Gå til innhold

Trenger bæresjalmaitai-kanskje-hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillesøster kommer om to mnd og når sådan skjer, kommer storebrødrene til å være hhv 4.5 og 1år og 10 mnd. Begge guttene går i bhg, og jeg ser for meg at jeg trenger begge hendene (minst) for å hanke tak i dem når de er på rømmen...

Hvilket bæretøy kan jeg best bruke? Jeg har en babybjørn og en lomme-slynge-sak, og begge de var elendige for ryggen min.

Har SELVSAGT kriterier:

- må kunne støtte hodet til lillemor, slik at jeg kan ha begge hendene fri

- være støttende for den svaie ryggen min

- ikke være flagrende gevanter med store batikk-trykk:)

- enkel å "slenge ungen" oppi fra bilsete og når vi skal ned i bhg.

Noen tips? Anbefalinger?

Fortsetter under...

Skrevet

Et elastisk sjal i starten. Spes. om du skal inn og ut av bil er dette yppelig (du kan ha det på deg hele tiden og putte ungen oppi ved behov). Jeg slet med at vi ble en våt flekk både jeg og ungen (dvs ungen svettet ut meg!), men han er født i august og er en varm unge...

Elastiske sjal har relativt kort brukstid, så de blir ikke akkurat utslitt, kanskje du har noen i nærheten du kan låne av?

"Alle" bæretøy får du kjøpt i enfarget, så lenge du tenker å kjøpe nytt er det ingen problem.

Ellers brukte jeg maitai til magebæring, og bruker fremdeles ergo sele til ryggbæring.

Så lenge du har ungen tett inntil deg, blir det lettere. Jeg har også en svak rygg (med mye svai i) jeg synes det er lettere å bære enn å trille vogn, enda "mini" er 13kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...