Gå til innhold

innredningsspørsmål: har du spiseplass/spisestue på stua?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ønska meg veldig ei fin stor spisestue, men tror det vil bli trangt her.. Har egentlig god plass på kjøkkenet, men føler jeg må rydde og shine veldig hvis jeg skal ha gjester til middag for eksempel.

Hva gjør dere? Og- hvis du har spisestue, blir den ofte brukt?

Fortsetter under...

Skrevet

vi har IKKE spisestue - men ønsker meg det .... Må få det til tulla blir 3år så vi kan holde selskap :-))

Skrevet

Ja, vi har det. Vi har ikke plass på kjøkkenet til kjøkkenbord, så spisestua blir brukt hver dag til alle måltider.

Gjest irismor
Skrevet

Vi har spisestuen i stuen. Blir mye brukt i og med at vi ikke har plass til kjøkkenbord på kjøkkenet.

Vi kjøpte ny spisestue fordi den gamle tok opp for stor plass. Den var oval og tok mye av stuen. Den nye er avlang og kan trekkes ut til 220cm. Kjøpte den på Ikea og er veldig fornøyd.

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Jepp, har ikke plass til kjøkkenbord så har spisebord i stua.

Når vi kjøper oss nytt hus er spiseplass på kjøkkenet et viktig kriterie!

et lite tips, IKKE kjøp glassbord. Funker svært dårlig sammen med barn.

Skrevet

Har spisestuemøblene på kjøkkenet. Har stort, fint kjøkken. :o)

Annonse

Skrevet

Vi har kjøkken i stua og også spisestue - som vi bruker til alle måltider =)

Skrevet

Vi har valgt å ikke ha spisebord på kjøkkenet, det blir fryktelig trangt. Vi er jo 6 stykker bare vi, så med en liten gjest eller to er det ikke plass på kjøkkenet. Vil heller ha stor kokkeleringsplass på kjøkkenet og spise i naborommet.

Så vi har et stort spesialbestilt eikebord i stua. Blir brukt mange ganger hver eneste dag. Er kjempefornøyd med det, men angrer på at jeg ikke bestilte lem til det også, på julaften o.l blir vi fort veldig mange her og må bære inn verandabordet i tillegg ;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Der vi bodde før (for 1 mnd siden) hadde vi spisestue i stua, og kjøkkenbord på kjøkkenet. Da ble ikke spisestua mye brukt. I nye huset har vi ikke plass til kjøkkenbord, så nå blir spisestua myyye brukt :)

Skrevet

Ikke spiseplass på kjøkkenet, så vi har et gigantisk spisebord, samt uttrekksplate. Det går fint med 10 rundt bordet, litt trangt med 12, men også greit. Bordet brukes hele tiden. Spising, leking, jeg forbereder undervisning der, guttene styrer på, vi er der masse. Fint når det er ryddig, litt mer kaos med enorme mengder lego, men det bor da også barn i huset:)

Ville ha hvitvasket eik, men gikk for den safe varianten med oljet eik oga guttene. Veldig fornøyd!!

Skrevet

Vi har spisebord på kjøkkenet. Stort kjøkken og ikke så mye plass i stua.

Skrevet

Takker for svar, er visst mye forskjellig. Men forstår jeg dere riktig, at hvis man har plass til spisebord på kjøkkenet, så trenger man egentlig ikke å ha det i stua også?

Skrevet

Vi har langbord på kjøkkenet med plass til opptil 12 pesoner. I tillegg har vi en "finstue" hvor det går ann å sitte 20 til 25 mennesker om vi setter inn ekstrabord ol. I praksiss sitter vi bestandig på kjøkkenet så sant det er plass, også julaften ol. Selv om kjøkkenbenkene ikke er strøkne er et kjøkken nesten alltid et koselig rom. Dessuten er det praktisk å ha kort vei til komfrr, oppvaskmaskin osv ;-)

Annonse

Skrevet

Hadde jeg hatt plass til stort spisebord på kjøkkenet, hadde jeg ikke giddet å ha i stua i tillegg.

Vi har halvåpen kjøkkenløsning, og dermed spisebord på stua.

Skrevet

Vi har spisestue og den er i bruk med en gang det er gjester her (som skal spise annet enn kaker) Kjøkkenet er kjempe lite så der er det max plass til oss 4 som bor her =)

Stua er på 60kvm alene så det er mer enn nok plass til stor spisestue her, selv om vi bare har en liten selv... Har "lemmer" på begge sidene, men de er jo ikke på hele tiden =)

Skrevet

Vi har bittelite kjøkken, men på stua har vi spisestue og vanlig stue ja. Spiser alle måltid der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...