Gå til innhold

Inspirert; har dere en familiehemmelighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venninnes samboer har dette "problemet". Han ligner gårsdhjelpa!

Mora og faren hadde en datter først. Deretter kom han til verden. Men han ligner en prikk på mannen som hjalp til på gården! Samme ansikt, kropp, gange osv! Hehe

Nå er både mora, faren og gårdshjelpa døde. Han som hjalp til på gården var barnløs...han lot samboeren til venninnen min bli enearvingen sin! Og bare det er jo et clue til at han visste hele tiden at denne mannen VAR sønnen hans.

Men ingen sa noe. Venninnen min var den første som tok opp det, når hun så likheten. Og jeg så denne mannen også, før han døde, og de var prikk lik!

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg er 35 år, har høyere utdannelse, og blir mishandlet av mannen min...nå går jeg rundt med tidenes blåveis. Tør ikke dra fra han, da han truer med å drepe meg. Har 3 barn som har sett mye...

Skrevet

Hmmm, jeg røyker hasj hver dag. Er i full jobb og har barn.

Skrevet

Hvis du er så "heldig" at han slår og legger igjen bevis, får du anmelde fyren!!

Verre er det når det foregår psykisk mishandling år etter år, og bevisene uteblir.

DRA FRA HAN I DAG!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

14:39, håper barna hennes ikke har det så vondt at de lider fordi du venter.

Hvorfor vurderer du det? Hvorfor melder du ikke fra i dag? Hva gjør at du venter? Skjønner ikke dette, jeg.

Skrevet

Vår mor er psykisk syk. Hun er virkelig helt ute i perioder, men dette snakker ingen om.

Annonse

Skrevet

min oldemor på mors side er et tater barn.. jenta som fødte henne ga henne bort.

Skrevet

Synes synd på deg nå og ikke minst på barna dine! Kan du ikke dra til nærmeste krisesenter? Anmeld mannen din for drapstrusler. Dere kan få hjelp til å flytte til hemmelig adresse.

Skrevet

kommer nok aldri til å bli enige om dette uansett..denne kvinnen visste godt hva hun gjorde. og mine barns far var ruset på diverse rusmidler og alkohol da dette skjedde! hun hadde ikke fått beskjed fra legen om at hun var steril. dette løy hun om. rett og slett for å få seg en baby. som ingen andre ville få med henne...

Det har aldri vært noen hensikt fra morens side at faren skulle ha samvær.men om å gjøre å tyne ut mest mulig penger i bidrag.

Det er mange barn som vokser opp med en forelder. og hva hun velger å fortelle barnet får være opp til henne.men hadde det vært meg hadde jeg heller fortalt henne at faren var død. så hadde hun sluppet å føle seg uønsket!!

Og en mann bør få ha medbestemmelsesrett når slike ting skjer,i forhold til abort! velger damen likevel å beholde barnet som faren ikke ønsker kan han slippe bidrag etc...

Jeg har selv blitt gravid med en jeg ikke var sammen med.han ønsket ikke dette barnet. Jeg valgte abort!!

Skrevet

Jeg har en halvbror som er 3 år eldre enn meg. Mamma var dritings på fest og er usikker på hvem som er faren... ;-) Ho ble sendt bort av strenge foreldre (dette var i 1967) for å "gå på skole". Jeg vet hvor og når han er født, men har ingen mulighet til å få kontakt med han. Håper han en gang tar kontakt.

Skrevet

Hvis jeg ikk tar feil, så bor en onkel og kusine av meg som samboer i utlanset. Hørte mamma og tanta mi pratet om dette for en stund siden. Tante var dritforbanna.

Skrevet

14:42, ingen alkoholikere har kontroll. Har de kontroll, er de ikke alkoholikere.

Skrevet

Jeg troddde ikke min familie hadde noen hemmeligheter inntil jeg fikk vite at min far har en halvbror (sjokk for pappa også, fikk vite det i en alder av 55 år, at hans far hadde en sønn fra før). Det rare er at av alle pappas 7 søsken er det denne mannen som er mest lik bestefar av alle. Samme bygning, gange, ansiktstrekk..

På min mors side tok en onkel av meg selvmord pga et sykt stort press utenfra på dette tidspunktet i livet hans. Noen år senere tok en annen også livet sitt i denne familien, så der er det langt mer sorg enn jeg oppfattet i oppveksten.

Annonse

Skrevet

Han truer med å pusse HA på meg (helles angels), å da blir jeg bare borte, som han sier...forferdelig vanskelig. Selv er han bedriftsleder og ganske høyt oppe i lokalpolitikken her i byen. Ingen vet hvordan han er. Når jeg har fått juling, ler han og forteller alle hvor klossete jeg er...Jeg er begynt hos psykolog for å bli sterkere, for å klare å komme meg bort.

Skrevet

stemoren min er alkoholiker og jeg hater henne..

onkelen min har et barn som ble adoptert bort som jeg aldri har sett.

Skrevet

Mormor sin store kjærlighet var en tysk soldat, de ble splittet da han ble sendt til russland på arb. leir. De har fortsatt kontakt den dag i dag men begge har barn med andre. Mormor fikk mamma med en hun er skilt med. Tror aldri hun glemmer denne soldaten. Dette er noe vi aldri snakker om men hun har fortalt det til meg. Hun elsker han den dag i dag og er nå 85 år. Hun traff han under krigen. Mormor giftet seg med pappaen til mamma fordi det viste seg at hun var gravid. Pappaen til mamma var alkoholiker og stjal penger og sølvtøy av mormor for å betale for drikkingen.

Mormoren til mannen min fødte en dødfødt gutt. Dette snakkes det heller aldri noe om, men alle vet det. Er selvsagt veldig sårt.

Faren til farfar var nazi.

Skrevet

beklager, men jeg må bare få kommentere dette. Jeg er så fundamentalt uenig i at menn skal ha medbestemmelsesrett i forhold til problemstilling rundt abort.. Jeg skjønner at dette er en vanskelig situasjon for kjæresten din, og for deg... men, hvis du prøver å tenke litt lenger enn deres egen situasjon, så ser du kanskje at en slik medbestemmelsesrett ville kunne gjøre menns makt over kvinner enda større, noe vi vel ikke ønsker?

Skrevet

At min tante fikk ett barn som ble bortadoptert som spebarn:( FIkk vite det ikke så lenge før jul.

Skrevet

Det var lenge en familiehemmelighet av bestemoren min var av taterslekt. Først nå de siste årene har hun begynt å snakke om det.

Vi snakker heller ikke om at et relativt nært familiemedlem drepte moren sin.

Skrevet

En kamerat av pappa er faren til min yngste bror

Skrevet

Min onkel er far til sin gode venns barn. Dette var noe han gikk med på siden vennen og hans kone var barnløse..

Dette er noe bare vi i familien og de involverte vet, men ingen andre. Ikke heller det aktuelle barnet (som nå er en voksen mann).

Vi har sett han og han er utrolig lik min onkel og hans andre sønn. Godt de ikke bor på samme plass eller omgås gjevnlig... Da måtte noen ha begynt å tenke tanken.

Skrevet

Bestemora mi fikk en unge med en tysk soldat under krigen.

Skrevet

Kanskje ikke noen stor krise, men den eldre generasjonen er fortsatt veldig følsomme for temaet. Det må ikke snakkes om. Og folk på bygda ville nok kost seg litt dersom de fikk vite om det.

Skrevet

Om det er så hemmelig kan vel diskuteres men min mor er virkelig det sorte fåret i familien. Hun er alkoholiker og har gjort en del sykt i årenes løp. Hun hadde sex med en av mine venner når han var mindreåring (et år yngre enn meg) ved flere anledninger. Hun så det som et lite prosjekt å lære han opp siden hun tok dyden hans. (så sykt at det er rått) Hun har slått ned sin egen mor i fylla. Hun en gammel og helt forsvarsløs. For tiden treffer hun en gift mann som har to små barn hjemme (han er prater nesten ikke norsk) og der sitter kona alene. Jada dette var et knippe, lista er lang. Noen ganger gremmes jeg for å si det sånn!

Skrevet

Kommentar til 14.37 ang faren som ikke vil ha kontakt med barnet. Hvordan vet du at mor til barnet har sagt til faren at hun var steril? For å kunne si dette sikkert så må jo hun også ha sagt dette til deg. Høres ut som min historie bare at jeg ALDRI har sagt jeg var steril. Vi traff hverandre sporadisk et halvt år før han etter en stund fant ut at han ikke ville bli pappa.

Kom ikke og si at faren ikke kan dikte opp en ny historie til deg. Tror nok barnefar glatt lyver for å dekke seg selv.

Mitt barn vet den hele og fulle sannheten. Farmoren ville gjerne ha kontakt og jeg har sendt bilder og pakker til hun var noen år.

Helt utrolig at noen kan støtte slike fedre om man kan kalle de fedre..

Husk en sak har alltid to sider og en dag kan man møte seg selv i døra.. eller kanskje barnet ;) Hva da? Hva tror du barna deres sier om de plutselig får vite de har søsken og dere aldri har sagt noe? Trenger slett ikke være positivt for deres del..

PS bare for å nevne det så gjelder dette ikke alle..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...