Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 tenker egentlig Maria. Er det en form for Miriam?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Et aktuelt navn for min datter. Dessverre tenker jeg på dusteromanen Ute av verden av erkedusten Knausgård, som på død og liv måtte ødelegge dette bibelske navnet. Dessuten er det mange muslimske kvinner som heter Maryam.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 Fant ikke innlegget, så skrev et nytt. Miriam har en trøtt mamma. hehe... Hun er hvertfall IKKE jøde, hihi... Faren kommer fra Tyrkia, og jeg synes det er fint, rett og slett bare fordi det klinger fint i mine ører. Har likt navnet siden jeg var liten. Og det passer godt på min lille, mørke prinsesse.. :-) Det var hans forslag faktisk, og jeg sa JA med det samme, for hadde jo tenkt på det selv. Miriam er er bibelsk navn, samtidig som det er veldig vanlig i muslimske land òg. God kombinasjon, men jeg sa at jeg ville ha det på "norsk" skrivemåte hvis hun skulle hete det. Og det var helt greit for ham.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2010 #7 Skrevet 13. februar 2010 Jeg syns det er et vakkert navn, som sto på 2.plass på navnelista vår da vi fikk en jente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå