Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Vi ska ha med sønnen vår på 8 mnd, og han må sitte på fanget hele flyturen som varer over 5 timer. Dette er på kveldstid da han pleier og legge seg,så jeg er redd vi kommer til å få problemer i løpet av flyturen. Han sovner ikke hvor som helst. Noen tips?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Jeg hadde med dypbaggen inn, men gutten min var mindre da. Har dere 1 rad? Kan da ligge på gulvet hvis du tar med ett deilig teppe og dyne. God tur, og vær obs på sola der nede, og ta med varme klær for kveldene. Vi leide der en periode på 3 mnd, og kjøpte inn varmeovner.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Takk for svar Vi har ikke 1 rad nei. Han er litt for stor for dypbag nå,ellers hadde det vært et bra alternativ. Angående det å passe på han i sola, finnes det UV-drakter å kjøpe der nede? Jeg har ikke fått tak i det her i Norge før vi nå reiser. Og hva gjør vi når han skal bade ute i basseng, holder det å smøre han godt? HI
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Vi dro til usa med en på 9 mnd. Det gikk kjempefint. Dere får leker, barnemat, juice m.m. av flypersonalet. Ta med en liten sekk med tidsfordriv i tillegg. Sutt, flaske eller lignende er greit for å slippe dotter i ørene under takeoff og landing... Ingen har noe imot at dere går litt tur med barnet opp og ned i midtgangen, så det går fint å holde dem i aktivitet selv om dere ikke har så mye plass å bevege seg på God tur...
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 jeg er nettopp kommet fra en tur på gran canaria med jente på 4mnd. gikk helt fint på flyturen. hun jeg reiste med hadde en baby på 8mnd. gikk bra det også selv om hun måtte opp å gå litt innimellom. flyturen her tok da 8-9 timer. går an å ta med ggrøtpulver og varme vann på flyet..hadde babyene på fanget hele turen. hadde nye leker, ikke samme gamle som de leker med hjemme. og et teppe som de kunne ha rundt seg mens de sov, slik at det skulle bli mer kos. vi kjøpte UVdrakt på nette, men jeg brukte den kun ett par ganger. er bare å smøre babyen godt med høy faktor. vi hadde faktor 50 med oss og kjøpte faktor 30 der nede. de første dagene var vi veeeeldig overbeskyttende, noe jeg angrer litt på nå i ettertid. på dagtid hadde vi på dem langarma body og en tynn bukse hvis de skulle ligge i vognen eller sitte i babybjørn. når vi lå med bassenge hadde de enten bare body, eller en sommerkjole. egentlig trenger de ikke så mye klær. de tåler jo sol de siste dagene hadde vi de ute sammen med oss med bassenget. de lekte i skyggen fra solsengene og palmene, men hadde de også sammen med oss i sola. bare å smøre godt og bruke solbriller og solhatt. gran canaria er jo egentlig bare som en varm sommerdag i Norge. er vel egentlig bare å bruke sunn fornuft. hehe.. ser nå at du egentlig bare spurte om flyreisen.... jaja.. du får min erfaring på reisen i samme slengen god tur!!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #6 Skrevet 12. februar 2010 å nå ser jeg at du spurte om mer lenger ned.. hehe... vannet i bassenget syntes vi var litt for kaldt for å bade i. hadde et lite plaskebasseng vi fyllte med vann. jenta mi badet naken eller i badebleie etter at jeg hadde smurt henne godt (husk alle valker, ører og nakke). etterpå tørket jeg henne og smurte på ny solkrem. de små bader jo ikke så lenge om gangen, så tviler på at all solkremen forsvinner og at de blir brent. sola er jo ikke SÅ sterk der nede nå.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2010 #7 Skrevet 13. februar 2010 Tusen takk for svar Dette var kjempenyttig info for meg, så takk for at dere svarte så utfyllende HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå