Gå til innhold

Jeg har kjøpt kamskjell i dag... Hva i all verden skal jeg lage ved siden av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal man ikke bare krydre og steke de raskt i panna? Hva bruker dere å ha sammen med skjellene?! jeg har aldri spist det før, men siden det er så i vinden må jeg jo prøve :-))

Fortsetter under...

Skrevet

åh deggern, det er så innmar igodt.

Det beste jeg har fått servert er kamskjell med hvit saus og pesto :)

Skrevet

Blomkålpurè og pesto. Nammenam.

Husk å ikke steke kamskjellene for mye, da smaker de viskelær.

Skrevet

Er det så godt altså?!?! Hmm :-))) Spent jeg nå! Hvordan lager jeg blomkålpurè??

Skrevet

åhh, det hørtes også kjempegodt ut.. nå ble jeg sulten.

Skrevet

Kjemepgodt som garnityr på blomkålsuppe, sammen med litt sprøstekt bacon og noen urter

Annonse

Skrevet

Hva tror dere om ris, og mais, og smørdampet broccoli til, og soyasaus oppå risen?

Skrevet

Det tror jeg ville være å ødelegge skjellene fullstendig

Skrevet

Ok, det var det som sto på pakken.

Skrevet

Hørtes etter mitt skjønn ut som en grusom kompi, men kan være godt for alt jeg vet.

Skrevet

Hehe, kopi av hva?! Den skjønte jeg ikke helt.

Skrevet

Vi spiste kamskjell på en restaurant en gang, der serverte de sprøstekt bacon og en skogsopppure til. Det var utrolig godt ;-)

Skrevet

Vi plukker kamskjell selv, og har prøvd en drøss forskjellige oppskrifter. Nå for tiden er favoritten denne:

skjellene stekes kjapt i smør, såvidt brunet bare (2-3 min til sammen).

Smelt usaltet smør, klarne dette (hell av smøret så det hvite bunnfallet blir igjen i kasserollen).

Riv 2-3 ss ingefær og bland i smøret, sammen med 2-3 ss soyasaus (ikke av den lightly salted-typen).

Legg en liten neve småbladet salat på fat (type ekeblad-salat e-l), legg på to kamskjell pr. porsjon, drypp over smør-ingefær-soya-blandingen.

Sinnsykt godt!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...