Gå til innhold

Blir så irritert på mamma som alltid må plappre hele tiden ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

tulla våres på 2år er hos forledrene mine nå og koser seg. Saken er den at jenta vår ikke snakker så veldig mye,og nå har dem vært på butikken og møtt folk dem kansje møter en gang i året og legger ut om dattera mi at hun ikke snakker så mye, og hvordan de synest at bhg er osv ... Jeg ble kjempesint på henne og sa at jeg forteldte henne dette i god tro om at hun ikke skulle løpe og sladre om dette over hele bygda.

Er sårt nok fra før - og pp-tjenesten er i bilde om ikke hun skal gjøre det værre. Ååååååå hun skjønner det bare ikke. Sladdre kjærring altså.

Fortsetter under...

Skrevet

størsta mi var treg til å snakke begynte ikke å snakke før hun begynnte i barnehagen. og da var hun 2 1/2 år.. Kunne ord men snakket ikke i setninger. no går hun i andre klasse og er kjempe flin til å snakke skrive og lese.. ta tiden til hjelp.. og bare følg med litt.. det går så bra..

Gjest irismor
Skrevet

Kaller bare mutter`n min for SE&HØR

Nevner minst mulig til henne for da er det rundt hele bygda og halve kongeriket før man får sukk for seg.

Skrevet

Har lest en del av innleggene dine, er det ikke på tide å ta et oppgjør med mor snart?

Skrevet

hvordan da tenker du ??? Mamma er jo snill og grei og jeg vil jo nødig miste kontakten med henne....

Annonse

Skrevet

nei.den var ment til mamman til Isak

Skrevet

Det er jo ikke krise på noen måte, heller ikke at bestemor overdramatiserer og forteller det til folk hun kjenner. Alle med litt i toppen vet jo at det bare er besteforeldre snakk, og det er jo heller ikke ille at pp er inne. Jeg har en gutt som knapt sa et ord før han var 3 år, og hs sa at de ikke var litt bekymret en gang.

Skrevet

Er enig med erteposen + 4... Syns heller ikke dette hørtes ut som noen krise. Og at pp er inne for å hjelpe til, hva gjør vel det? Har også en toåring som trenger litt ekstra oppfølging og hjelp nå i bhg og da er det jo flott at han kan få det:) Språket kommer nok helt fint etter hvert. Vet flere eksempler på barn som ikke pratet bra før de var 3-4, men som nå gjør det helt fint:) Ingen krise:)

Skrevet

Joda kjenner meg igjen der... Har bare innsett at det jeg sier til mor, kunne jeg like så godt skrevet på oppslag i avisa (selvfølgelig vil ingen avis tykke det). Som mannen min sier, enten får du ta et oppgjør med henne, og ev. miste kontakten, ellers får du innse OG godta at hun er som hun er og leve med det. Mamma er snill og grei og vil bare vårt beste, selv om hun er "noe" spesiell.

Men jeg synes nå det er flott at dere får hjelp av pp-tjenesten allerede nå. Å ha en 2åring som ikke snakker er vel ingen ting å skjemmes over? Mannen var 2.5 når han sa noe mer enn enkle ord som mamma og pappa. Da kom snøfreser! Og etter det snakket han. Jeg var over 3 før jeg snakket, men da snakket jeg til gjengjeld i setninger (hadde tydeligvis øvd meg på egenhånd). Vi er begge dyslektiske, men har greid oss helt fint med 7års universitetsutdannelse begge to.

Skrevet

Ville nok tenkt over hva jeg fortalte henne hvis jeg var deg, det har vi gjort med svigermor.

Så ville jeg bare si at det er jo bare kjekt at dere får hjelp hos pp tjenesten allerede nå. Ene barnet vårt begynnte ikke å snakke ordentlig (rent) før h'n var fem og et halvt, da kom alt plutselig (etter hjelp fra logoped), og nå er det ingen problem, er også en av de fremste i sin klasse, så er ikke noe å si på "hodet".

Skrevet

Da er det på tide at du lærer deg at du ikke kan fortelle sånt til mora di. Dårlig gjort av henne, selvfølgelig, men om hun alltid har gjort sånt, så er sjansen for at hun kommer til å slutte med det først nå, liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...