Gå til innhold

hjelp meg... lurer på om jeg har ørebetennelse??

Anbefalte innlegg

det gjør så vondt at jeg sitter her og gråter!! aldri hatt det før, men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre av meg... tok meg en tablett før jeg la meg tidlgere, men det hjalp ikke så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.. er det vits å ringe legen nå? kan han gi meg noe som hjelper? eller er det bare å vente til imorgen?

har hatt influensa en uke nå, men begynte å blii bra nå, ikveld fikk jeg plutselig en dott i øret, den ble bare vondere og vondere. prøvde å blåse den ut i flere timer, men det skjedde ingenting.... hjeeelp, det gjjør så vondt at jeg blir uvel1

Fortsetter under...

Klassisk ørebetennelse, desverre.

Det kommer ofte etter ei uke med forkjølelse eller influensa.

Ikke noe poeng i å gå til lege, da ørebetennelser som oftest går over like fort av seg selv som med antibiotika. Oppsøk lege om du ikke opplever bedring i løpet av 3 dager, eller ved vedvarende høy feber (over 39 grader).

Tips:

- Ligg med hodet høyt, bygg opp med puter

- Paracet eller ibux kan hjelpe mot smerter og feber

- Nesespray åpner passasjen mellom nese og mellomøre, og kan lette trykket og dermed smerten.

God bedring:)

Ta deg en sterk dose smertestillende og prøv å sove.. Har hatt mye øreverk i mitt liv, fins lite som er vondere :-S

Stakar deg :(((

Tror ikke legen kan gjøre noe annet enn å gi deg smertestillende eller en antibiotikakur, ikke noe som kan helbrede deg her og nå, så du kan like gjerne vente...

Tips: Legg hodet med øret ned på en varmeflaske med håndkle på.. Det pleier å lindre litt :)

God bedring!!!!

Uff og uff!! Jeg har vært mye plaget med ørebetennelse hele livet, og det er så vondt!

Prøv å ta en teskje med olivenolje eller annen olje og varm den litt opp (med lighter e.l) og hell i øret og sett en bomullsdott i. (ligg med hodet slik at den ikke renner ut igjen) Oljen kan hjelpe deg til å bli kvitt trykket i mellomøret og lindre litt av smertene. Nesespray kan åpne passasjen mellom øret og svelget.

God bedring :)

Takk for svar dere.. leste litt på nett inatt jeg også og fikk inntrykk av at det ikke er noen vits i å ringe lege.. er fortsatt veldig vondt, men inatt var det helt forferdelig. tenkte bare hvis det var et trykk/ en dott som var så vond så kunne legen kanskje gjøre noe med det.. men en dott skal kanskje ikke gjøre såå vond?

skal få noen til å kjøre på butikken å kjøpe smertestillende til meg også skal jeg prøvve rådene deres også. tusen takk :) dettte er jo faktisk helt jævlig :(((

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...