Gå til innhold

Nå har vi fortalt det til storesøster :)


mammaløve

Anbefalte innlegg

Og jenta på 7 sa; å neeeeeei! Jeg håper ikke det blir en gutt for de bråker og promper så mye!

 

Men det ble ellers stor glede i heimen, og hun lurte på om jeg kom til å få bedøvelse, for hun hadde hørt det gjorde så vondt når beibien skulle ut av rumpa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Mamma-loeve. Jeg er ogsaa loeve og venter en loeve-baby!

Storesoester her er 4 og har hittil vaert veldig fornoyd med aa vaere enebarn. Hun ble med paa ultralyd og utstoette overrasket: Der er in baby der!! Jeg hadde forklart henne paa forhaand at doktoren skulle sjekke magen til mammy om der var en baby der.

Paa veien hjem sa hun: "Naa liker jeg babyer!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også løve og venter en løve... =O)

 

Gøy å høre om reaksjonene fra storesøsken. Vi fortalte at sønnen ¨år tidlig om at vi ventet en baby, men selv om han peker på magen når jeg spør om hvor babyen er så tror jeg ikke helt han skjønner konseptet med at han faktisk skal få søsken. Blir spennende å se reaksjonene når babyene faktisk kommer. =O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært mange morsomme kommentarer i dag også :)

 

"Er du EGENTLIG gravid eller? For du vet at det heter å være gravid sant??" Så mye for ultra-pedagogoske "jeg har en liten baby inni magen som du skal bli storesøster til"

 

For ikke å snakke om; "Du er klar over at det blir lite prikkedøden på deg framover? Tror ikke akkurat beibien liker det altså!" å nei...og prikkedøden som er det beste jeg vet ;)

 

Trod dette kommer til å bli veldig morsomt! Hun har forresten veldig lyst å være med på ultralyd. Står på innkallelsen at vi ikke skal ta med barn, men hva tror dere om å ta med en 7-åring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi fortalte det til "stesønnen" min på 7 år også... men tror fortsatt at det er litt uvirkelig for han enda...

Vi merker at han har begynt å bli veldig sjalu og eiesyk på faren sin... vil være med han og savner han når han ikke er hos oss... ikke lett i den alderen, men tror det kan bli bedre når vi får tatt ultralyd og han får sett bilder av at det er baby i magen...

 

Synd vi ikke får tatt med han på ferie i sommer :(

 

Svigerinna mi tok med sin 4 åring på ultralyd og det gikk kjempe bra, hun ønsket seg en søster, men fikk en bror istedet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta vår er også min "stedatter", så vi får se hvordan det går med sjalusi og andre følelser rundt dette framover. Jeg håper bare ikke hun kommer til å føle vi "lager en ny familie" uten henne, siden hun bare er her 50%, og beibien får være her hele tiden. Vi får snakke mye om det, og være litt obs på at hun får den oppmerksomheten hun trenger! Nå snakker jenta om at mammaen har snakket om å få flere barn også, så vi får håpe de venter litt, sånn at hun ikke blir helt overveldet av søsken plutselig ;)

 

Vi skal prøve oss på en tur til legoland tidlig på sommeren, så får vi oss en liten egenferie med henne før jeg strander som en hval :D Har ikke termin før 11.august, så regner med det går greit med en liten ferie.

 

Morsomt at vi er i "samme situasjon". Har tenkt mye på dette med min rolle oppi det hele med jenta vår. Hun funderer nok litt på det hun også. Når vi fortalte at hun skulle bli storesøster, sa hun litt ettertenksomt at det var jo nesten litt som at jeg var storesøsteren hennes også. Så lurte hun veldig på om beibien kom til å likne på henne. Spennende greier dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...