Gå til innhold

bilsete til bil som KUN kan ha fremovervendt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine foreldre vurderer å kjøpe bilsete til å kunne ha i bilen sin til snuppa som nå er 8 mnd... Men de har en wolksvagen California, en slags camping bil med kun 4 seter i.. Men de bakerste setene er liksom helt bak i bilen,slik at et barnesete ikke kan støtte seg inntil sete foran, ergo: de kan ikke ha setet bakover..

Er det noen med erfaring med bilsete i slike type biler? Kan liksom ikke be de kjøpe ny bil heller, de har mer enn nok å betale på!

Blir heller ikke ofte de kjører på snuppa, men er veldig greit at de kan ha bilsete ved behov:)

Noen anbefalinger på bilseter også mens jeg er i gang?=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan da ha setet bakover likevel. De fleste setene har et støttebein, og støtter seg ikke mot setet foran.

Skrevet

Ok, kjekt å vite:)

Jeg var sikker på at det måtte støtte seg inntil setet, som en slags ekstra sikkerhet.. Men da vet jeg det:)

Skrevet

Moren min har kjøpt et BeSafe bilsete som er kun fremovervendt. 9-18kg

Veldig fornøyd med det. Jeg måtte være med å hjelpe npr hun skulle kjøpe, og BeSafe er jo best i test som oftest.

Bilen hennes har ikke mulighet for bakovervendt.

Det er lett å montere korrekt, noe som er veldig viktig (siden det skal ut og inn av bilen ofte) Og er stødig og trygt

Skrevet

Er mange bakovervendte seter som ikke trenger støtte av setet foran, f.eks.

- Britax Hi-way og Secura

- Brio Zento

- Akta Graco Duologic

- Akta Graco Cosmic Comfort S

BeSafe Izi Combi trenger støtte av setet foran selv om det har støtteben.

Ang. at Besafe ofte er testvinner, så gjelder dette kun bakovervendte seter, alle deres seter som er forovervendte har mye dårligere sikkerhet! Dette gjelder også de andre produsentene, da.

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Setter sikkerheten i høysetet, så er greit å vite hva som er bets å gjøre i slike biler:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...