Gå til innhold

Gutt på snart 2 år som er våken flere timer hver natt...blir gal!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir snart kokko!! Vet ikke hva jeg skal gjøre.. i natt toppet det seg, da han var våken fra klokka 1 til klokka 5..! fikk sove i hele 2,5 time før jeg måtte opp igjen! Han griner ikke eller noe, bare ligger og snakker høyt, står og banker i veggen, ler og fjoller. Vekker hele huset, inkludert storesøstera på 4.. Har prøvd alt, ta han inn til oss, gi han flaske med melk, skifte bleie, ta på mer/mindre klær..vet ikke hva jeg skal gjøre. Føler meg temmelig uttafor i dag, har ikke sovet mer enn 3 timer i strekk hele uka. Blir så sint også når jeg ikke får sove, var såå trett i går kveld og håpte jeg skulle få sove i natt.

Han er sånn i perioder, kan våkne hver natt i en uke, deretter kan han plutselig sove rundt igjen noen dager på rad før det er på an igjen.. har vært vanskelig når det gjelder søvn siden han ble født.

Noen som har tips til en frustrert mor??

Fortsetter under...

Skrevet

Noen som har hatt samme problem?

Skrevet

Ingen tips, bare masse symp. Vår var også sånn. Ga seg når han var over tre år. Men han var sånn omtrent hele tiden. Periodene han sov hele natten var korte og sjeldne. Man blir virkelig koko. Som sagt, tonnevis av symp.

Skrevet

La han få seg et eget rom å få i seler til å ha i sengen, det vil bli en del gråting med til slutt vet dem at det ikke er noe vits! Kjempe tips! Selv hvor vondt det gjør i mammahjerte så er det bra både for mor og barn.

Da dem kommer i senga si da så vet dem at det er natta, åd et er ingen vits i å rope og gråte for det hjelper ikke, når det er natta så er det natta!

Masse lykke til :)

Skrevet

Prøv søvmgruppe på helsestasjonen.

Skrevet

Det finnes profesjonelle som kan gi deg råd. Snakk med helsesøster eller søk på nettet.

Jeg vil ikke begynne med tips - du har sikkert prøvd det meste og jeg tror profesjonelle er bedre egnet til å gi råd uansett.

Men det er én ting jeg vil råde deg til: Hvis du har mulighet - skjerm resten av familien fra han og den voksne som er "på vakt". Ta det rommet som er lengst unna de andre og installér det som et soverom for han i en periode. Der legger dere også inn en madrass på gulvet og så tar du og mannen din annenhver natt på vakt. Det er UTROLIG viktig, etter min mening. Det er stor forskjell på å sove lite hver natt og annenhver natt.

Den voksne på vakt er selvfølgelig dønn kjedelig og sier og gjør minst mulig mens h*n passer på at gutten ikke bråker for mye eller går ut av rommet.

Du har min sympati også. Søk hjelp - og trøst deg i mellomtiden med at det er HELT sikkert at det en gang går over!

Annonse

Skrevet

Vær så snill - ikke følg dette rådet!

Det er klart barn må skjønne at det er natta og alt det der, og du må tåle at de ikke liker det, men han er for stor til Ferber-metoden.

Jeg bodde en gang i en tomannsbolig der nabogutten gråt og gråt hver kveld. Han var en krevende unge og foreldrene gjorde sitt beste - mente de måtte være strenge og konsekvente.

Da han var 14 år tok han sitt eget liv. Jeg sier ikke at det var fordi han lå alene og gråt hver kveld, men jeg har en følelse av at foreldrene nå skulle ønske de ikke hadde gjort det...

Skrevet

Takk for svar:) Får høre hva de sier på helsestasjonen når jeg skal på 2- årskontroll..

Lurer på om jeg bør kutte på dagsovinga, eller om det bare vil gjøre han mer overtrøtt.. er han overtrøtt er han helt umulig om natta.

Håper på litt mer søvn i natt.

HI

Skrevet

Såpass bør en tåle! Makan!

Skrevet

Har du prøvd vekkeklokke? Var noen her inne som her inne som pratet om en vekkeklokke for barn. Som viser når det er natt og dag. Kanskje barnet ditt trenger en sånn?

Skrevet

Hva er det som er så morsom med det?

Annonse

Skrevet

Har ikke hørt om sånn vekkerklokke nei..

HI

Skrevet

Så en skal bare akseptere at et barn er oppe halve natten da? Er ikke et spedbarn det er snakk om heller.

HI

Skrevet

Ok, sorry my mistake

anonym under.

Skrevet

Okey, jeg har ikke helt humor heller når jeg sover lite:)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...