Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Er det akseptabelt at andre kysser barnet på munnen? Tanter og "tanter" er helt ville etter å kysse min 4 måneder gamle sønn på munnen. Da han var helt ny sa jeg at de ikke fikk kysse han på munnen på grunn av bakterier, men det er visst ikke viktig for dem lenger, de kysser han uansett. Han har enda den der gape/suge-refleksen, så når de skal kysse han på munnen, gaper han, så de kysser han på tunga/inni munnen i stedet. Tanta hans spurte meg tilogmed om når hun kunne begynne å kysse han på munnen, fordi hun hadde jo såå lyst til det. Jeg skjønner ikke denne greia! Er det ikke "bra" nok å kysse på kinnet, hvis de absolutt måå kysse han? Kan jeg be dem om å ikke gjøre det? Det er kanskje teit, men jeg syns det er helt feil at de kysser han på munnen, det er jo tantene hans! :S Jeg er litt redd for bakteriene også, når de kysser han inni munnen, men jeg vet ikke om jeg har grunn til det... Blir glad for innspill.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 hvis du ikke vil at de skal kysse ungen på munnen så si i fra! Ditt barn dine regler!!
Gjest Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Jeg synes ikke noe om det. Om voksne prøver på det med sønnen min sier jeg bare nei, det liker jeg ikke. Enn så lenge bestemmer jeg det:) (vil påpeke at jeg ikke ser på det som incest og andre må gjerne nusse egne barn på munnen for min del, men har valgt det som føles riktigst for meg og mitt eget barn)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Jeg tenker egentlig ikke incest jeg heller, jeg syns bare det er rart at så nære familiemedlemmer skal være så intime med han. Hva får de ut av det liksom? Jeg kysser han ikke på munnen selv heller. Hadde han vært 4-5 år, hadde de neppe kysset han på munnen, så jeg kan ikke forstå hvorfor de skal gjøre det nå. HI.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 Det hender jeg og pappan susser vår egen jente på munnen. Ikke så ofte, men noen ganger. Jeg ville derimot ikke likt det om noen andre gjorde det.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 12. februar 2010 #6 Skrevet 12. februar 2010 Gutten vår på 2 år og 5 mnd syntes det er veldig stas å nusse meg og pappan på munnen av og til, da han er en liten nussegal gutt, hehe. Men han vil heller ikke nusse noen andre på munnen, bortsett fra jentene i barnehagen.. Men at andre voksne mennesker skal nusse han på munnen, ville jeg reagert sterkt på, å hadde ikke klart å latt være å sagt ifra engang.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #7 Skrevet 12. februar 2010 Si fra!! Det er ditt barn, og da bestemmer du hva gutten skal få kysse på- eller ikke!! Bare si "jeg er ikke så komfortabel med dette med å kysse på munnen jeg- vi gjør det ikke selv heller, så jeg har ikke så lyst til at noen andre skal kysse ham på munnen heller". Hvis du er så tydelig, vil de ta hintet. HVIS det skulle bli en videre diskusjon av dette, ville jeg bare forklart det med at dere ikke føler det er naturlig, i tillegg til at leger faktisk fraråder voksne å spise av samme mat/drikke av samme flaske som barnet og ta barnets smokk i sin munn (og jeg vil da tro også nusse på munn)- pga at voksne har en helt annen bakterieflora enn barn, og man skal faktisk ikke blande disse!!! Og fremmede voksne har jo enda nye bakterier med seg, kan ha munnsår også- æsj. Si fra for barnet ditt, du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå