøvd tacogryta fra Toro?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

vi kjøpte inn til den taco gryta forrige helg..og tilbehøret som chips, salat osv var bedre enn gryta...hehe:) syns den var en skikkelig nedtur.... jeg og stesønnen min spiste ikke noe omtrent..og jenta vår på 2 likte den heller ikke.... eneste som spiste, var samboeren min... men han spiser alt, bare man sier det er mat... så han telles ikke:)

Denne oppskriften skal jeg prøve meg på (nicket Erteposen sin oppskrift):

Nabobarnas tacogryte:

Stek karbonade/kjøttdeig, med 1/2 løk om en ønsker, og tilsett på slutten av steketiden slik det får surre litt:

- 1 fedd hvitløk

- krydderet slik det får varme til å komme igang, gjerne minste mengde slik en heller kan justere styrken senere:1-2 ts paprika (kommer an på styrken), 1-2 ts spisskummin, litt chilli, pepper og gjerne litt løkpulver om det ikke er surre løk.

- 1-2 ss tomatpure

Tilsett 1 boks hakka tomat, 1-2 dl vann, og litt salt og sukker (evnt en terning buljong). La det koke under lokk et par minutt, og nå kan du improvisere litt. Kanskje trenger du mer krydder. Er det surt trenger du sukker til å balansere den sure tomaten. Ketchup har mye sukker i og er en smak barna kjenner. Rester av tacosaus kan brukes i, eller til pynt. Vil du gjøre den litt sunnere kan raspa gulrøtter tilsettes.

Blir den veldig tynn så kan du drysse litt maizenna jævner over, for tykk mer vann eller for sarte barneganer en skvett fløte. Sist hadde jeg i en boks mais mot slutten og serverte med tortilla chips. Den kan også gratineres med tortilla chips og ost. Rester kan fryses og puttes i pitabrød eller på pizza senere. Det er igrunnen super restemat, og alle rester fra taco middagen kan brukes. Lager du den tykk er det kjøttsaus til taco:)

Hadde tenkt å kjøpe den for å ha den i kveld. Ser ikke mye positivt her om den gryta. Kjøper den åsså lager jeg en stor bolle med salat. Liker jeg den ikke så hiver jeg litt ost og skinke oppi salaten :-)

Så kan gubben spise gryta. ( alt går i grisen) Hehehehehe

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...