Gå til innhold

Hva tenker dere om folk som ikke har fullført videregående?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker ikke noe annet enn hva jeg tenker om andre folk.

Dømmer ikke personer før jeg har blitt kjent med dem. Kan være mange grunner for at en person ikke har fullført videregående.

Skrevet

Jeg tenker at det kan være mange grunner til det og at jeg ikke har noen rett til å tenke hverken det ene eller det andre, så lenge jeg ikke kjenner årsaken.

Skrevet

Jeg tenker at de må være litt dumme som ikke ha klart å få det på plass i voksen alder.

Skrevet

Anonym 17:55: Hvorfor må det være dumme personer? Jeg er 24, kuttet vgs i fordel for jobb, og nå er jeg sikker på at jeg tjener myyye mer enn deg og sitter høyere i det enn du noen gang kommer til å gjøre! Erfaringen som har gjort at jeg er her jeg er i dag, og at jeg har stått på og slitt for det! Men jeg er nok ikke dum desverre(sånn som du mener).

"De som sier at andre er dumme, dem er dumme den"... en veeeldig god setning synes nå jeg da.... :)

Skrevet

Om de jobber og klarer å forsørge seg selv har jeg ingen problemer med det.

Jeg kan faktisk applaudere de som tar ansvar og jobber seg til suksess

Skrevet

Vel, det er ikke jeg sikker på. Det at du tjener mer altså, hehe. Faktisk er jeg rimelig sikker på det motsatte, men det er en annen sak. Jeg tenker det jeg svarte, at de må være dumme som ikke har gjort noe med det i voksen alder. Men jeg tenker også at det er mange grunner til at noen velger bort vgs. Men det aller første jeg tenker, er at de er dumme. Og det var spørsmålet.

Skrevet

Min mann har ikke fullført vgs, og han er den smarteste jeg kjenner. Han har også skapt seg en karriere på tross av manglende skolegang.

Det er mange grunner for at noen ikke har kommet seg gjennom hele forventede skoletid.

Skrevet

Hver gang det ersnakk om mennesker som ikke har tatt vgs, skal de alltid si at de har klart seg såååå bra, de har jobbet hard og gjør det bra og blabla. Som om ikke de med lang utdannelse har jobbet like hardt?

Selvsagt kan man være et godt menneske uten vgs, smart, snill, alt det der. Men hver gang denne debatten kommer, skal alle uten vgs poengtere at de er så forbanna flinke likevel. Litt kjipt og bruke livet på å forsvare det, kan man ikke bare ta de siste eksamnene og bli ferdig? Skjønner ikke det jeg.

Skrevet

Synes det kommer an på årsaken til at de ikke har fullført vgs da.. Kjenner jo noen som aldri har fullført, selv om de har prøvd mange ganger, de er ikke dumme mennesker, tvert imot, men de er kanskje litt late sånn generellt, forventer liksom at ting skal ordne seg uten innsats. Men nå sliter de i tunge og dårlig betalte jobber alle sammen desverre..

Skrevet

Jeg tenker at det er alt for mange grunner, og den smarteste jeg kjenner har ikke fullført skolegang. De kan ha samme grunn som meg, selv om hensikten min er å få utdannelsen i boks en gang. Jeg vet hva jeg vil ta utdannelse i, og jeg vet at utdannelsen tar jeg når jeg er klar.

De fleste er 15 år når de må velge hva de skal bli livet ut, og jeg forstår at mange ikke har tatt rett valg, og blitt sliten av skole.

18:11

Selvfølgelig vil de komme å si hvor godt de har klart seg, når mange av de som har utdannelse faktisk rakker ned på de uten.

Skrevet

Det er vel opp til hver enkelt hva de vil gjøre! :-)

Så tenker ikke noe spesielt..

Gjør ikke forskjell på en med og en uten! :-)

Skrevet

Jeg kjenner vel bare 2 som ikke har fullført videregående. Den ene ble gravid som 16 åring og er i mine øyne litt "enkel", mens den andre dro på sjøen og er egentlig en ganske oppegående mann uten utdannelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...