lystpå Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Hei:) Er ny på dette forumet og har termin i dag skal prøve å gjøre historien kort her...: barnefar forlot meg kort tid etter at jeg ble gravid, vi hadde bodd sammen i tre år. Hadde slitt i to år med å bli gravid, men det ble full klaff på 1. prøverørsforsøk. Familiedrømmen ble på mange måter knust da han forlot meg for en 12 år yngre jente rett etter positiv test.. har hatt et psykisk tøft svangerskap for å si det sånn! Men gleder meg veldig nå. Problemet er nå barnefaren. Jeg har full foreldrerett (han ønsket dette) han var lenge i tvil om han ønsket kontakt med barnet, men har nå bestemt seg for at han ønsker noe samvær. Det vil bli noe begrenset da han jobber ca. 5 netter i uka. Det som bekymrer meg er at han ikke er villig til å bli kjent med babyen med meg til stede. Han tror han bare kan komme å ta han med seg noen uker etter fødselen...uten å ha blitt kjent med babyen først. Har prøvd å forklare han at det blir vanskelig iforhold til amming og slikt , og at man ikke bare sender med en nyfødt med en fremmed. Det at han har tittelen far, gjør jo han ikke automatisk til en trygg og kjent person for babyen.Men han mener det er jeg som er problemet, at det er jeg som ikke klarer med uten babyen og ikke omvendt...Har en mistanke om at det er den nye dama hans som står bak mange av disse meningene hans...vi snakker faktisk om en mann på 33 år! Han har ikke vist noe som helst int. i løpet av svangerskapet. Spør aldri hvordan det går, ville ikke være med på noen av ultralydene, og vil heller ikke være med på fødselen, da han mener dette er det han så fint kaller "par-ting" Jeg har også hørt fra felles kjente at det har vært en del "styr" i forholdet til min ex og hans nye dame, da hun overhodet ikke ønsker dette barnet inn i sitt liv. Dette gjør der ekstra vanskelig for meg, da jeg ikke ønsker å sende babyen min til mennesker hvor det ikke er ønsket... Det er vell heller ikke hemmelig at hun ikke akkuart er min favorittperson heller. La seg etter exen min det siste halvåret vi var sammen (de er kolleger på et utested) , men jeg så aldri på henne som noen trussel. Noen som har noen råd om hva jeg kan gjøre, vilke rettigheter jeg/babyen/barnefaren har? Har sett på diverse nettsider men finner ikke mye veil. på samvær med små babyer. Dette ble litt langt men...
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Få en avtale med familiekontoret der du bor, og de vil hjelpe dere til å få en avtale. Lykke til med fødsel!
Adele Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Slapp helt av, han kan ikke kreve å ha samvær med babyen uten deg til stede. Jeg er i samme situasjon, barnefar viste fint lite interesse gjennom svangerskapet, slengte bare masse dritt, fordi han ikke ville ha barn. Men skal nå ha masse samvær, og tror babyen er like trygg hos han som hos meg, enda gutten vår er over tre måneder, og viser mye skepsis når han er på besøk. Enig med den over meg, ta kontakt med familievernkontoret, der fikk vi mye hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå