Monajenten Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Hun hadde vært på karneval på ettermiddagstid på skolen, og selv om jeg kom 5 minutter for tidlig hadde hun visst begynt å lete etter meg. Da jeg kom ropte hun mamma mamma før hun løp for å finne seg en ekstra pølse. Så stod jeg med ryggen til en dame da, og hørte henne si "er du moren?" Naturlig nok snudde jeg meg, og da reagerte hun med: "Å nei!" Jeg bare "moren til Adine ja? Joda det er meg!" Damen så rart på meg, og sa bare åååååååååja........ Jaja, altså jeg vet jo at jeg ikke ser så gammel ut, men nå har jeg da blitt 25 år, og en smule lei av å bli sett rart når jeg er mammaen hennes (det var også en annen som sa: Har du SKOLEBARN når du er SÅ UNG???" hvorpå jeg fortalte at jeg faktisk er 25 og han så rart og sjokkert på meg) og i tillegg måtte vise bevis når jeg kjøper øl fordi de tydeligvis tror jeg er 17:-s Jeg ser da ikke SÅ ung ut?! Jada det er sikkert morsomt når man blir bittelitt eldre, og jeg håper jo det er sånn når jeg er 40 også, at alle tror jeg er yngre, men foreløpig er det irriterende:-/
Vilja<3 Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Kjenner til det du Jeg er 26 år og har ei jente på 10 år. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har fått spørsmål som : er du storesøsteren hennes? er du virkelig moren? osv. Ganske så irriterende ja, men det er jo forståelig at barna spør hvertfall, jeg kunne jo vært storesøsteren hennes:) De fleste andre foreldrene i klassen er rundt 40 år.
Monajenten Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2010 Skjønner det forsåvidt i ditt tilfelle, her er det faktisk ingen av barna som har spurt, de bare syns jeg er "ung og kul" hehe;-) Jeg ser at gjennomsnittet for de andre foreldrene nok ligger på rundt 35 år i hennes klasse, men jeg syns ikke det gir dem rett til å sende meg rare blikk og se dumt på meg. Jeg har en datter i første klasse på lik linje med dem, og det er da ikke noe nytt at noen får barn tidligere enn andre:-s
Gjest Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Det hadde jeg tatt som et eneste stort kompliment:)
Mrs. Kaizer Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 Vet hvordan du har det. Jeg måtte vise leg sist jeg var på polet og jeg er snart 32!! Men han ble da litt flau han som satt i kassen da:-)
Monajenten Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 12. februar 2010 Ja jeg hører flere sier så, lille kverulant;-) Men foreløpig syns jeg ikke det er greit altså! Mulig det er fordi jeg aldri har vært innom perioden hvor jeg f.eks. IKKE har måttet vise bevis, sett bort fra nærbutikken. Men jeg tror jo at det blir moro om noen år, men jeg syns virkelig ikke jeg ser ut som en 17-åring altså!
Monajenten Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. februar 2010 Hehe den er drøy:) Min svoger måtte vise bevis for å komme inn på en pub, og her snakker vi en mørkhudet mann med grove trekk og masse hår som var 40 !!!
Gjest Skrevet 12. februar 2010 #8 Skrevet 12. februar 2010 Jeg vil gjeerne bli sett på som 17 når datteren min går i 1. klasse, heheehe... Jeg er 25 når hun begynner på skolen. Men det er ikke noe jeg kommer til å legge opp til selv.
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 12. februar 2010 #9 Skrevet 12. februar 2010 Sånn har jeg det også. Når folk ser babyen min, tror de at det er min første og blir veldig overrasket når jeg sier at han er min tredje. Jeg er 26 og har skolejente til høsten.
ippemo får augustbaby Skrevet 12. februar 2010 #10 Skrevet 12. februar 2010 Nei, det vil du ikke. Det er ikke noe gøy å se ut som en tenåring når man har skolebarn! Det er noen foreldre som ikke tenker seg om og lufter sånne meninger til barna sine. Så kommer ditt barn og forteller at moren til Sara trodde du var storesøsteren min og etterpå spurte hun om du og pappa bor sammen.
Monajenten Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 12. februar 2010 Ja det er rart der der. Jeg husker da hun var nyfødt og jeg var på tur med henne, så var det en eldre dame som stoppet oss og spurte om jeg var barnepike. Nei, jeg er moren sa jeg. Og hun dama trodde ikke på meg?! Hun nektet rett og slett for at jeg var moren. Men da var jeg jo 19 og så vel kanskje ut som en 12-åring da:-P Kapabel: Ja, jeg var 24 da hun begynte, og jeg husker jeg følte meg rimelig utilpass på foreldremøte. Alle så skikkelig rart og studerende på meg. Men de hadde kanskje ikke gjort det om de hadde visst alderen min, det er vel gjerne mer det at jeg ser yngre ut. Det er også en som jobber på SFO, han er så vittig. Hver gang jeg kommer, studerer han meg opp og ned, før han kommer med et eller annet kompliment. Så stilige klær du hadde i dag, så fin du var på håret i dag, så tøff du var i dag osv osv osv hehehe:) Må innrømme at første gangen ble jeg smigret, men etter 13. gangen har jeg begynte å bli litt skeptisk:-O
Monajenten Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 12. februar 2010 *kosepåippemo* *liker ikke fordomsfulle foreldre*
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 12. februar 2010 #13 Skrevet 12. februar 2010 Har opplevd nesten akkurat det samme, og det kan være irriterende, og ikke minst flaut (for begge parter).. Jeg synes selv at jeg ser ut som om jeg er i slutten av 20årene, men er straks 22år. Har ei jente i 1.klasse:) Flere foreldre(og besteforeldre) som ser rart på meg i skolesammenhenger.. Vet at det snakkes en del om "det". Jeg bor på en liten plass da flyttet hit for 2-3 år siden, bodde 2mil unna tidligere. Men føler at det har bedret seg litt nå Var verre for noen år siden, følte meg ikke høy i hatten da jeg ble beglodd på foreldremøter og i bhg.. Men er jo hyggelig å bli tatt for å være yngre enn du er også da! Spesielt om du har en litt dålig dag og føler deg "gammel", som jeg ofte gjør;)
Gjest Skrevet 12. februar 2010 #14 Skrevet 12. februar 2010 Fra min side var det ironi, altså. Kom kanskje litt dårlig frem. Men ja, nå til dags med alt av botox og sminke er det jo nettopp det folk vil; å se yngre ut, bare ikke back to the teenage, liksom. Tok forresten ikke helt den Sara-historien.
prekæs Skrevet 12. februar 2010 #15 Skrevet 12. februar 2010 Hehe. Hva skal jeg si da, som har en datter med kjæreste som blir tatt for å være min yngstes foreldre enkelte ganger når de er barnevakt. Og som i tillegg blir oppfattet som min eldstes venninne om han og jeg er ute og løper sammen.
ippemo får augustbaby Skrevet 12. februar 2010 #16 Skrevet 12. februar 2010 Hehe, det kom litt dårlig frem, ja. Det jeg mente er at det er noen foreldre som lar tankene sine lekke over til barna som igjen går til dine barn. Det er ikke noe gøy når barnet ditt forteller at moren til Sara har spurt og gravd om hvor gammel du er og om du bor sammen med far etc. Spørsmål som garantert ikke blir stilt til barn som har foreldre som ser ut som de er 30 år.
Monajenten Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #17 Skrevet 12. februar 2010 Først trodde moren til Sara at du var storesøsteren, og da hun fikk vite at du var moren, "regnet hun med" at du ikke bodde med barnefaren.
Monajenten Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #18 Skrevet 12. februar 2010 prekæs: Det der går andre veien også. Det er mange som tror at mine foreldre er foreldrene til barna mine om de har lånt de.
C&B♥♀07+♂10♥ Lykkelig :) Skrevet 12. februar 2010 #19 Skrevet 12. februar 2010 hehe, skjønner deg godt jeg monajenten.. hadde en " morsom opplevelse" når jeg skulle ta bussen her om dagen. Kommer med Datteren min på 2 i vogna, stoor kul på magen (er snart i uke 27) og trur du ikke kællen etter og ha stirret på meg i en liten evighet spurte: Beklager men jeg må nesten spørre hvor gammel du er jeg?? han vurderte nemlig om jeg gikk på barnebilett, der alderen faktisk er opp til 15 !! Jeg er 22 sa jeg, og tittet litt sånn hint hint ned i vogna og på magen, og da ble han mørkelilla på øra og beklaget seg i øst og vest har også opplevd flere ganger hvis jeg er i byen med mamma eller noe at de trur det er hennes unge, litt iriterende =P
TurboPrinsessen:-) Skrevet 12. februar 2010 #20 Skrevet 12. februar 2010 Kjenner en som ble tatt for å være barn på bussen da hun var 34 år... Hun synes ikke det var særlig stas....
C&B♥♀07+♂10♥ Lykkelig :) Skrevet 12. februar 2010 #21 Skrevet 12. februar 2010 haha, nei da skal jeg ikke klage gett =P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå