Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Her en dag var det en mor som skikkelig hisset seg opp på de ansatte fordi jenta hennes hadde brukt feil votter ute, vottene hun brukte til og fra barnehagen, det vil si de 20 metrene fra bilen og inn i barnehagen(!), var blitt våte etter turen de hadde vært på (masse snø her)! Hun hadde et eget par med votter til bruk ute i barnehagen! Kjære vene, ro dere ned, de ansatte er der for å passe barna deres, og det er faktisk ikke bare deres barn som er der, det er en hel haug med andre også! Jeg jobbet tidligere en del i bhg selv, og opplevde en del foreldre som kjøpte to dresser til barna sine; en ny Reimadress, og en annen billigere - disse foreldrene ble rasende dersom Reimadressen ble skitten - den dyre dressen kunne for guds skyld bli ødelagt av å bli vasket!! De så helst at barna deres brukte den andre dressen! Men hvorfor i all verden har dere kjøpt den da?! Arrrghh!!
Gjest Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Hahaha, legger virkelig foreldre igjen klær i barnehagen som ikke skal brukes der? Jeez. Når jeg kjøper klær til barnet mitt er det fordi han skal bruke de og være varm og tørr, ikke for at jeg selv skal nyte synet av sønnen min i en vakker og ren dress/votter/lue. Dette var morsom lesing:) Noe spesielt...
VåreSøteSmå Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Hehe.Klær som legges igjen i barnehagen er vel der for å brukes?Det viktigste er jo at barna er varme og gode,ikke at dressen skal henge på pynt som i butikken vel?
ellen-propellen Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Når min datter var rundt 3 år, beklaget barnehage personell at hun var blitt så skitten av utelek. (Vann og sand har ofte den effekten på barn). Da jeg forklarte at hun heller kunne beklage den dagen mitt barn ikke hadde en eneste flekk ble hun kjempegla. Det er tydligvis ett problem at barn leker og utfolder seg i barnehager fra foreldrenes synspunkt:-P
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 ville kanskje bli mer bekymra om uteklærna i bhg aldri var skitne...!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #7 Skrevet 12. februar 2010 signerer den! Skitne barn, er glade barn!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #8 Skrevet 12. februar 2010 Her var det en mor som kom skrikende inn i barnehagen i dag for å hente gutten sin: "HVOR ER ...?" Skikkelig høylytt! Ro deg ned menneske! (Han og en annen gutt var sammen med en ansatt inne på vaskerommet for å tørke håndklær.)
Roheryn Skrevet 12. februar 2010 #9 Skrevet 12. februar 2010 Stakkars mor, hun må ha hatt en kjip barndom hvis hun ikke vet hvor morro det er å bli våt og møkkete når man er ute og leker! Det blir jo ikke bedre enn gjørme i trusa og støvler fylt til randen av vann Det er sånt vi har vaskemaskin, tørketrommel, skotørker og varmekabler til
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 12. februar 2010 #10 Skrevet 12. februar 2010 jobber selv i bh, og det er maange spesielle foreldre ja!
LivetErEnLek Skrevet 12. februar 2010 #11 Skrevet 12. februar 2010 Har jobbet i barnehage i mange år nå og det er ikke så ofte jeg har møtt på foreldre som gir oss den type utfordringer som hi beskriver, men noen har det vært. Har litt problemer med å forstå de på akkurat dette, men møter dem fremdeles på deres ønsker, men da med beskjed om at de klærne de har i barnehagen som IKKE skal brukes, må legges i en egen pose oppe i skiftekurven til barnet. Da vet alle at dette ikke skal brukes, er ikke verre enn det. Men jeg finner meg ikke i å bli kjeftet på hvis foreldrene glemmer å legge klærne der og vi derfor har tatt dem i bruk.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #12 Skrevet 12. februar 2010 Jobber i bhg selv, å det er mange foreldre som har klær som eks jakker,luer,votter osv til bilen osv. Jeg spurte en gang en ansatt i bhg til min sønn om han ikke hadde leika i dag, han hadde ikke en eneste flekk på seg, veldig uvanlig hihihi Like at barna mine er litt skittene etter en dag på sfo og bhg da har de hatt det moro. Det er mye rare foreldre ute å går desv. La være å ta med klær dere er redd for å la barna ha klær de kan leike å kose seg med istede, heler slite klær en nye flotte som de bare kan sitte å lese med.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #13 Skrevet 12. februar 2010 Oi, tro om jeg er slik en sær mor.... Har klær og dresser til forskjellige klima: mild og kald. Jeg kan bli litt irritert hvis jeg kommer i barnehagen, det er masse minus ute, og ungen leker i den tynne utedressen, støvler, og med tynn lue og votter - istedenfor å bruke den tykke vinterdressen, med polvotter og skinnlue til... Men at barna eller klær er skitne gjør ingenting. Så lenge de ikke er kalde og våte, så er jeg vel fornøyd.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #14 Skrevet 12. februar 2010 Det er vel disse foreldrene som kjøper for dyrt tøy til barna dette da? Og vil ha det fine dyre tøyet på i butikken ol slik at det ser ut som de har for mye penger.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #15 Skrevet 12. februar 2010 Ehm.. Nå var det vel ikke det som ble tatt opp her? De fleste har vel klær til forskjellig type vær?!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #16 Skrevet 12. februar 2010 Unnskyld meg, men det er da vel ikke noe å hisse seg opp for?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #17 Skrevet 12. februar 2010 Ja, unnskyld deg, for det er nemlig noe å hisse seg opp for! Etter å ha hørt på all klaging fra enkelte foreldre da jeg jobbet i bhg selv, lest alle innleggene om de stakkars bhgansatte her inne som aldri gjør jobben sin (som tydeligvis er å fotfølge hvert enkelt barn hvert sekund av dagen) så var dette tåpelige utbruddet dråpen som fikk det berømte begeret til å renne helt over! _Hilsen frøken PMS - som også er HI_
♡ A & E ♡ Skrevet 12. februar 2010 #18 Skrevet 12. februar 2010 Tenke seg at man jobber på en avdeling med femten barn, tre av dem har med seg to stykk dresser hvor bare den ene kan brukes, to har med seg to par votter men bare et par skal brukes i lek, tre har med seg to jakker- en for lek og en for levering, to har med seg to par sko-et par til å leke i og et par tisom det leveres med etc... Tenke seg til de stakkars folkene som skal holde styr på alle disse plaggene (satt litt på spissen da) Så mye enklere når barna har med klær de får bruke ute
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #19 Skrevet 12. februar 2010 Utbrudd? Er du helt teit eller? Du kan da ikke være riktig rett. Unnskylder på dine vegne og, for du er virkelig helt på jordet.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #20 Skrevet 12. februar 2010 Var du til stede? Dersom du ikke var det, for det var ikke så veldig mange der, burde du kanskje ikke uttale deg! Hvordan i all verden kan du definere hva som er et utbrudd og ikke dersom du feks sitter hjemme på kjøkkenet ditt 100 mil unna og spiser middag idet dette utbruddet finner sted? Og dersom det var deg, burde du kanskje snerpe igjen smella di, og finne noen andre enn de bhgansatte å kjefte på! HI
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #22 Skrevet 12. februar 2010 Når du svarte etter mitt innlegg, så regner jeg med at det var mitt innlegg du kommenterte på - og at du mente jeg kom med et utbrudd og at det var dråpen som fikk begeret til å renne over. Men seriøst, du kan snerpe igjen smella di tilbake. Håper du ikke jobber i en barnehage hvis det er slik instilling du har til jobben, for det er neppe sunt for deg, foreldrene eller barna.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #23 Skrevet 12. februar 2010 22:43 er 22:12, og jeg kommenterte 22:17 som kommenterte mitt svar.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #24 Skrevet 12. februar 2010 Nei, utbruddet jeg snakket om var ikke ditt utbrudd, men utbruddet til kjerringa i barnehagen! Begeret rant jo over i hovedinnlegget... HI
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #25 Skrevet 12. februar 2010 Men du ser nå at jeg kommenterte ei som hadde kommmentert min kommentar, og hovedinnlegget? Er enig med deg at det må være et sant helvete i å holde styr på alt som er av klær til x antall barn, og forholde seg til alt som finnes av foreldre. Men det finnes to sider av samme sak. Foreldre og barnehage-ansatte. Kommunikasjon er jo hovedingrediensen for at det sammarbeidet overhodet kan fungere, og man burde bli flinkere til å lage en ordning med klær slik at det er lettere for b.hage-ansatte å vite hvordan klær de skal bruke til barna. 22:12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå