Gå til innhold

Hvordan fete opp niåringen?

Anbefalte innlegg

Har en gutt som alltid har vært veldig tynn, men nå synes jeg det begynner å bli litt ekstremt. Han er som sagt ni år. Ca 144 cm og veier litt over 30 kg. Det vil si, han veide 32 kg, og så spydde han i ca et døgn, og var da kommet under 30 kg. Vekta har ikke rørt seg oppover de siste par årene, og jeg vet egentlig ikke hvorfor.

Han spiser kanskje ikke så veldig mye, men vi kan jo ikke presse i ham maten heller da, når han sier han er mett. Vi spiser ganske sunt, men ikke sånn at vi tenker over det. Har en del kylling, men også mye mat laget av kjøttdeig. Hjemmelaget grovbrød og frukt som ligger fremme hele tiden. Godteri bare på lørdager. Han er ikke spesielt aktiv etter skoletid heller. Sitter helst og spiller xbox eller ser tv.

Vi har prøvd og prøvd å si at han må spise mer, men det hjelper ikke, så det blir bare mas.

Synes dere han er alt for tynn? ...og hva skal vi gjøre for at han skal legge på seg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141429160-hvordan-fete-opp-ni%C3%A5ringen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke han høres så fryktelig tynn ut, egentlig...sønnen min, som blir 9 i mars, veier bare rundt 28 kg., men han er ikke så høy som din da (tipper han er rundt 135 cm).

Sønnen min er også ganske tynn, men han spiser mye, og er særdeles aktiv på fritiden. Tror han må ha en enorm forbrenning!

Pøv å skriv ned hva gutten din spiser i løpet av en dag - du skal se at det er mer enn du tror! Det har vi gjort, og vi har i grunnen innfunnet oss med at tassen bare er naturlig tynn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...