Gå til innhold

Dere som har født barn som ikke er som alle andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dere tilbud om å snakke med noen ?

Vi har jo selvfølgelig vært hos x antall leger, men aldri fått spørsmål om hvordan vi har det, opplever det, sjokket o.s.v

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg fødte henne ikke syk direkte.

Vi oppdaget det gradvis etterhvert, og måtte kjempe for å bli hørt og trodd.

Vi har aldri fått snakke med noen direkte.

Men k.spl på sykehuset og hs har vært utrolig gode støttespillere for oss. Vi har fått snakket fra oss mye til dem!

Nå har vi nettopp fått ny k.spl og jeg kjenner at jeg savner dem gamle, enda jeg ikke har møtt den nye enda. Bare snakket med henne i tlf.

HS vi hadde var veldig flink til å ringe oss bare for å høre hvordan det gjekk, hun tok også kontakt med flere instanser for oss når jeg "klaget" på at vi stod fast/fikk avslag.

Fysioterapeuten som kommer hjem til oss er også veldig flink til å spørre og lytte.

Hvis dere føler for å snakke med noen vil jeg tro at enden barnelegen kan henvise dere, eller fastlegen.

Bare å få snakke med en psyk.spl et par ganger for å lette på hjerte kan jo gjøre susen.

Skrevet

For å si det på en stygg måte;

Nei det finnes ingen barselgrupper for slike unger.

Det finnes kun HBF, http://www.hbf.no/

Altså handicappedes barns forening.

Er selv medlem der, men problemet er at de fleste som er med der i min region, er "gamle travere" som har kjent hverandre lenge og som nå har store unger eller som har unger med så altfor tunge diagnoser.

Jeg savner barselgrupper for unger med spesielle behov.

Og enda mer savner jeg ei foreldregruppe for oss som har småbarn med spesielle behov, men hvor ungene våre, på en meget god dag og på avstand, ikke ser direkte ut som unger med (meget) spesielle behov.

Selv om jeg bor i midt-norge, så føler jeg av og til at jeg hadde sikkert truffet flere i samme situasjon hvis jeg hadde bodd på månen ;/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...