Gå til innhold

Hysteriske barnehageforeldre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tør nesten ikke sende barnet i barnehagen lenger, de må nok snart i løpestreng innendørs med sykkelhjelm og knebeskyttere slik som foreldrene hisser seg opp av den minste ting.

Leser her en mor som ikke tåler at barnet har spist en grønn fargestift! Hva så?

Må finne en barnehage der barn får være barn. Er villig til å aksepterebåde armbrudd og kutt i panna, grensen går ved virkelige farer, som inaktivitet og bilveier!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amen. Dette innlegget stiller jeg meg helhjertet bak.

Skrevet

Tja, fargestifter er ikke så lett å tygge og kan lett sette seg fast i halsen.. Og det at han rakk og spise hele, eller nok til at HI antar at det er hele tilsier at de satt en stund uten tilsyn. Men det er kanskje helt ok om dine unger setter ting i halsen og er uten tilsyn? Det er langt fra å akseptere at barn slår seg litt til å ikke se til de. Men for all del, om du mener at barn klarer seg fint uten pass må du gjerne sette igjen barnet alene hjemme, alternativt sette h*n i skogen, når du går på jobb:) Da slipper du jo bilveier og slikt...Selv ser jeg tingene litt anderledes:)

Skrevet

ja klart man er hysterisk så fort man bekymrer seg for noe andre mener ikke er verdt å bekymre seg over...

Skrevet

Her har vi nok en av de hysteriske foreldrene.

At barnet spiste fargestiften betyr ikke at han var uten tilsyn. Kanskje satt han på samme side av bordet og den ansatte fulgte med på et annet barn i et øyeblikk. Ting går fort.

Om de setter i halsen, regner jeg med personalet har førstehjelpskurs.

Eller kanskje fargestifter skal forbys? Og brødskiver, lett å få skorper i halsen!

Skrevet

Jeg lover deg, det tar ikke lang tid for et barn å tygge i seg en fargestift! Så lenge de har tenner, er det gjort på noen få tygg. Jeg har sett det skje. Og hvor nøye forventer dere egentlig at de voksne skal følge med? Det er mange barn pr voksen. Og hvem sa at han satt og tegnet da det skjedde? En farge kan ha falt på gulvet, han kan ha plukket den opp og satt seg i en krok og tygget den i seg. Synes fryktelig synd på barnehageansatte, de blir mistenk for å vanskjøtte jobben for den minste filleting.

Skrevet

Har hatt barna mine i barnehage tilsammen i seks år nå, de har vært fra 22-28 barn i gruppen og hatt tilsyn av 2 voksne. ALDRI har jeg hørt om at noen av barna har spist fargestifter, maling eller andre uspislige ting.

Det er jo noe med måten barnehagene er organisert på.

Skrevet

"Og hvor nøye forventer dere egentlig at de voksne skal følge med? Det er mange barn pr voksen."

Det er nettopp derfor de minste barna ikke passer inn i barnehage-konseptet.

Skrevet

Det er flere voksne pr barn i småbarnavdelinga.

Jeg gikk ikke i barnehage, var på selvstyr i nabolaget sammen med andre hjemmeværende barn fra ung alder. Vi fant på mye herlig tull, det var før dere hysterimødre fikk barn.

Foreldrene våre visste lite hvor vi var, regna bare med at vi kom hjem når vi var sultne.

Det er mer tilsyn i barnehage enn det jeg fikk. Problemet med dagens barn er at de aldri er uten voksentilsyn.

Jeg er fullstendig enig med HI.

Skrevet

Hva var så hysterisk med det innlegget?!

Siterer:

"er dette noe en må regne med i barnehage, eller skal jeg si fra?? stakkar magen:("

Skrevet

Vanlige fargestifter tåler magen fint, det går bare tvers igjennom uten å gjøre noen skade.

Skrevet

Er det ikke hysterisk å i det hele tatt reagere negativt på at barn oppfører seg som barn og spiser en fargestift, så veit ikke jeg......

Skrevet

Ordet hysteri har virkelig fått en ny definisjon her på dette forumet!

Skrevet

Hvilke barnehage er det du har brukt? 11-14 barn per ansatt?

Må være First Price piratbarnehage, dette..

Og har ingen av barna spist noe som helst de ikke burde, har de blitt dopa ned eller bundet fast...

Skrevet

Tja, fargestifter er vel ikke så farlige nå selv om det nok sikkert ikke er bra for magen. Hadde nok vært verre med oljestifter.

Dog var det jo et barnehagebarn som ble kvalt under pølsefesten i barnehagen. DA lurer jeg på hvor de ansatte var.

Skrevet

De var rett i nærheten. Barnet satt i halsen, og de klarte ikke å få det opp. Det stod klart i media at de ansatte hadde gjort alt riktig, det hadde bare ikke fungert. Stakkars barnehageansatte, det må ha vært grusomt å oppleve, om de ikke skal mistenkes på kjøpet.

Skrevet

Yeah rigth...

Ingen av barna har vært dopa og barnehagene har hatt fra 120- 150 barn...

Det er ikke noe firstPrice barnehager, ingen barn har blitt dopet eller bundet fast.

Systemet er bassert på disiplin og gode faste rutiner.

Når man skal sitte å tegne så sitter man å tegner, de går på do til samme tid alle sammen. Gruppene varierer fra 2,5år- 5 år. Fra 3-6 år funker helt ypperlig fordi regelene er de samme fra år til år.

Skrevet

Det barnet som fikk pølsebit i halsen, døde. Helt tragisk. Og det kan lett skje om et barn spiser fargerstifter, og setter det i halsen. Selv om personalet kan førstehjelp, så er det ikke alltid at det funker, HI.

Ja, man kan lett sette en brødskorpe i halsen. Men nå er brødskorpe mykere enn en fargestift, så barn tygger lettere brødskorpe enn fargestifte.

Ja, man kan få mat i halsen, men vi kan ikke be barna la være å spise. Men fargestifter er ikke akkurat mat, så ser ikke helt grunnen til hvorfor HI i den andre tråden ikke skal si ifra om dette.

Skrevet

Da jeg jobbet i barnehage laerte vi barna aa tegne med tegnestifter vi og de satt ikke og tegnet uten tilsyn... og syntes naa det var en selvfoelge. Og det i en barnehage som la stor vekt paa at barn skulle utfolde seg og laere aa vaere selvstendige.

Skrevet

hahah i barnehagen jeg jobber i spiser unga maling.. (eller putter penselen ubevisst i munn) dagen etterpå får de grønn/blå bæsj. Ikke blitt syke.

Skrevet

Den barnehageepisoden dere snakker om med 4 åringen som døde.

Var ikke foreldrene hennes der på grillfesten også? Mener å huske det, men at hverken de eller barnehagepersonellet fikk opp biten.

Skrevet

for noen år siden døde ei jente på 5 år her i Trondheim, hun spise bolle, satte bolla fast i halsen, og den 'hevde' i halsen. Bakeverk i Trondheim er ikke lov lenger? (hvertfall ikke i den bhg).

Skrevet

Foreslår at alle barna får inoperert PEG og MicKey etterhvert. Da gies all mat flytende via en sprøyte og knappen i magen. Visp, ingen svelger vrangt. Samtidig forsegles munnen, bare såpass åpen at de kan puste gjennom munnen ved tett nese. Da slipper vi mobbing i samme slengen også. For ikke å snakke om all støyen i barnehagen:D:D:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...