Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Er det aktuelt med utenlandstjeneste for deres del? Når reiser de i såfall, med tanke på graviditet/baby? Vi har termin i disse dager, og planen er foreløpig utenlandstjeneste til neste år en gang. Er så redd for at han går glipp av hvordan ungen vår utvikler seg. Noen som kan dele erfaringer her?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Ja, det er aktuelt med utenlandstjenster for vår del. Han har vært borte da våre små var babyer og da jeg gikk gravid. Egentlig så er det ikke noe å snakke om i vårt tilfelle fordi min var soldat før han traff meg. Han har jobbet beinhardt for å komme dit han er nå og elsker jobben sin og oss. Kan desverre ikke få pose og sekk så inntil han føler at han har oppnådd det han vil oppnå så er det bare å vente. Personlig så har jeg blitt så vant til at reiser at det gjør meg ikke så mye. Jeg har lært å blitt veldig selvstendig og det er utrolig lærerikt å være alene sånn når man ikke kjenner mange andre. Det er ikke en dans på roser, men det er fult mulig. Mitt største krav til han (bortsett fra at han kommer hjem i livet) er at når han er hjemme skal han støtte min måte å oppdra barn på, hvis ikke så er det jeg som må ta støyten når han reiser igjen. Hvis det blir aktuelt at din mann reiser på oppdrag så husk at hvis du får sjansen til å komunisere med han så vær positiv. Hvis du lesser på han med dine problemmer kan du risikere at han ikke har hode der han må være når man er i strid og ergo risikerer han både sitt og andre sine liv.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Takk for flott tilbakemelding! Min var også soldat før vi møttes, og det har aldri vært aktuelt for min del å nekte han å jobbe med det han liker. Nå har han i tillegg fått drømmejobben sin - og jeg er veldig glad både på hans og våre vegne. Det er vel kanskje når det kommer til det med oppdragelse jeg er redd han vil falle utenfor. Vil jo at pappa skal være en like naturlig del av livet til barnet vårt som jeg er.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Det jeg prøvde å si med oppdragelsen ( riktignok veldig klønete) er at når pappa kommer hjem må han si nei til det samme som jeg sier nei til. Selv om han har dårlig samvittighet for at han er mye borte så hjelper det ikke å være superkul pappa når han er hjemme. Fordi da blir ting vanskligere for dem som er igjen når han reiser. Grunnreglene har vi fastsatt sammen, men barn vokser og grenser må av og til flyttes. Vi tar en masse bilder og sender når han er borte. Filmer også endel så har vi filmfremvisning når pappa kommer hjem osv. Lykke til på oppdraget til mannen din og til deg selv, det er tøft, men som sagt veldig lærerrikt for begge parter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå