Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 De ringte fra barnehagen på onsdag fordi hun kastet opp, og hun kastet opp et par ganger på onsdag ettermiddag. I går var hun slapp og sliten, og spiste ikke så mye, men var oppe og så på tv osv. Rundt halv fire i natt begynte hun å kaste opp igjen, og har kastet opp i ca 10 omganger siden det. Nå har hun også fått diare. Hun er skikkelig slapp, og ligger nå på stuegulvet og sover. Tidligere har hun ligget å sovet på sofaen (noe hun aldri gjør ellers). Hun har spist et par salte kjeks i dag og spist en liten bit sjokolade. Vil tro vi har klart å få i henne ca to desiliter vann i dag, men hun kaster bare opp når hun drikker. Saft og cola vil hun ikke ha. Er det slik at vi bør ta kontakt med lege? Eller er dette helt vanlig ved omgagssyke? Det er første gang hun har det, så jeg blir litt usikker på hva jeg skal gjøre.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Jeg ville ringt legen. De blir veldig fort dehydrerte når de er små! Og når det har gått over flere dager, ville jeg hatt en lege til å se på henne.
Jordbærpiken Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Vi har hatt omgangssyken nå, den er jo ute og går. Har du blandet farris og eplemost sammen? Da får hun jo både salt og sukker i seg. Sukkeret gjør jo så hun får litt å gå på, men ellers er ikke maten så viktig, verre med væsken. Prøv med masse forskjellig, blåbærsaft er også bra når man kaster opp. Har hun høy feber da, eventuelt gi hun en paracet som kvalmedempende og feberdempende?
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Når hun ikke tisser på 12 timer er det hvertfall på tide.... I sommer ble sønnen min plutselig dårlig med feber (da utenom sesong for omgangssyke) og kasta opp 2 ganger.. ringte legevakta og fikk beskjed om å komme inn. Han ble innlagt da, men det var trolig på bakgrunn av petekkier. Han var rundt 20 mnd da.... Ring legevakta og spør, og god bedring!
Jordbærpiken Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 Legevakten får ikke gjort så mye, sier de alltid. Men se etter tegn på dehydrering, og prøv med så mye drikke du kan! Eventuelt frukt som inneholder litt væske, druer ol?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå