Gå til innhold

Ang. vaskehjelp, pris o.l....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett meg nødt til å skaffe litt hjelp utenifra til å rydde, støvesuge, vask av gulv og støvtørking, så jeg hang opp lapp der jeg håpet på noen ungdommer/studenter som kunne tenkt seg en liten ekstrainntekt i form av dette. Vi er en storfamilie på snart 4 barn, 2 voksne og en katt.

Så til mitt lille problem... Jeg har fått tilbakemelding fra 2 jenter på 14 år som ville gjerne gjøre det, men hva skal de få i timen??? De er jo nok ikke de mest effektive og grundige(som voksne med erfaringer) så jeg mener kanskje at de ikke heller skal få så mye i timen som erfarende vaskehjelper får.

Hva ville dere ha gitt for det? Jeg har satt opp 2 timer i uka, evnt 4 timer annenhver uke, og de er jo 2 som skal vaske og rydde... Har foreløpig kun 1 etg med 2 soverom, kjøkken, gang, stue, bad og vaskerom, men snart skal vi utvide 2.etg med 3 soverom, stue og bad(men det blir en liten stund til). Det er et splitter nytt hus også.

Noen som kan gi meg et lite hint om hvor mye de kan få for det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Niesen min på 14 år har vasket litt hos meg noen ganger. Jeg har gitt ho 100 kr. Ho er fornøyd med det. Vet ikke om det er for lite eller mye.

Skrevet

Hei og takk for svar:o)

Lurer på om det var timelønn? Leste litt på nettet men det finnes jo ikke minstelønn for de som er så unge, bare at lønn skal avtales mellom arbeidsgiver og arbeidstaker. Synes det er så rart at de ikke har en slik lov som sikrer de for "slavearbeid", hvis du skjønner. Jeg syns 100 kr er helt greit når du får ei du kjenner og i tillegg er i familie:o)

Noen fler med idéer?

Skrevet

Finnes nok ikke noe om betaling av unger under 15-16 år fordi det da regnes som barnearb. Hehehe.. Men 100,- timen synes jeg er mye når dem er så unge. Vanlig på dagligvarebutikker er 70-80,- timen tror jeg. Dessuten er det jo skattefritt.. Om det er noe motiverende å utføre slikt type arb for mindre enn 100,- timen er jo noe annet..

Skrevet

Ho fikk 100 kr timen. Det hadde jeg betalt om jeg kjente ho eller ikke. Vet flere som betaler polaker mellom 100 og 150 kr timen. Gir ho 50 kr timen når ho sitter barnevakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...