Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Den siste måneden har jeg fått tørre, såre og sprukne hender.. svir bare jeg skal vaske hendene eller ta en dusj. Har ADRI hatt dette problemet før, tert imot. Har aldri kjøpt en håndkrem i mitt liv.. Noen som har noen råd? Tror dere kulden er en medvirkende årsak eller er det for mye vasking av hendene? (bruker jo hansker da når jeg er ute).
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Smør deg med krem! Før du går ut også. De har gode kremer på apoteket. Et gammalt kjerringråd er å gni hendene inn i kaffegrut, så ta et gammelt kaffefilter med grumset og gni det inn. Blir mjuk og god!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Jeg har det slik, det eneste som funker på meg er Aderma ,kjøpes på apoteket, hvit flaske med grønn skrift og strek på. Kjempe fornøyd med den, prøvde mange andre men denne funker best for meg. Anbefales
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Får ta meg en tur på apoteket da:)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 Kortison. Spør på apoteket så får du råd. Jeg plages en del med tørre hender. De blir bra hvis jeg bruker kortison på det verste, lar det sitte i ca ti minutter og så smører med en god håndkrem etterpå. Kortison er jo ikke noe man burde bruke hele året for det tynner ut huden. Men funker kjempebra hvis man tar det som en kur over en viss periode. Og ellers bruke en god håndkrem. Aderma funker for noen..man må bare prøve seg frem.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #6 Skrevet 12. februar 2010 A-derma, ja! Har en bror som har slitt m eksem hele livet og har prøvd det meste av kremer, både på resept og uten. Men denne funka, og den er reseptfri (dette var ik spes på hendene, men overkroppen). Locobase repair er også bra, veldig fet
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #7 Skrevet 12. februar 2010 Å på sønnen min funker a-krem bedre enn aderma
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #8 Skrevet 12. februar 2010 hørt man ikke bør bruke Akrem siden den er produsert på nøtter å kan foråsake nøtte allergi på barn.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #9 Skrevet 12. februar 2010 Takk for tips! Blør flere steder på begge hendene nå så noe må gjøres..
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #10 Skrevet 12. februar 2010 Hei Jeg hadde de samme problemene som deg. Kom over en krem som heter Magiskrem, kan kjøpes på magiskrem.no. Fantastisk krem, som fikset tørr/sprukken hud på få dager!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #11 Skrevet 12. februar 2010 Både mamma og jeg plages med tørre, sprukne og såre hender på vinteren-. Vi smør begge med glycinello (fås på apotek). Jeg har vært kjøttkake på hendene noen ganger, og bra i løpet av et par dager:) Jeg smør hendene med et tykt lag, masserer godt inn og tar på hvite tynne bomullshansker over natten. Anbefales!!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #12 Skrevet 12. februar 2010 Takk for tipset! Er utrolig skeptisk til kortison, ser at denne kremen er et naturprodukt... me like! Tror jeg skal gi den et forsøk *Bestillemedengang*
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #13 Skrevet 12. februar 2010 Må si denne magiskrem ser spennendes ut, tror jeg kal teste den. Har en svakhet for naturprodukter Noen flere som har prøvd den?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #14 Skrevet 12. februar 2010 Har hatt samme problem,prøvde ut det meste av kremer. På apotek (1) fant jeg en krem av merket Ave`ne. Det er en kuldekrem for hender og er noe av det beste jeg har prøvd på mange år. Etter bare en dags bruk, var hendene mye bedre, vil anbefale den på det sterkest:-)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #15 Skrevet 12. februar 2010 Akuttbehandling: Smør inn hendene med MYE krem og ta på bomullshansker (kjøpes f eks på apoteket) før du legger deg. Hendene er mye bedre neste morgen. Vedlikehold: Smør hendene x 3/dag. Kremen trenger ikke være dyr. Har gode erfaringer med Spenol både personlig og på jobb (er sykepleier).
gunngunn Skrevet 12. februar 2010 #16 Skrevet 12. februar 2010 Det er mer vanlig å bli tørr og sår på hendene om vinteteren,pga kulden og tørr luft inne pga.fyring. mitt råd er å spørre på apoteket om å få en god krem med masse fuktighet,,,,mange tenker da på en krem som er fet,det er ikke så viktig,kremen bør være rik på fuktighet.et godt råd er å ha en bolle med oliven olie,legg så hendene oppi i bollen i ca 30 min,mens du ser på tv. gjør dette gjevnlig noen uker til du ser resultatet.lykke til,hilsen negle designer
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #17 Skrevet 12. februar 2010 Jeg pleier å vaske hendene med olivenolje og sukker, og skyller deretter i varmt vann. Da blir hendene myke!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #18 Skrevet 12. februar 2010 Anbefaler Mentholatum-kremen med kamfer. Kjøpes på apotek. Er sykepleier, og til tider plaget med tørre hender (spes om vinteren). Smører da godt med denne om kvelden, fin neste dag
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #19 Skrevet 12. februar 2010 Hvis du vil gjøre noe med det nå i kveld så bland litt sukker og olje til en mild skrubb som du gnir hendene litt i for å bli kvitt litt av den tørre huden. Spyl av og saus inn hendene i rikelig med olivenolje. Enten med et par hansker utenpå, eller bare sitt foran tv og smør inn hendene, fyll på med mer olje etterhvert som den trekker inn... Kjempedeilig, og tørr hud forsvinner:)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #20 Skrevet 12. februar 2010 Har dessverre ikke olivenolje på huset, men takk for mange svar:)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #21 Skrevet 12. februar 2010 Kan i prinsippet bruke hvilken som helst olje:)
Ranveig R Skrevet 12. februar 2010 #22 Skrevet 12. februar 2010 Eg har fått same problemet no i vinter, for første gong i mitt liv. Merkeleg at det berre blir sånn plutseleg. Har smurt med diverse, men det blir like ille igjen neste dag. Har ei jente som sliter med kløe (av uvisse grunnar), og fekk tips om å prøve Kamillekrem (helsekost) på ho. Etter at eg hadde smurt ho inn, gnidde eg resten av kremen over knokene mine, og du verda som det har hjelpt! No er Kamillekremen MIN (sidan den uansett ikkje hjelpte på kløinga til jenta vår) )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå