Gå til innhold

Hva hadde du på deg under fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en "styrtfødsel", så jeg fødte med hvit skjorte og genser, stort sølvsmykke. Naken nedentil selvsagt ;o)

Rakk aldri å ta på meg noen sykehusskjorte her, nei....hihi

Fortsetter under...

Skrevet

Mer kontrollert fødsel her. Til å begynne med hadde jeg egne klær, men når jeg ble flyttet til fødestue fikk jeg på meg sykehusskjorte.

Skrevet

Jeg hadde planlagt keisersnitt, så jeg hadde ikke no, tror jeg...husker ikke. Regner med at sykehusskjorta ble tatt av på operasjonssalen, men som sagt....det er detaljer som har gått i glemmeboka ,o)

Skrevet

Foerste gangen hadde jeg god tid og fikk skiftet til en slags nattkjole som var fin og vid og med knapper oppe.

Andre gangen rakk jeg bare saa vidt faa av meg trusa, saa jeg foedte med en fjong sommerkjole for gravide paa :) (styrtfoedsel her ogsaa)

Skrevet

Må man ha sykehusskjorte da? Jeg vil føde i egne klær når jeg skal. Og garantert sokker!

Skrevet

Ble satt i gang med min første og stilte opp i t-skjorte, bh, joggebukse, truse og sokker... Var litt sjenert ama. Da babyen endelig kom var det bare igjen en sokk...

Med nr to så ble jeg også satt igang, men av erfaring kledde jeg av meg inne på føden, fikk på meg kjortelen og la meg pent ned.. Ingen diskusjon om ha på seg sokkene den gangen..

Nå håper jeg at jeg kommer i veien selv og da SKAL jeg ha på meg to sokker og et eller annet til på meg, bare for å trasse og være vanskelig!

Annonse

Skrevet

Hadde på sykehusskjorte under begge fødslene mine.. husker ikke om jeg hadde sokker.

Skrevet

Det gjoer du som du vil med. Men du risikerer at klaerne blir skitne, det ble mine begge ganger, saa derfor tror jeg flesteparten velger aa skifte :)

Skrevet

Hadde på mammabuksa og sykehusskjorta helt til pressriene satte inn. Det var fint det, for jeg frøs veldig. Frostrier... Vanskelig å takle smertene hvis man fryser i tillegg liksom. Sykehus skjorta var på hele veien da. Greit å slippe å grise til sine egne klær...

Skrevet

Oppknappet sykehusskjorte! Så egenlig var jeg naken :-)

Skrevet

Jeg hadde på meg det jeg trengte av klær for å ikke fryse...

Hadde også en tanke om å ikke "sprade naken rundt", hadde med klær som jeg kunne ha på meg meste parten av fødselen, og t-skjorta hadde jeg tenkt til å beholde, men helt ærlig det var fort glemt.

I starten hadde jeg vanlige klær. dvs så lenge jeg greide å holde meg på beina. Så lå jeg i badekaret i mange timer. Når jeg var oppe, i korte perioder og når ungen kom hadde jeg på meg sykehusskjorte, for jeg frøs så jævlig.

Når ungen kom (dvs ble tatt ut med vakum) var det et lass av folk der, og jeg tror ikke jeg hadde reagert nevneverdig på om det hadde kommet en hel skoleklasse inn.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg hadde ikke på meg noen ting. Jeg lå i badekaret og ble så varm at jeg ikke klarte å ha på meg noe da jeg kom opp. Jeg sparket til jm da hun kom med et teppe til meg, hehehe.

Skrevet

1. fødsel: kjempestygg sykehusskjorte! Ble satt igang.

2.fødsel : sarong, sandaler og mammatopp, nysminka med lebestift og greier. hadde nettopp dusja og pynta meg til å gå på jentekveld da vannet gikk og jeg fødte på en time hehe :)

Annonse

Skrevet

Kom på sykehuset i kun en lang genser og tøytøfler, skiftet så til en nattkjole jeg hadde med og pusesokker :D

Skrevet

Hadde vannavgang i uke 35, så jeg kom inn for kontroll i joggebukse og topp. Ble satt igang senere samme ettermiddag, og hadde i starten på meg det jeg kom i.

Etterhvert som det nærmet seg fikk jeg på meg sykehusskjorte, bh'n fløy av og til sist trusa. Da jenta mi ble lagt på brystet mitt var skjorta kneppa opp og halvveis av. Jeg ville ikke brukt mine egne klær, for det ble litt blod og gørr, og det var greit å slippe å grise dem til.

Når det gjelder å føle seg naken etc, så brydde jeg meg virkelig ikke om hvem som så hva etterhvert som det hele satte igang, og jeg gikk ut på do og greier i bare skjorte og sokker, med skjorta på halv åtte.

Skrevet

i starten hadde jeg pysj bukse og singlet. (holdt på på kveld/natt/morgen.) Så lå jeg tre timer i badekar før jeg kjente for smertelindring. (lystgass) og da lå jeg naken med laken over meg. Jeg tenkte litt som deg men det blir så naturlig. Og når vannet har gått kommer det støtt og stadig. (for meg ved vær ri) så og ha på tøy ble ikke noe tema en gang. Men hadde dette lakenet over meg somsagt. Så følte meg ikke blottlagt en eneste gang. Når hun var ute fikk jeg varme tepper da jeg skalv som aspeløv, mens de ryddet og stelte rundt meg. Så fikk jeg på meg nattskjorte og nettingtruse. . ble lagt inn kl 17.30 og hun kom 07.34 dagen etter så jeg var sliten og den lykligste i hele verden.

Skrevet

to fødsler, og begge gangene ingenting.

Skrevet

Hadde på meg en nydelig sykehuskjorte og ingenting under. Følte meg naken i starten men glemte alt om det når pressriene kom. Hehe... for et syn det egentlig må være... *grøss* :D

Skrevet

Jeg gikk bare i sykehusskjorta jeg. Rakk å skifte og dusje før fødsel var i gang.

Skrevet

sokker? hva mener dere?

tenker dere på om det å fryse under fødsel? Jeg var svett, syns jeg "løp" maraton under 2 timers pressrier.

Hadde en sykehus skjortesak på meg. Den ble full av blod så den var skiftet når jeg ble trillet opp på barsel.

Dagen etter hadde jeg gangspress i HELE kroppen.

Ble sjokket jeg når jeg oppdaget kroppsprestasjonen det er å føde. I tillegg var jeg såå dårlig form. Hadde ikke beveget meg mye i løpet av 9 måneder.

Skrevet

Hvit pokert-skjorte og ingenting annet, haha:-P Ble hentet av ambulansen og fikk tydeligvis ikke klær hverken med eller på meg;)

Skrevet

Jeg lå med den berømte blå sykehusskjorta som var klissvåt av melk, å såklart de gode gamle ULLsokkene på beina som moren min dro på meg uten at jeg la merke til det før jeg så bildene senere... Hehehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...