babyi2010 - fødeklar- Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Bare lurer egentlig? Hva er symptomene/hvilke symptomer må foreligge fro at legen kan si at det er det man har. Jeg føler meg ikke helt i form. Sliten og slapp. Så visste det seg i dag at jeg har litt sukker/eggehvite i urinen. Har hevelser i hender og føtter (har hatt det i tja 2-3 uker) I hele dag har jeg vært surrete i hode, på en måte uklart syn. Men blodtrykket var fint i dag på sjekken. Tenkte ikke mer over det da siden jeg er 39 uker idag. Tenkte litt på alt at jeg er snart ved terminen så det skyldes det. Alle er sliten da, og sover mindre. Jeg tenkte bare jeg skulle høre her. Mange som kanskje vet noe. Iallefall mer enn meg selv...
Gjest Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Hvis du ikke har høyt blodtrykk går de nok ikke med på at du har svangerskapsforgiftning. Har ikke så mye kunnskaper, men titter i "svangerskapsboken" som jeg fikk hos jm. HAr du proteiner i urinen (også kalt eggehvite) og høyt blodtrykk er dette forstadiet til svangerskapsforgiftning. Hevelser, synsforstyrrelser, hodepine, generell uvelhet...alt dette er symptomer på svangerskapsforgiftning. Hm, kanskje ta en tlf til føden og spørre hva de tror? det høres jo uansett ikke bra ut med de symptomene du har, og får jo håpe du slipper å fly sånn i tre uker til:)
alvefrøken Skrevet 13. februar 2010 #3 Skrevet 13. februar 2010 Du bør får tatt en utvidet blodprøve, for å utelukke svangerskapsforgiftning. Det er ikke sikkert at du har alle symptomene, men synes du bør være obs på det. Jeg hadde selv alvorlig preeklampsi med førstemann, og var dårlig i lang tid etterpå...
tullemor75 Skrevet 13. februar 2010 #4 Skrevet 13. februar 2010 Jeg fikk beskjed fra min jordmor at dersom en hadde minst to av de typiske faktorene, var det svangerskapsforgiftning. Jeg hadde selv dette i 1 svangerskap, men blodtrykket var fint helt til dagen før jeg fødte. Da blei fødselen satt igang pga dysmaturt barn, og min forgiftning. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå