Mamma's trolljenter Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Har begynt på buksen i denne oppskriften 10 ganger nå!! Fatter ikke hva jeg gjør feil men når jeg skal begynne på M1 blir det mindre og feil med maskene hele tiden! Er det noen kjempe flinke som kan se om det eventuellt er noe feil i bukseoppskriften?? Hjelp...? http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=14〈=no
Anne-B. Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Passer du på å få like mange kast som fellinger? Fint sett. Nå vet jeg hva jeg skal strikke og ha som hentesett til lille i magen. Takk.
Anne-B. Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Altså, like mange kast som ganger du strikker sammen to, mente jeg.
Mamma's trolljenter Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2010 Ja sant det er fint Ja jeg teller hver gang, strikker minste str 51 masker og da går jo m1 akkuratt 3 ganger- MEN på siste gangen jeg gjentar det får jeg bare strikket der hvor kastene er og ikke de siste 3 fellingene for det står bare 3 masker igjen og ikke 6 når jeg skal felle! Hmm ble litt mye rot, håper du forstår Settpinner det er rund og rundt på 5 pinner ikke sant?
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 Det stemmer når jeg gjør det... har testet ut nå, så da gjør du nok noe feil i kastene evt.. du begynner rett på ett kast etter at du har strikket to og to sammen over de første seks maskene, og har et kast rett før du strikker to og to sammen neste gang... skal stemme da... settpinner er 5 pinner som du strikker rundt med, og rundpinne er jo rundpinne...
Mamma's trolljenter Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 12. februar 2010 TUsen takk ja jeg gjorde feil! Hehe takk for at dere så på det for meg begge 2
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 12. februar 2010 #7 Skrevet 12. februar 2010 Bare å si fra... jeg elsker å løse strikkeproblemer :-D (Har en venninne som kaller meg "Strikkeguruen" :-) )
Anne-B. Skrevet 12. februar 2010 #8 Skrevet 12. februar 2010 Ittno´ problem! Jeg liker å bryne meg på slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå