Gå til innhold

Kjøper dere gaver til særkullsbarna til "svigerinner"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et slikt tilfelle i familien.

Jeg har bare møtt dama og barnet noen få ganger og føler ikke at vi har så god kontakt. Bor 5 timers kjøring fra hverandre.

Nå har de fått tvillinger sammen.

Jeg synes ikke det faller seg naturlig å kjøpe gaver (tenker jul/ bursdag) til særkullsbarnet (gutt på 4 år). Er jo ikke i slekt med han og kjenner ikke moren så godt heller. Men kjøper til mine nieser. Føler det blir en fremmed unge liksom. Jeg har jo ingen tilknytning til dette barnet og kjenner han ikke heller.

Hva synes dere?

Er det egoistisk av meg å ikke kjøpe gaver til sønnen hennes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet tilhører familien, ingen vits i å utestenge det.

Da mannen tok damen, tok han også barnet hennes.

Skrevet

Tja... Jeg ville nok kjøpt en liten ting til guttungen, selv om han foreløpig er for liten til å tenke over det...

Skrevet

Ja, jeg syns det er egoisitisk gjort... Om jeg skjønte det rett, så er hun sammen med din bror\svigerbror, sammen har de felles barn..

Tror du ikek gutten blir lei seg når han ikke får gave, men hans søsken gjør det?

Du trenger jo ikke å kjøpe noe dyrt heller, men bare en liten ting for å vise at du tenker på han...

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn å forskjellsbehandle barna i denne situasjonen. I og med at moren hans er en del av familien, er han det også. Fullt og helt!

Hvis noen spør mormor hvor mange barnebarn hun har, svarer hun 10 uten å tenke seg om. Ett av dem er stedatteren til onkelen min. Og navnet hennes stod i morfars døsdannonse under barnebarn. Hun er min kusine, og fikk samme konfirmasjonsgave og jule/bursdagsgaver som halvsøskenene sine. Slik har det vært fra første stund ( hun kom inn i familien som 5-åring og er i dag 18). Hun bor 7 timer unna vår side av familien.

Skrevet

Jo, jeg gjoer det for at barnet ikke skal foele set uttafor og mindre verdsatt enn soesknene sine.

Skrevet

DET SKULLE BARE MANGLE !

Fysj, så stygt å stenge ute denne fireåringen!

Ja, det er veldig egoistisk og stygt. Dårlig gjort av deg!

Skrevet

Jeg har alltid gitt gave til min "særkullsnevø". Selv nå når min bror er skilt fra min "svigerinne" gjør jeg det. Han er jo bror til min nevø, og vi har kontakt med han via min bror. Men så har vi kjent han og hatt kontakt fra han var 2 år da(7 år nå), så syns det blir rart å plutselig skulle utelukke han.

Skrevet

Min bror er sammen med ei dame som har en gutt. Min bror bur ikke sammen med denne damen og gutten. Men jeg kjøper no bursdags og julegave forde!

Jeg har en halv bror( liker ikke det orde) fikk alltid masse pakker fra faren sin familie, vi fikk aldri et kort en gang. Synest det var veldig sårt når jeg vokste opp. Spesielt siden dem viste at meg og mine andre søsken ikke hadde en far eller familie på den siden.

Så må si meg enig med mange her, synest du burde kjøpe en liten ting i vertfall, trenger jo ikke koste all verden.

Skrevet

Selvfølgelig! Min svigerinne hadde 3 barn før fra, og de har alle fått bursdag- og julegaver fra dag en! Og det gjør de fortsatt selv om de er store og har flyttet for seg selv. Jeg ser på meg selv som like mye tante til de barna, som til barnet broren min har fått med svigerinnen min! Skulle bare mangle synes jeg!

Skrevet

Prøver du å finne noen som kan støtte deg i å være ondskapsfull??

GJØR det deg noe å gi han noe eller?!

Jeg hadde ikke nølt.Det er en selvfølge at 4-åringen skulle fått noe også.På lik linje med de andre!

--^^^--E

Skrevet

Mitt barn får alltid gaver fra foreldrene og søstra til mannen min, selv om vi ikke kjenner hverandre kjempegodt.

Skrevet

Du mener at du ikke vil kjøpe gave til gutten fordi du ikke kjenner han, og at de bor så langt unna. Men kjenner du tvillingene noe bedre, og bor ikke de like langt unna?

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn å ikke kjøpe gave til gutten.

Skrevet

I denne situasjonen er det jo faktisk bare snakk om EN gave fra eller til... Syns det er et minimumskrav i det minste de årene 4åringen f.eks. feirer jul sammen med din bror og familien.

(nå gikk jeg utifra at han feirer annenhver hos sin biofar da)

Tenke seg til,sitte på julaften å se søsknene sine få,å ikke han....

Skrevet

Synes det ville vært rart å ikke kjøpe noe til han..

Trenger jo ikke kjøpe store greiene, men en liten gave fra eller til har du vel mulighet til..

Skrevet

Jeg kunne vært moren til denne gutten, det vil si jeg hadde også et barn fra før da jeg møtte mannen min. Det er noen i mannens familie som gjør tydelig forskjell på mitt særkullsbarn og fellesbarna og det gjør vondt. Nå er barnet stort nok til å skjønne det og han blir veldig lei seg. Jeg vet noen tenker at mitt barn får da gaver fra farens familie og hvorfor skal han få dobbelt, men jeg er helt sikker på at han hadde byttet med det samme hvis han kunne velge. Heller mamma og pappa boende sammen enn dobbelt opp med gaver...

Jeg synes det er slemt av deg å ikke kjøpe noe til 4-åringen. Enkelt og greit!

Skrevet

jeg har særkullsbarn, og min svigerfamilie har inkludert dattera mi som deres familiemedlem..

Når jeg og mannen fikk et felles barn, så inkluderte også min datters familie vårt barn som en del av den forlengede familien.. De ønsker bilder av dem sammen, og begge får gaver fra alle sammen.

På denne måten er jeg ikke redd for at de vil føle seg forskjellsbehandlet. Det var ikke barnas valg at livet skulle bli slik, så jeg er så glad for at de voksne i livet deres tar så godt vare på dem..

Skrevet

Jeg er dene eneste med særkulabarn i svigerfamilien, men guuud så glad jeg er for at de tar barna for å være barnebarn/tante-omkel barn på lik linje med de andre barna. Aldri meret snev av forsjellsbehandling.......

Skrevet

Ja selvfølgelig. Vi har to særkullsbarn i vår familie, de får akkurat like mye i gave.

Synes det er gnient å ikke kjøpe gave til denne gutten, stakkar.

Skrevet

Ja du bør kjøpe gave. Du bør kjøpe for like mye til han som til dine nieser, ikke bare en liten ting. Når mannen har tatt dama så har han også tatt sønnen som hun hadde fra før. Ikke barnet sin feil at han måtte bli med på "lasset". Tenk for en følelse å se sine søstre pakke opp pakker fra dere og han får ingenting. Når søstrene har bursdag får de fra dere men når han har så får han ingenting. For dere vil jo bli bedre kjent.

Nei man gjør ikke sånt mot et barn. Og konfirmasjon, jul og bursdag bør være likestilt.

Skrevet

Jeg har særkullsbarn, og min samboers familie gjør aldri forskjell på dem og "ekte" familie. Selv har jeg en stedatter fra før som har fått barn og jeg gir både henne og barnet gaver til bursdag og jul. Det er egoistisk og direkte slemt av voksne og gjøre forskjell. Både i antall gaver og størrelse på dem. For meg er det helt utrolig at noen kan tenke tanken engang.

Så vær lur HI og oppfør deg skikkelig så vil du bli møtt med respekt både av voksne og barn. Kanskje kan du bli overrasket og til og med klare å bli glad i denne lille gutten. Og han i deg,

Skrevet

Hei.

Jeg har to særkullbarn, i tillegg har jeg to barn med mannen min.

Hans familie har alltid husket på de to eldste både til jul og bursdag og gjerne utenom også. Som mamma setter jeg veldig stor pris på at mine to eldste blir inkludert som en del av familien.

Synes du er egostisk ja...

Skrevet

Ja, det er egoistisk. Tenk deg hvordan fireåringen vil føle det om søskenene får gave, men ikke han! Guttungen vil jo ikke skjønne det :( Stakkars lille, fikk helt vondt av ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...