Gå til innhold

Dere som bruker malt i MME..?

Anbefalte innlegg

Har en gutt på 5 mnd som er litt vanskelig i matveien. Elsker grøt, han får det morgen og kveld men veske imellom er ikke så enkelt. NEKTER å ta pupp, og MME drikker han kun dersom jeg har malt i. Men han propper mye, og de to siste nettene har han våknet av luft i magen. Jeg har pleid å ha en liten ts malt i hver flaske ellers drikker han ikke det, men kan dette bli for stekt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141429159-dere-som-bruker-malt-i-mme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har alltid hatt malt i mme og startet jo forsiktig med bare en tupp av en teskje. Gikk gradvis opp til omtrent en teskje i hver flaske.

Piraten vår måtte ha ganske stor dose for at det skulle virke på magen hennes.

Nå er hun 5 mnd og vi slutta med malt forrige helg da hun plutselig begynte å ha avføring i hver bleie (før var det kun hver morgen) og avføringen ble så løs at det antagelig var diare. Aner ikke om det skyldes tenner, for mye malt (skulle ikke tro det, da hun er godt vant) eller noe som går. Hun har ikke diare lengre nå, men har avføring iallefall 4 ganger per dag. Aner som sagt ikke hva det er, og kjenner heller ingen tenner enda. Men poenget var at vi slutta med malt..

Malt er jo søtt, og jeg kjenner jo selv at mme smaker mer/bedre med malt enn uten, så jeg kan skjønne at gutten din ikke vil ha mme uten malt. Om du mener han propper mye mer med malt enn uten hadde jeg ville prøvd en stund uten.

Piraten slutta brått med malt og hun drikker mme som bare det hun.

enn om du blander i fennikel-te eller rooibos-te i stedet for malt?

Det brukte vi mye når piraten var nyfødt mot luft i magen og bittelitt kolikk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...