Gjest Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Tenkte å komme med en liten oppdatering til dere som har fulgt med litt på innleggene mine i det siste.. Lillegull sov hos pappaen sin i natt og kom hjem i dag tidlig. Han var i ganske fin form i går, et par diarébleier, men spiste godt og var blid og fornøyd mesteparten av dagen. Nå bare rant det, han gråt sårt av smerte, og ble til slutt bare liggende på sofaen uten å reagere på noen ting. På en time skiftet jeg nærmere ti bleier. Ringte spesialisten med en gang telefonen åpna, men han var i et møte. Ringte fastlegen, og fikk komme med en gang. Han kikket litt på gutten min før han gikk og ringte sykehuset. Han har jo møtt ham så mange ganger, og så hvor slapp han var. Tok taxi ned til sykehuset, der vi fikk snakke med en sykesøster og en lege. Begge to sa at dette hørtes veldig ut som obstipasjonsdiaré. De sendte oss direkte på røntgen, og ganske riktig; bildene viste at magen var helt full. De bestemte seg for å sette igang full tømmingskur, og tok også blodprøver for å se om det kan være cøliaki han har. Vi er nå hjemme, men han er innlagt på noe de kaller hjemmesykehus. Det vil si at det kommer lege eller sykepleier hjem til oss to ganger i døgnet. Planen er at de skal kjøre på med olje og saltvannsklystér morgen og kveld, for å få tømt magen skikkelig. Deretter må de kanskje ned med sonde og skylle ut ovenfra og ned. Det vil også si at vi bare kan ringe eller dra direkte til sykehuset dersom det skulle skje noe i natt. Selv om gutten min må igjennom en del vonde ting nå, så er det så utrolig betryggende at noe endelig blir gjort! Det kjennes ut som ti kilo er løftet fra skuldrene mine, har vært så utrolig bekymra og det er så utrolig vanskelig å få hjelp! Blir helt uvel av å tenke på hvor vondt han egentlig har hatt det.. Tøffe gutten min, nå sover han heldigvis søtt etter en veldig lang dag. Håper endelig de kan finne ut hva som feiler gutten min, synes han fortjener det etter 2 år med så mye plager. Vil forresten takke alle som har gitt gode råd og tanker! Det har varmet masse! Klem fra
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Så bra!! Det var godt å høre. Har fulgt med selv om jeg ikke har hatt noen råd å komme med. Håper de finner ut hva det er nå da, sånn at han får den hjelpen han trenger Klem fra
Rampongi Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Så fint å høre at han får hjelp nå. Stakkars lille vennen å, tenk å ha htt så mye vondt når han enda ikke er gamle karen. Håper de finner ut av hva som feiler ham nå altså, det er på tide skjønner jeg. Håper dere får en ok helg og at den går fort så lillegutten kan bli raskt frisk igjen.
Lille tripsi Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Du må gi en lyd når du får vite hva det er....synes fortsatt det høres ut som cøliaki... Stakker gutten din og stakker deg, var det ikke du som var høygravid el husker jeg feil?! Lykke til...
Gjest Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 Tusen takk, skal gjøre det. Jo, snart, er 33 uker på vei. Blir ikke så mye tid til å tenke på det om dagen da. Hehe. Heldigvis sier babyen ofte ifra om at han også er her, så han har det nok fint selv om mamma stresser litt.
NormaJean Skrevet 12. februar 2010 #6 Skrevet 12. februar 2010 så godt å høre at dere endelig får litt hjelp!!!! håper han får god og riktig behandling og "mysteriet" snart blir løst....
Gjest Morn du Skrevet 12. februar 2010 #7 Skrevet 12. februar 2010 Så bra at dere blir tatt på alvor:) Blir nok vondt litt til høres det ut som, men nå er det lys i tunnelen:)
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 12. februar 2010 #8 Skrevet 12. februar 2010 Har fulgt med på de siste trådene dine, og så godt å høre at du endelig har blitt hørt! Vi mødre må aldri gi oss - vi kjenner barna våre best! Kjempe bra han nå får den hjelpen han trenger. Han har vært igjennom nok nå i de 2 leveårene sine. Masse god bedring til gutten din, håper dere får en god natt:)
ano`num *17.03.10* Skrevet 12. februar 2010 #9 Skrevet 12. februar 2010 Må bare si at nå ble jeg letta! Endelig! Har ikke orket å svare på de fleste andre innleggene dine siste dagene. Det har skjedd så mye her i hus å. Men jeg har fulgt med. Håper, og tror, at dere med dette er nærmere en løsning på både det ene og det andre!!
♡ A & E ♡ Skrevet 12. februar 2010 #10 Skrevet 12. februar 2010 Har lest noen av innleggene dine og synes det er flott at noe skjer. Ingen barn burde slite sånn Masse lykke til
Gjest Skrevet 12. februar 2010 #11 Skrevet 12. februar 2010 Tusen takk for kjempekoselige svar, alle sammen! Håper også at vi snart får en løsning på mysteriet. Og en ting er sikkert; en mors magefølelse skal man aldri blåse av! ano`num *17.03.10*: Uff, håper det går greit med dere. Tenker masse på dere og den lille jenta deres!
Ranveig R Skrevet 12. februar 2010 #12 Skrevet 12. februar 2010 *puh* Flott at han endeleg får hjelp! Nei, det blir nok ikkje godt for han å få skylt ut alt, men tenk så mykje bedre det blir etterpå. No håpar eg at dei fortsetter utredning heilt til dei finn noko gale, så han kan få hjelp vidare framover. Klem til deg og guten din, føler med dåke!
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 13. februar 2010 #13 Skrevet 13. februar 2010 Å så godt å høre, ble så lettet nå at jeg fikk tårer i øynene. Har fulgt innleggene dine nøye. Og tenkt veldig mye på dere(spesiellt den lille gutten din) Håper alt blir mye bedre snart, og at de finner ut hva som feiler den lille gutten din. Et lite barn skulle ikke trenge å være gjennom så masse vondt på så kort tid:( Masse masse klemmer til dere
Gjest Skrevet 13. februar 2010 #14 Skrevet 13. februar 2010 Ååå stakkars lille gutten din.. Har fulgt med litt jeg og,og er så glad for at dere endelig får hjelp! Og håper virkelig de finner feilen,og kan hjelpe han så han blir helt frisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå