magica og lille tryll ♡ Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Har ei lita tulle på 7 mnd, og testa positivt igår!! Er vel 5-6 uker på vei ) Vi ville jo ha to tette, men jeg tenkte liksom ikke at spira skulle feste seg med en gang... hehe Andre som kommer til å få to tette her inne? Er veldig glad, men noen tanker melder seg jo: -Må vi flytte? Bor i en liten tre-roms med veeeldig liten lagrings- og skapplass. Hvor skal vi få plass til alle babytingene, søskenvogna, og ikke minst alle barna? -Er det litt dårlig gjort mot lille tryll som må dele mamma og pappa med noen andre så fort? I tillegg blir jeg ganske dårlig, og da blir jo ikke jeg den som er mest stas og være sammen med :oP -Og økonomisk? Hvordan blir det med permisjonspenger? Jeg kommer ikke til å rekke å jobbe særlig mye før jeg går ut i permisjon igjen.. Er jo ikke sikkert spira sitter sååå godt da, tar ikke det for gitt. Men man begynner jo å tenke likevel på hvordan det kan komme til å bli. Hihi litt skummelt, men veldig koselig! )
Trane med oktoberpip Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Alt dette finner dere ut av. Gratulerer så mye med de to tette (og ei badehette?)
Superteam GRAVID <3<3<3<3 Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Jeg er på min nr 1! 5+2, men jeg ville bare gratulere deg Alt ordner seg nok for dere Lykke til!!
Sannellerslik? Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Gratulerer!!=)) Permisjonspeng blir rekna ut i fra lønn, sjukepeng eller perm.peng, så du får permisjonspeng av de pengene du får nå... viss du skjønner... Jenta di kommer sikkert til å synest d blir stas med en bebi:) Hun blir vel ca 1 1/2 når ungen kommer. Så da forstår hun jo litt mer også=) jeg er også gravid med nr 2 og har en jente fra før på 1 1/2:)
Ooops I did it AGAIN Skrevet 13. februar 2010 #5 Skrevet 13. februar 2010 Vi er ganske likt i løypa;) Minsten her blir 8 mnd om noen dager og jeg er ca 7 uker på vei igjen. Litt kjappere enn forventet;) Sitter med mange av de samme tankene som deg. Bekymrer meg ikke så mye økonomisk. Må bare være startet på jobb igjen for å få ny perm. Har fast jobb da:) Men sliter litt med det st oppmerksomheten må deles på to bittesmå. Vil tro det går bra:) Mange som har gjort det før oss;) Og klarer jeg dette? Gå gravid med en liten turbo i huset? Er liksom ingen "ungdom" lenger;) Har imidlertid noe blødning, så jeg er litt forsiktig med å "glede" meg for mye. Skal på ekstra UL på torsdag for å sjekke at alt er ok. Satser på det går bra da:)
MammaTilToTette + spire Skrevet 13. februar 2010 #6 Skrevet 13. februar 2010 Så gøy!! Gratulerer så mye!! Jeg får også to tette,testa positivt like før jenta mi var 9 mnd!! VI har også en utfordring i forhold til plass her hjemme,dårlig økonomi osv...Men jeg velger å tenke at alt ordner seg!!
Mamma_til_isabella Skrevet 13. februar 2010 #7 Skrevet 13. februar 2010 Her blir det ogås to tette.Jeg har en jente på 6 mnd og fant ut at jeg er gravid og 8 uker på vei her om dagen. Ikke planlagt,men vi gleder oss veldig da:) Bor i treroms vi også.Men tenker at det går fint at de deler rom en stund når de uansett er så små
tulla<3sep2010 Skrevet 13. februar 2010 #8 Skrevet 13. februar 2010 Ei venninne av meg fikk også to tette.. Ifht jobb og permisjonspenger så var hun sykemeldt de 3,4 mnd før hun gikk ut i ny permisjon.. Og da med akkurat samme permisjonspenger som sist.. Hun var ganske gåen i ryggen og jobbet i barnehage, så hun orket ikke gå tilbake til jobb. Så var det jo praktisk ifht at eldste jenta slapp og begynne i barnehage så tidlig og at hun da fikk kontantstøtte for og være hjemme med henne.. Graulerer!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. februar 2010 #9 Skrevet 13. februar 2010 oioi, det var tett ja! Men grattis så utrolig mye, magica, jeg husker deg fra småtroll=) Dette med plass osv finner dere nok ut av etterhvert, mye er mulig og i gamledager hadde de jo gjerne en hel ungeflokk på to rom og bad hehe;) Lille tryll vil vel være ca like gammel som jenta mi er nå når den nye babyen evt kommer, 16 mnd- og jeg kan ihvertfall fortelle at interessen for babyer er STOR nå og at hun sikkert vil synes at det er kjempestas med en liten søster eller bror i hus=) De kan jo gjerne gå selv også på denne tiden, så man slipper mye bæring av eldstemann- sikkert en fordel. Nattesøvnen hennes er også bedre nå, etter en litt trøblete periode i høst/ vinter rundt 1 års alder (mye jeksler, sykdom osv), så dette skal nok gå SÅ bra skal du se!
magica og lille tryll ♡ Skrevet 13. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 13. februar 2010 Tuusen takk for koselige svar alle sammen! ) Er nok litt roligere nå på at alt kommer til å ordne seg mtp penger, plass, lille tryll osv. Ja dette skal nok gå bra! Gratulerer til alle dere andre også!
Tilde mai -09 + spire okt -10 Skrevet 13. februar 2010 #11 Skrevet 13. februar 2010 JEg fant ut i dag at jeg er ca 5 uker på vei, minstejenta er 8.5 mnd så er i samme situasjon som dere andre her. Merker jeg sitter med mange av de samme spørsmålene. Var ikke akkurat planlagt kan du si;) Vi har ikke plassmangel, har akkurat kjøpt oss nytt hus, men huset er kjøpt 2 timer unna der jeg har fast jobb, hadde tenkt å ta permisjon uten lønn et år fra den jobben og starte og jobbe her jeg bor nå fra august, men ser visst ut som jeg må gjøre det anderledes nå gitt! Lykke til videre alle sammen;)
Snuppa + Spire Skrevet 13. februar 2010 #12 Skrevet 13. februar 2010 Hei og gratulerer:) Jeg og får to tette, vesla er 9 og en halv mnd og jeg er i uke 9 med nr 2 - blir 17 mnd mellom dem. Ikke heeeelt planlagt, men litt:) Slitsomt nå som jeg er så kjempetrøtt for tiden, og er hjemme med snuppa, og hun må jo ha oppmerksomhet. Men blir nok kjempekjekt med to små troll i hus! Vi har heldigvis 4-roms og dermed ett rom til hver, men tenker egentlig at de kanskje kan dele i begynnelsen. Får se hvordan det går seg til. Jeg rekker å jobbe litt mer enn 3 mnd, skal tilbake i 100% fast jobb som jeg har. Så da får jeg samme permisjonspengene som før. Så om du og har fast jobb, er det ingenting å bekymre seg over. Gruer meg litt til å fortelle nyheten på jobben da, blir nesten litt flaut... og det skaper litt kluss for dem vet jeg... Er rart å tenke ¨på at jeg må dele oppmerksomheten mellom to små, men det er jo den mest naturlige ting i verden, og kommer nok til å gå kjempefint:) Enig, litt skummelt og virker litt slitsomt til tider, men veldig koselig ja:)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå