Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Dennis?

Anbefalte innlegg

Jeg har kjempe lyst til å kalle gutten vi venter for Dennis, men det er ikke pappan noe glad for. Han mener det er barnslig å kalle opp et barn etter en filmfigur, samt han mener barnet blir mobbet for det. Hvordan kan jeg komme med gode argumenter som får han til å snu holdning? Jeg bare synes navnet er kjempe fint, og tror vi ratt kan få en liten "rakker" også, så synes det hadde vært fint til han! Evt noen andre fine guttenavn?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141428213-hva-synes-dere-om-navnet-dennis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten, endre holdningen til mannen din:

Han sier han vil bli mobbet for navnet, vel, søk opp navnet hans på nett og finn litt smårare ting du kan "mobbe" han for.

Alle har et navn som er relatert til noe.. Og det at sønnen deres kan bli mobbet for navnet Dennis er nok det dårligste motargumentet jeg har hørt noensinne. Tror han at sønnen deres og hans venner tenker på filmfuguren Dennis når de blir store nok? Tror ikke jeg..

Annonse

Hehe, jeg synes navnet er kjempe kult :) Og jeg har en veldig stor følelse på at barnet blir en skikkelig rakker, siden far var velig rakker som barn, og er fremdeles litt i hundre, og jeg var vel forsåvidt en rakker jeg også, gjemt bak uskylige korketrekkere og uskylige øyne, hehe :) Men jeg ønsker jo ikke bare å kalle barnet for Dennis fordi jeg tror vi får en rakker, men det er jo et fint navn :)

Dennis ikke er et navn jeg kunne valgt selv, men syns det er et tøft og fint navn.

Når det er sagt mener jeg at man må finne er navn som både mor og far liker. Kan være en utfordring det, men syns det blir feil å trumfe gjennom et navn som den kommende pappa ikke liker :)

Lykke til med navnevalget

Dennis er jo dødskult! Men jeg turte ikke gå for det, da det unektelig assossieres til filmfiguren ja... Dennis passer til en lyslugga rakkerunge, tenker jeg. Skjønner ikke hvorfor det skulle være harry?

"Belastet" navn er det dummeste jeg har hørt - man blir ikke en taper, kriminell eller "versting" utifra hva man heter!!

Annonse

DENNIS ER UTROLIG TØFT!! Dennis er en av tre navn vi har på våres navneliste. Men synd mannen din ikke er enig.. Men jeg har ei mor som bryr seg fryktelig med navnet, og sier han kommer til å bli mobbet.." Bedre at du kjøper deg filmen om Dennis og ser på den istedenfor" sa hun.. Hehe.. men jeg bryr meg ikke hva andre synes. Dennis er og blir fint og tøft. Hvertfall ikke harry!

Klasseskillene i Norge øker. De er faktisk mer markante nå enn for 100 år siden. Det betyr ikke at de fattigere er fattigere nå, men de rike er ekstremt mye rikere. Den største klassen er lav middelklasse. Vi her i landet vil ikke innrømme klassene her til lands, men for de menneskene som lever helt marginalisert er det en daglig kjensgjerning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...