Gå til innhold

Er dette i det hele tatt mulig?? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen råd og erfaringer fra dere kloke damer nå. Jeg blir nemlig snart gal av dette...

Vi har en datter på 15 måneder, og er nå i første pp for å prøve på nummer 2.

Jeg sluttet på pilla 25. januar, og fikk en blødning 27. januar som varte i 5 dager. Gikk utifra at dette var vanlig TR, og at EL da ville være 10. februar.

Samboeren min er bortreist med jobben hele denne uka, så hadde slått meg til ro med at det ikke ble noen graviditet denne måneden...

Men... De siste 3-4 dagene har jeg gått med en konstant verk i korsryggen, og de to siste kveldene har dette helt tydelig flyttet seg til bekkenet. Jeg begynte tidlig med bekkenplager da jeg var gravid med datteren min (uke 13-14 ca).

Dette er helt likt som bekkenløsningen begynte den gangen. Etter fødselen har jeg ikke hatt noen problemer med bekkenet i det hele tatt.

Er det i det hele tatt mulig å få bekkenplager så lenge etter fødselen når man ikke har kjent noe tidligere?

Skulle gjerne sagt at dette er innbilte smerter, men det er såpass plagsomt at det kan jeg med hånda på hjertet si at ikke det er.

Kan man få sånne plager ved EL?

En ting slo meg tidligere i dag.. Siden den blødningen i januar kom rett etter pilleslutt er ikke det nødvendigvis vanlig TR, og jeg kan ha hatt EL rett etter denne? Men er jo likevel veldig tidlig å få plager med bekkenet...

Hmm, denne kroppen spiller meg visst et puss.

Kom gjerne med synspunkter og erfaringer, kjære kloke damer.

Hilsen Forvirret

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hva TR er, men i alle fall: Jeg fikk mistanke om at jeg var gravid pga svake smerter i bekkenet, smerter jeg ikke hadde kjent siden forrige aktivitet. Og det stemte; noen uker senere fikk jeg positiv test.

Skrevet

Hvorfor skrive TR, når en kan skrive mensen?

Skrevet

Takk for svar :)

TR= Tante Rød = mensen...

Egentlig utrolig teit, men har visst blitt påvirket på Bli Gravid ;)

19.37, du fikk altså plager med bekkenet før forventet mens da eller?

Hmm, syns dette er veldig rart...

Tar gjerne imot flere erfaringer.

HI

Skrevet

Med nr to fikk jeg bekkenplager i uke seks.. Begynte å spy i uke 7 og fant ut at jeg kanskje skulle ta en test...

Så det er fult mulig at du er på vei nå, men sikker blir man jo ikke før man tester..

Skrevet

Takk for svar :)

Vet at man ikke kan vite sikkert uten å teste, så blir nok en test etterhvert, men venter først å ser om TR (mensen) kommer :)

Ville bare høre litt om andres erfaringer.

Også lurer jeg veldig på om bekkenplager kan komme tilbake så sent som 15 måneder etter fødsel :)

HI

Skrevet

Annie 19:37 her.

Så at jeg hadde skrevet "aktivitet", jeg mente graviditet :-) Litt fjern her....

Kjente det i bekkenet før ventet mens ja, ca 1 uke før.

Skrevet

Hehe, lurte litt på det der med aktivitet ja... ;)

Ok, da er det kanskje en mulighet. Blir spennende å teste etterhvert, hvis ikke TR kommer på besøk innen den tid da :)

Takk for svar igjen

Skrevet

Da vi skulle ha nummer to mistenkte jeg graviditet ca 2,5-3 uker etter at jeg hadde tatt siste p-pille. Nøyaktig 3 uker etter siste pille tok jeg en test og den var positiv!

Da jeg fortalte det til legen sa han at ofte er man ekstra fruktbar første måneden etter pilleslutt, så han regnet med jeg hadde hatt en eggeløsning en av de første dagene etter at blødningen sluttet etter pilleslutt. Siden jeg ikke begynte på pilla igjen etter den pillefrie uka (med blødning) satte kroppen igang en eggeløsning med en gang :)

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Da øyner jeg et lite håp :)

Selv om det vel skal mye til å ha så flaks to ganger. Jenta vår ble nemlig til uka etter pilleslutt, trodde ikke det kunne skje igjen..

Men kanskje, kanskje...

Blir spennende dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...