Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Hvilken straff får man da? Har lyst til å være jævlig mot en festsjåfør med et førerkort som ble ugyldig 1. februar...
Gjest Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Man sjekker jo ikke folks førerkort når man sitter på med dem. Sitter man på med kjentfolk vil man vel regne med at de har lappen.. Nå er jeg ingen ekspert, men jeg tror ikke man kan straffe passasjeren med mindre man vet at han visste at sjåføren ikke hadde lappen.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Hva vil skje med sjåføren da? Disse som skal sitte på har fått beskjed, tipset han om å bare legge igjen førerkortet hjemme, for da ville han bare få en bot på 500 kr for å ha lagt igjen førerkortet sitt. Men politiet finner vel fort ut om det er ugyldig uansett? Ja, jeg kjenner desverre denne dumme sjåføren så alt for godt, men han gir blaffen i hva jeg sier :/
Gjest Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Haha, tror han ikke at politiet sjekker? De leser opp hans fødselsnr til en i en sentral som sitter på en pc, med tilgang til alskens registre. Der får han opp hvorvidt vedkommende har førerkort eller ikke. Er ikke sikker på straffen altså, men det er nok noe værre enn 500 kroner i bot:) Tror vi snakker noen tusen her:)
prekæs Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 Dumt spørsmål muligens, men hvordan kan ett førekort bli ugyldig?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #6 Skrevet 12. februar 2010 Han fikk førerkort i mai. Fikk tidsfrist til 1. februar til å ta mørkekjøring. Det har han ikke gjort og vips; ugyldig førerkort...
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #8 Skrevet 12. februar 2010 Vet ikke sikkert,men tipper nå: Om personen som kjører bilen ikke har gyldig førerkort, så har han i prinsippet ikke førerkort. Derfor blir det som han øvelsekjører med en som sitter på siden. Er denne personen full, så antar jeg man blir tatt for fyllekjøring? Den som da kjører vil få utsettelse på førerkortet, og den som sitter på siden vil miste førerkort og få bot eller soning? Men dette antar jeg, vet ikke sikkert.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #9 Skrevet 12. februar 2010 Dette gjelder jo kun hvis du kjører med en L bak og øver på å kjøre, ikke hvis passasjeren var sikker på at han hadde lappen. Det ville jo være veldig rart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå