Gå til innhold

Kor mange tørre netter før nattbleieslutt?

Anbefalte innlegg

Eg trur egentlig at vi er ferdige med bleier, men det har gått så kjapt at eg veit ikkje heilt om vi skal ta sjansen på å kutte om natta og.

Det er vel 10(?) dagar sidan vi slutta med dagbleie, nattbleiene har vore tørre dei siste 7...

Kva ville du gjort?

Fortsetter under...

Tatt den bort. Junior hadde absolutt ikke tørre bleier. De var blytunge: likevel snakket vi med han om det og han ville slutte selv. Vi tok det av og han hadde 2-3 uhell de første 14 dagene, ingen siden. Prøv. det er i såfall bare å ta den på igjen.

Vi hadde en uke med tørr bleie om morgenen, så mannet vi oss opp til å prøve uten bleie (med med tisselaken og håndkle under vanlig laken, siden gutten min ble så svett av tisselakenet. Det gikk veldig bra. Han hadde et uhell tre uker senere, da mor var på sykehus og far hadde glemt kveldstissing, utenom det har det gått strålende! Prøv igjen!

Vi pratet masse om det først, og hauset opp i det store og det brede hvor flink han var om morgenen. Han ble selvsagt kjempekry (opphausing funker her), og såååås stolt.

Her var jenta tørr på natten også før vi kuttet først dagbleien og så nattbleien 3 dager senere.

Hun har ikke hatt noen uhell på natten og kun noen få på dagen da hun sluttet.

1,5 år siden hun sluttet nå.

Håper det går like greit med neste.

Tenkte å begyne prøvingen til sommeren. Hun blir 2 år i april.

Så langt har hun ikke vært inneresert så da har vi ikke prøvd så mye enda.

Annonse

Jeg ville prøvd uten nattbleie hvis det går så bra (med tisselaken under). Og hvis det skulle vise seg at det blir en del uhell heller tatt på nattbleie igjen for å unngå at det blir for mange nederlag som kan gi selvtilliten en knekk. Vanligvis er det vel slik at det går noen måneder fra de er tørre om dagen til de blir tørre om natta, men ingen regel uten unntak! Jeg har tenkt å prøve uten om natta snart på jenta mi også, hun har vært tørr om dagen i et par måneder nå (et og annet uhell blir det da, men...). Hun har svært ofte tørr bleie om morgenen.

Ja, vanlegvis "skal" det vel ta litt tid frå dagtørr til nattørr, men broren tok begge deler samtidig, så det er jo klart at det er mulig :o)

No ville foreldra mine ha ungane på overnatting i natt (skulle egentlig sitte barnevakt her, men ville heller ha dei heime), så vi prøver utan bleie i morgon kveld heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...