FrøkenSprøken Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Jeg foreslo bringebærsyltetøy, banan og krem. Flere forslag? Har aldri lagd marsipankake eller bløtkake før... *flau* Sjokolade?
Helverine Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Sjokoladekrem eller vaniljekrem. Er ikke noe glad i bløtkake jeg, så det lages sjelden her også....må i så fall være marsipanlokk på den.
Mille** Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Jeg pleier å bruke jordbærsyltetøy (hjemmelaget såklart), banan, ananas og krem. Nam! Lykke til! )
melkekua™ Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Som jeg sa tidligere, litt sukker og vanilje sukker får god fart på kremen. Vaniljekrem kan evt blandes med krem, syltetøy og banan. Noen liker jo nøtter i kaka.
Babyønske �� Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 Jeg bruker ha vaniljekrem på den ene delen. Og aprikossyltetøy og krem på den andre. Blir ikke like godt med jordbær eller bringebærsyltetøy syns jeg.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 12. februar 2010 #6 Skrevet 12. februar 2010 vaniljekrem, bringebærsyltetøy og banan =) Og hakkede biter av kokesjokolade blanda i vaniljekremen... og kanskje litt valnøtter.....
gulljenta skal bli storesøster Skrevet 12. februar 2010 #7 Skrevet 12. februar 2010 Eller lag en ordentlig smørekrem, så får du "konditorkake"
FrøkenSprøken Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 12. februar 2010 Da tror jeg at jeg går for en blanding av flere. Melkekua sitt forslag, men MED revet kokesjokolade :-D Kakebunnen er nå ute av formen, fortsatt like hel. Jeg synes den virker litt "rå", men det får vise seg når jeg skal kutte den opp senere i dag. *spent*
Fire småtroll Skrevet 12. februar 2010 #9 Skrevet 12. februar 2010 Hvis jeg ikke har hjemmerørt syltetøy i frysa kjøper jeg det de har i frysedisken på butikken, tror det er Nora. Så lager jeg et lag med jordbærsyltetøy og vaniljekrem og et lag med jordbærsyltetøy og nøttekrem (vanlig krem med finhakkede valnøtter i. Et tynt lag krem over hele kaka før marsipanlokket legges på og kaken blir helt perfekt Synes av en eller annen grunn ikke det er godt med bananer i bløtkaka jeg da, de blir så brune og uappetittelige.. En annen ting som er godt i bløtkake er hermetiske pærer og sjokoladesaus. Smør på vanlig krem, legg på pærer i tynne skiver og sprut på sjokoladesaus (ferdig fra flaske).
Lillesnuppis Skrevet 12. februar 2010 #10 Skrevet 12. februar 2010 Jeg bruker å dynke kaka i sprite eller app juice. Så smører jeg på syltetøy på kakebunnen. (bringebær) Så blander jeg vaniljekrem, krem og valnøtter ( hakkes i små biter) å tar over. ( lærte det da jeg jobbet i bakeriutsalget på Sogn vg i Oslo) Avslutter å trekke over ett marsipanlokk over hele kaka. I bakeriene heter det Lukket Valnøtt. Kjempe god blir den :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå