Gå til innhold

Inspirert; har dere en familiehemmelighet?

Anbefalte innlegg

Da jeg studerte husker jeg at det sto i en bok at alle familier har en familiehemmelighet; dvs en hemmelighet som alle i familien kjenner til men som man ikke under noen omstendigheter vil dele med andre/kan dele med andre! Her hvor vi kan väre anonyme er det kanskje ikke så farlig å röpe dem, eller...?

Da jeg vokste opp var vår familiehemmelighet at jeg og broren min ble mishandlet! Det er nok ingen som noen gang kunne tenke seg at vi fikk bank! Det skjedde ikke så ofte, men det skjedde...! Er fra en velberget og meget respektert familie!

I familien jeg selv har "skapt" (dvs min mann og barna) har vi ingen hemmelighet!

Fortsetter under...

Oi så spennende. Kanskje vi får høre noen snasne hemmeligheter. Alle i min familie prater om alt, men vi har mye galskap i familien da. En onkel i dameklær (som sender bilder av seg selv til oss på email) og alkoholisme (Nå skal tante på rehab, vi snakkes da!)

Så ingen hemmeligheter, men sikkert mye som ingen andre ville snakket høyt om rundt forbi ;)

Etter som jeg har skjønt så er det en familiehemmelighet i min familie.. Den er så hemmelig at jeg ikke har skjønt det helt enda.. :P Det er noe med noe uekte søsken, og barn som er sure på foreldre eller noe.. Dette er noe som er skjedd i 2-3generasjoner over meg, og jeg tror ikke det er mange igjen av dem som kjenner den fulle og hele sannhet.

Vi "unge" har ingen familiehemmelighet.

Annonse

min bestefar som døde mens jeg var ung.hadde en unga fra før som jeg har fått høre om etter jeg ble voksen. da fikk jeg tilfeldigvis vite at jeg har flere søskenbarn og da en onkel...

han som er far til mine barn har en uønsket datter fra før vi møttes... han hadde en one night stand der damen sa hun ikke kunne bli gravid,da hun var steril.. noe som ikke stemte... Dette er det bare de nærmeste i hans familie som vet. og jeg. ikke barna våre eller noen andre!

jeg er på en måte en "uønsket" datter, ( ble vred da jeg leste ordet 2 innlegg over her). Min mor og min far hadde gått fra hverandre, og skulle bare ha et farvelkn..ll, og da ble jeg laget.

Jeg ble holdt hemmelig av min fars familie til jeg var langt over 20år. For alle de stakkars kristne tanter og fastere måtte ikke få vite om meg.

Jeg var skampletten. Og føler meg ikke så velkommen i familien den dag i dag heller.

Tenk litt på det neste gang dere omtaler barn som "uønsket". jeg hadde ikke bedt om å bli til. Og det har heller ikke den uønskede datteren til mannen til anonym over her heller bedt om.

Annonse

Tror ikke vi har, men far til sønnen min har... Han smelte meg på tjukken, selv om han var gift, noe jeg ikke visste på daværende tidspunkt. Kona fikk vite det rett før fødselen, og deres felles barn fikk ikke vite det før lenge etterpå, og er faktisk ikke sikker på at den yngste der i gården vet at han har en halvlillebror. Ingen andre i den familien, deres beste venner eller noen vet om dette...

Har vell noen hemmeligheter i vår familie og...

Min kjære godt gifte bestefar hadde seg en med en dame en kveld, dette blei det ei jente ut av. Denne damen min bestefar hadde seg med, var gift med min mormors bror......jenten blei adoptert bort,og ingen fikk vite noe før over 40 år etter.

Det får nå så være. men syns ingen mann skal måtte tvinges til å være far til ett barn han ikke ønsker. og klart det er synd i barnet.. men det får nesten den moren stå til ansvar for! Dine foreldre hadde hatt ett forhold først,og da stiller det seg annerledes mener jeg. enn ett tilfeldig knull der mora med intensjon har gått inn for å lure seg til å bli gravid!!

Det var visst en familiehemmelighet som jeg var en indirekte årsak til å få frem.

Mamma proklamerte i et familieselskap hva hun hadde bestemt at jeg skulle hete (veldig sjeldent navn i Norge), hvorpå hele familien nesten gikk av skaftet og min oldemor (min mors farmor) tok min mor til side og spurte om dette var hennes syke form for humor.

Det viste seg at min morfar hadde vært gift før min mormor. Han hadde giftet seg med ei jente som påsto hun var gravid da han var utstasjonert i Tyskland. Han ble informert av hennes far at dette bare var sprøyt, så de hadde fått ekteskapet annulert. Dette trodde min oldemor at mamma hadde fått nyss i og at dette var hennes måte å "hevne" seg på siden ingen av barna til min morfar visste dette på forhånd, hehe.

Det ble litt av en ståhei rundt dette, men mamma insisterte på navnet mitt og selvom det tok ca 1 år før oldemor kalte meg med navn, tror jeg nok alle var glad for å slippe å holde på den ehmmeligheten. Det har blitt mang et samtaleemne rundt dette ettersom årene gikk.

Hun som en gang bar mitt navn gikk det ikke like greit med. Hun ble gift 4 ganger, fikk ingen barn og endte sine dager på sinnsykehus....

Gjest Sauen og ungene

Ungen er like uskyldig samma hvor teit moren var. Her er det ikke snakk om at mor har rett på at far skal ha samvær eller at far har rett på å slippe samvær fordi mor er dust, men at et lite, uskyldig barn ikke får oppleve å ha en far. Og kanskje senere i livet må bli skuffet når hun får vite at pappaen ikke vil ha kontakt med henne, men med resten av barna sine.

Jeg forstår ikke meg på folk som gjør sånt, beklager. Ungen har ikke gjort noe galt, og bør ikke straffes fordi mora gjorde noe teit.

Hva om det var du selv som ikke hadde en pappa?

Jada, masse hemmligheter!

Min far er homofil, "alle" vet det, ingen snakker om det. Skilt fra min for for maaaange år siden.

Min mormor hadde en så krevende unge (min mors søster) at hun forsøkte å gi henne bort. Hun var vist misfornøyd, tverr, vanskelig og ondskapsfull med sine andre fem søsken, og mormor orket ikke. Det var et foreldreløst prestepar i bygda som ville ha ho, men etter å ha vært på besøk noen ganger ombestemte de seg, fordi hun var en monster-unge. De spurte om å få en annen, men det nektet mormor. Denne jenta, altså tanten min er i dag fortsatt vanskelig å ha med å gjøre, lager konflikter av alt, og er i krangel med alle. Skal bare skape splid og herser.

Når jeg vokste opp fungerte jeg som en slags støttekontakt for min mor, som hadde store psykiske problemer, hun sa at hun angret på oss barna støtt og stadig, og at neste gang hun kjørte på motorvei skulle hun kjøre mot en trailer. Hyggelig. Jeg passet mine yngre søsken fra jeg var ca 5 år, lagde middag, skiftet på senger, vasket tøy og hjalp til med lekser når de ble større.

Min onkel reiste på sjøen når han var 17 år, og har noen unger som "ingen" vet om. Han giftet seg senere med en dame fra nord og bosatte seg der, men når han jobbet i Oslo hadde han egen familie der. Han er vel 65 nå, jeg har ikke kontakt med han, sikkert 15 år siden sist jeg så han.

det er ikke et barns skyld at det blir født.

Å hevde at mora er dum eller teit og at hun har lurt mannen er tull. Vi vet alle hva et tilfeldig knull kan føre til. Mannen er like forpliktet til å bruke beskyttelse dersom han ikke ønsker barn, kjønnssykdommer eller lignende. Ikke bare kvinnens ansvar å bruke beskyttelse.

I dette tilfellet vil jeg hevde at mannen er like mye skyld i det som kvinnen.

Hva om hun hadde fått beskjed om at hun var steril av legen...?

Stakkars barn som vokser opp og er uønsket. Det er ikke hennes feil at hun har så uansvarlige foreldre.

Min gammelonkels kone (altså, min gammeltante) ble gravid med nabomannen, mens hun var gift med min gammelonkel. Det verste er at "ingen" vet dette, men "alle" ser jo at barnet (som nå er i 60-årene) ikke ligner på søskene sine, men på nabo"barna". Skulle gjerne likt å vite om det var noen som vet, men det er ingen som snakker om det. Jeg fikk høre det av mamma.

Nå er både gammelonkelen og gammeltanten min død (har aldri møtt gammeltanten min) men hadde jo vært interessant å finne ut om gmlonkelen min visste det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...