Gå til innhold

Kjøper dere gaver til særkullsbarna til "svigerinner"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvfølgelig. Det blir jo på en måte ditt tantebarn. Her ekskluderes ingen, og alle er velkommen.

Ja, du er egoistisk.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har et barn fra før jeg møtte mannen min, og vi har ett barn sammen. Fra første stund har mitt eldste barn blitt inkludert som en naturlig del av svigerfamilien, og får akkurat like store gaver som min yngste sønn fra besteforeldre, tanter, onkler, oldeforeldre osv. Jeg ville blitt utrolig lei meg om ikke så var tilfelle.

Så om du bare gir gaver til de minste barna, så sier du rett ut at du ikke betrakter det eldste barnet som en del av familien. Da sårer du både barnet og resten av familein. Barnet er din brors/din manns bros stesønn og du er barnets (ste)tante.

Hvorfor skriver du "svigerinne" i anførselsteng, forresten?

Skrevet

Syns det er ego av deg..

Selv får min datter gaver av hele samboers familie,selv om han ikke er faren hennes.Hun stiller på lik linje som de andre barna i familien,og det gjøres ingen forskjell.

Skrevet

Kanskje du heller burde bli kjent med moren og barnet i stedet? Og kjøpe en fin gave til den som ar blitt storesøsken, som man ville gjort dersom det var helsøsken...

Ja, det er egoistisk. Han er blitt storebror og han er ett barn.

Skrevet

HI, hva om denne gutten var ADOPTERT?

Ville du behandlet han like fremmed da?

Jeg bare spør.

Du er veldig stygg mot et lite barn. Jeg er glad du ikke er min svigerrinne.

Skrevet

Ja, du er ganske ond hvis du utelukker denne lille gutten. Du omtaler ham som et "tilfelle"...

Det skinner ganske tydelig gjennom at du ikke innehar empatiske evner og du bør rett og slett skjerpe deg!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...