Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 En diskusjon på ett annet forum. Om ungen blir vent på fra barndom av å bli kysset på munnen, ville da barnet skjønt at det ble misbrukt om det ble gjort i seksuell hensikt. Er nussing på munnen på ett barn da feil av foreldrene å lære barnet ? Ville barnet da trodd misbrukte var normalt fordi det var lært opp til det fra babytiden av. Gjør slike holdninger dere redde for å nusse babyen? Eller er det tull å tenke slik de gjør i den diskusjonen, at det fremmer seksuelt misbruk og feiloppfatning fra barnets side ?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Er dette et seriøst innlegg? Nussing er vel aldri seksuellt, derimot kyssing. Forskjellen er såpass stor at det ikke er mulig å ta feil.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Nussing på munnen er ikke incest. Men man bør selvsagt lære barna å si fra om andre gjør ting de ikke liker og ønsker - om det er klemming, nussing eller mer alvorlige ting
Gjest Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Type foreldre som gi barna sine et lett nuss paa munnen? Det er da ganske vanlig i mange land uten at incest er det.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 I alle dager... Jeg lurer på hva som skulle fått meg til å tenke seksuelt misbruk i forhold til ett barn?!? Jeg har ALDRI tenkt den tanken om meg selv, uansett om jeg har kysset barna mine på munnen. Synes det sier litt om de som tenker at det er seksuelt misbruk, for da gjør de noe de ikke skulle ha gjort!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 12. februar 2010 #6 Skrevet 12. februar 2010 Nei, kjære vene! Det er da stor forskjell på nussing og kyssing i mine øyne, og nusse gjør nå ofte ungene selv også. Man er da vel ikke pedofil om man susser ungene sin på munnen, selv om jeg ikke gjør det så mye selv. Folk som gjør slikt i seksuell hensikt vil vel mest sannsynlig gå noen steg videre etterhvert også. Men man skal selvsagt ikke påtvinge ungene hverken suss eller kos om de ikke ønsker det.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #7 Skrevet 12. februar 2010 Hjelpesogtrøstes!!! Det er på grensen til hysteri, dette her! En må da kunne susse baby'n sin på munnen! Synes folk som tenker på incest bare noen susser en baby er perverse i hodet! Men vis babyen og smårollingen at det er greit at de vrir seg unna når det er nok for dem, for det gjør de faktisk. Det er en god begynnelse, for da skjønner de at folk skal ha respekt for dem og ikke krysser grensene deres uten at de må (for stell eller å holde fast en unge som er i ferd med å løpe over veien f.eks.) "Tvangskos" er ikke ok! Vi husker vel alle den innpåslitne tanta eller onkelen (grøss) som absolutt skulle kose så masse og ikke brydde seg om at kroppspråket vårt sa høyt og tydelig NEI! Nei, lær ungene deres til å si fra hva som er ok eller ikke! Det er mye viktigere enn å prøve på død og liv å unngå erogene soner når du er borti ungen din. De får ikke et naturlig forhold til sin egen kropp hvis ikke du har det.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #8 Skrevet 12. februar 2010 Ja det er ett seriøst innleg inspirert av diskusjonen på dette forumet: http://www.undergrunn.org/?do=forum&thread=4970&base=0
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #9 Skrevet 12. februar 2010 For det første er ikke nussing og kyssing det samme og for det andre vil jo ikke et eventuelt "misbruk" gjøre noe om barnet ikke merker forskjellen.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #10 Skrevet 12. februar 2010 Ok - et seriøst innlegg fra deg, men tatt fra et seriøst forum? ;-)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #11 Skrevet 12. februar 2010 Altså, det er ikke ett tulleinnlegg Det er ikke mine meninger som kommer fram her nei, jeg mener som dere at nussing er ok. Men siden mange hadde spesielle spørsmål i den diskusjonen fikk jeg lyst til å spørre her inne hva dere mente
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #12 Skrevet 12. februar 2010 Jeg syns det virker som om at alt for mange ting ansees som tegn på misbruk. Det kan virke som om at all fysisk nærhet mellom voksen (da særlig mann) og barn er mistenkelig. Når voksne ser tilbake på barndommen sin og lurer på om de ble seksuelt misbrukt pga at bestefaren kilte dem mistenkelig mye da de var små, ja da kan man se resultatet av dette hysteriet. Man skal absolutt ta tegn på misbruk alvorlig, men så mye hysteri som det er rundt dette nå er faktisk med på å overskyge de virkelige tilfellene.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #13 Skrevet 12. februar 2010 De som driver med incest gjør ikke ting åpenlyst. De skjuler lystene og driftene sine så godt de kan. Hvis noen nusser barn på munnen kun når andre voksne ikke ser det (fks en bestefar) hadde røde flagg poppet opp her og der! Ellers synes jeg det har gått så langt i dag med mistenksomheten rundt emnet, at jeg har hørt fedre si de omtrent ikke tør å ha døttrene sine på fanget, av frykt for å bli mistenkt! Da har det gått for langt! Tenk litt, før dere sprer personlige meninger og tanker rundt incest. Det er et meget alvorlig tema, og mange uskyldige mennesker har blitt ødelagt pga falske beskyldninger og rykter.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #14 Skrevet 12. februar 2010 enig 16:33. Så du hvordan kongen kilte prinsessa Alexandra på hennes første offentlige opptreden? Skal man mistenke bestefedre som rører barnebarna sine "sånn", da får vi en travel tid framover!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #15 Skrevet 12. februar 2010 Og mange unge mennesker/barn har blitt ødelagt fordi alt skal være så "naturlig" også! Hadde en bestefar som alltid skulle "nusse" på munnen i steden for å gi en klem som normale mennesker. Foreldrene mine var så vant til å se dette, at di ikke reagerte når jeg utrykte motvilje mot all "nussingen" og klemmingen. Det de ikke visste var at han, i skjul, kysset meg på munn og stakk inn tungen. Han gjorde mye annet og fra jeg var 5 til jeg var godt oppe i tenårene... Slet i årevis i voksen alder med at jeg så hans ekle gamlemannsansikt foran meg når jeg kysset kjæresten min. Han ødela sexlivet mitt og trygghetsfølelsen, og det har kostet mange år med terapi å bearbeide dette i etterkant. Så vil bare si til dere over: Håper det ikke gjelder deres barn også, for mine foreldre skjønte ingen ting!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #16 Skrevet 12. februar 2010 Toskete foreldre som ikke skjønner noe, hvis barna har en bestefar som stikker tungen langt inn i munnen på barnebarnet til langt opp i tenårene! Mest sannsynlig vet en av foreldrene dine at han er pedofil (er han morfaren din, vet moren din, er han farfar, vet faren din), for da har han mest sannsynligvis misbrukt sine egne som små. Men mange voksne lukker øynene. Svigermor var ei sånn kjerring, og lot 3 barn bli misbrukt av sin egen mann. Skulle vært sperret inne hele familien. Jeg har øyne i nakken, og lar ikke barna mine være alene med noen.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #17 Skrevet 12. februar 2010 Det at noen misbruker barn i TILLEGG til å nusse dem på munnen, betyr ikke at alle som gjør det er misbrukere, eller at de to tingene har sammenheng i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #18 Skrevet 12. februar 2010 Noen menensker sitter for mye på dib og grubler. Dette blir bare tullete! Et vennepar av meg i Nederland har en gutt på 3,5 åt, og han nusser alle voksne han liker på munnen. Like vanlig som å gi en klem her. Men så er også nussing en vanlig måte å hilse på der. Først og fremst på kinnene, men en del hilser venner av motsatt kjønn med et nuss på munnen.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 12. februar 2010 #19 Skrevet 12. februar 2010 Men det er jo nettopp det alle her sier- at man IKKE skal gjøre dette mot barn når de uttrykker uvilje mot det! Jeg nusser babyen min på øynene, ryggen, magen, bena, ørene og i det hele tatt, og samboer gjør det samme. Innimellom på munnen også, selv om det ikke skjer så ofte (jeg tenker mest på smitte og overføring av bakterier ift det)- og det er da virkelig ikke noe seksuelt bak det. Hun synes jo det er morsomt, og det er en del av kosen. Men den dagen hun uttrykker motvilje mot det, enten det nå er nussing, klemming eller kiling, så slutter man, hvis man har respekt for barnets egenverd. Barns grenser skal respekteres. Men det å innbille seg at alle som nusser/kiler/klemmer barna sine mye er pedofile, det er jo bare galskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå