Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #26 Skrevet 12. februar 2010 Kreves mer finmotorikk til? Det finnes andre måter å onanere på enn å dra i den... Gutten min jokket i sengen, gulvet, fanget osv fra han var 2-3 mnd gammel... Og han hadde ereksjon i fra dag 1, spesielt ved bleieskift. Da smilte han fra øre til øre med ereksjon:) Helt normalt...
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #27 Skrevet 12. februar 2010 Hehehe, nå måtte jeg le! Ser for meg guttefostre som onanerer i inni mammas mage.. Yeah right... Min sønn har aldri onanert faktisk. Han er 4 år. Og NEI, jeg føler ingen tiltrekning - det var jo bare helt sykt å lese. Uff! Han er ikke så raus med klemmer når jeg leverer ham i barnehagen lenger, så han har "lært seg ¨å skjemmes" over det. Å lese at det ikke burde være normalt å kunne si slik ting til sin mor, var sårende å høre faktisk. Jeg er temmelig sikker på at han er en meget sunn gutt, med helt normale følelser. Spørsmålet var ikke om det var normalt av han å si det, spørsmålet var hvordan jeg skulle reagere på det overfor han, uten at det ble unaturlig, rart, kunstig osv.. Siste jeg vil er å gi ham følelsen av at seksualitet er noe stygt og skittent som må skjules, ei heller la ham få bli altfor opptatt av det erotiske i samspillet under kos og vask. Må bruke fornuften ja. HI
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #28 Skrevet 12. februar 2010 Tror du trygt kan la han holde på, men uten å gi han oppmerksomhet på det. Han lærer av seg selv hva som "passer seg" etter hvert som han blir eldre. Gjør ingen ting at han setter ord på det mange barn føler.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #29 Skrevet 12. februar 2010 Takk for mange gode svar! Ser at det ble rene debatten utav dette. hehe.. Nå ble jeg mer bekymra for noe annet! ; Noen her skriver at guttene deres har hatt ereksjon og stimulert segselv fra babystadiet. Min har aldri gjort det - og første ereksjonen fikk han da han var 2 år, og han ble så forskrekket at han begynte å gråte og prøvde å bøye den ned! Etter det, har jeg sett ereksjon kanskje tre-fire ganger bare... Nytt spørsmål - er det unormalt?? Har egentlig aldri tenkt på det. Han var på kontroll i dag faktisk, og legen sa at forhuden var litt stram, men at hun ikke trodde at det kunne skape noen problemer. Men i og med at jeg sjelden og aldri har sett at han har hatt ereksjon, kan det være derfor? For at huden er så stram at det gjør vondt?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #30 Skrevet 12. februar 2010 Jeg sa nettopp det som liten. Og vet du hva det betød? Jeg fant ut det når jeg var ganske stor nemlig. At jeg grøste. Du skal ikke se bort i fra at det er det sammen han mener. Jeg hadde nemlig ikke noe annet begrep enn at det kilte ned i rompa eller i tissen hvis jeg ble kilt f.eks. Fantes ikke noe erotisk med det altså! Var bare min beskrivelse av grøss.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #31 Skrevet 12. februar 2010 Annie 22.43: Ja, vet du hva - jeg har lurt på om det bare er det han mener faktisk, for han grøsser/skjelver og nakkehårene reiser seg, så det er mulig at det faktisk bare er det.. Og når jeg vasker ham, kan det godt hende at det er direkte kiling i ordets rette forstand han mener. Har fått mange gode svar, og er blitt betrygget på at jeg takler det på greit vis :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå