Gå til innhold

Jeg får ikke jobb. Og det begynner å slite på psyken!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke søkt så mange, da det har vært tørke på stillinger innenfor mitt område. Nå i det siste har det dukket opp noen. Er helt desperat, holder på å fly på veggen hjemme. Vurderer en butikkjobb e.l men vil gjerne jobbe innen det jeg er utdannet til, og hvis jeg blir ansatt i en butikk også skulle fått en jobb jeg virkelig ønsker meg blir jo det et dilemma. Jeg har barn og mann og hus og vakse på, men det er så tomt å stå opp og ikke ha noe å gå til! Noen dager kan jeg sitte i sofaen og zappe på tven en hel dag, orker ingenting. Blir så deprimert! Og ikke er det mye med penger heller, selv om samboeren min tjener godt og jeg egentlig ikke trenger og jobbe, føler jeg det blir feil og dra på shopping og cafe hver dag.

Noen som har noen tips til meg om hva jeg kan finne på om dagen? Venter på svar på noen stillinger jeg har søkt på, håper virkelig det er min tur snart!

Fortsetter under...

Skrevet

Det er lettere å få jobb mens man er i jobb. Om du får en jobb du er utdannet til mens du jobber med hva somn helst, så er det jo bare å bytte.

Ta en hvilken som helst jobb så du kommer deg ut i ett arbeidsmiljø.Det er bare sunnt

Skrevet

Jeg har en ekstravakt jobb, men mistrives noe veldig. Siden jeg er der så lite (lite behov) får jeg ikke innsyn i hva de jobber med, hvordan ditten og datten har gått osv. Føler hver gang jeg er der må jeg begynne på nytt, og jeg liker og ha kontroll over hva jeg skal gjøre og liker å føle meg trygg. De sier de er veldig fornøyd med meg (skjuler mistrivselen godt) og om det skulle åpne seg en stilling der håper de jeg søker. Og det vil jeg jo. Er bare de laaaaaange dagene hjemme, kanskje et ærend utenfor huset i løpet av en dag. Føler jeg blir en helt annen person, alltid vært utadvent og hatt mange jern i ilden og nå føler jeg med klossete om jeg skal betale i butikken! Har lyst til å bare grine noen ganger.

Skrevet

jeg kjenner meg veldig godt igjen.

annbefaler deg å ta kontakt med orcus eller manpower i nærheten hos deg.

jeg har søkt mye og hadde bare lyst å gi opp. var 200 søkerere osv.

gjennom vikarbirå fikk jeg jobb på dagen og jeg er kresen;) de finner det du vil ha

nå bare gleder jeg meg til å starte.

lykke til

Skrevet

Hva med jobbsøkerkurs eller andre kurs som nav driver?

Skrevet

Jeg får heller ikke jobb innen yrket.. Deprimerende!!! Og jeg kjenner angsten vokser i og med at hullet i CVen blir større og større. Jeg ble ferdig utdannet for 7 år siden, noe jeg synes er ganske mye erfaring (1 år i permisjon da) men det er alltids noen "bedre". Som deg vil jeg heller ikke gjerne ta en annen jobb- da blir jeg jo ennå lengre tid "borte" fra yrket. Til forskjell fra deg så MÅ jeg få meg en jobb, vi har ikke så god økonomi:-(

Krysser fingrene for at det ordner seg:-) lykke til:-)

Annonse

Skrevet

Beggars can't be choosers! Hvis du virkelig vil ha deg en jobb og komme ut i arbeidslivet, føler at det sliten på psyken og være hjemme, så tar du deg en jobb, og har den som base mens du fortsetter å søke på de jobbene du VIL ha. Så tar du i tillegg kontakt med rekrutteringsfirma og manpower, får dem til å involvere seg.

Hva du ellers kan finne på om dagen? Om ikke butikkjobb er givende nok, kan du melde deg frivillig på Blå Kors eller noe annet "givende".

Ta tak, damen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...