Gå til innhold

Noen av dere som ikke bruker tøymykner?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt noen nye klær som jeg kan bruke det meste av svangerskapet forhåpentligvis.

Bukser med stretch (riktig skrevet?) og noen lange gensere/tunikaer.

Dama som solgte meg varene sier at jeg ikke må bruke tøymykner da de mister stretchen og dermed fasongen.

Men da lurer jeg på hvordan det blir med statisk elektrisitet osv.

Noen erfaringer?

Fortsetter under...

Her i huset bruker jeg tøymykner på alle klær. Klær som må vaskes på spesielle måter er bare slitsomt og irriterende så de får bare værsågod å tåle vanlig vask!! Eneste jeg er nøye med er selvfølgelig ull, men det er jo noe annet!

Omtrent alle klærne jeg eier er med stretch og jeg har ikke opplevd at de har mistet fasongen med tøymykner. Forresten så blir klærne stive og ekle uten synes jeg...

Ja, det er nettopp det! De blir stive og ekle. Og jeg vasker ikke 4-5 plagg alene for å unngå tøymykner. Bruker det på alt unntatt kokvask- da det går rett i tørketrommelen og det er godt og mykt når det kommer ut.

Syns det var litt tungvindt, ja.

Jeg bruker ikke tøymykner på noen klær i det hele tatt, og ikke plaget med statiske klær. Men jeg tar som regel alt i tørketrommel. Klær som egentlig ikke skal i tørketrommel går på skåneprogram og ikke helt til tørt. Da er de myke og fine, og ikke statisk. Og ikke mister de elastisiteten heller :)

Ok, så da er det mulig da, hehe. Man blir så vant til det at man tror det ikke går an å vaske uten tøymykner...

Det blir jo så deilig lukt når man vasker med tøymykner. Nå bruker jeg blenda sensitive uten parfyme, må vel skifte over da, så klærne kan lukte reint i allefall.

Nei, kommer nok ikke til å slutte med tøymykner!

Jeg bruker i utgangspunktet ikke tøymykner på annet enn håndklær, men de vasker jeg jo heller ikke sammen med vanlige klær. Har ikke tørketrommel, så greit at håndklærne ikke er helt stive. Ikke noe problem uten tøymykner på de klærne vi bruker her i huset i alle fall. Jeg syns jo at de parfyrmerte tøymyknerne ikke lukter noe særlig godt når jeg skal gå og sove i det de er brukt på. Må nok kanskje bruke tøymykner på litt mer når babyen kommer så hun får litt mykere klær.

Annonse

Sluttet med tøymykner etter at minstemann fikk endel utslett. Savner det ikke. Klærne blir myke i tørketrommel, og nå synes jeg det lukter altfor mye parfyme av klær som har blitt vasket med parfymert tøymykner.

jeg bruker tøymykner på alle klær unntatt ull :)

og jeg merker med EN gang når mannen i huset har glemt tøymykneren ;) da får klærene seg en vask til for jeg KLARER ikke å gå med klær som ikke har blitt vasket med dette ! :P

jeg er blitt avhengig!

jeg jobber i barnehage, og jeg merker at det er noen foreldre som tydeligvis ikke bruker tøymykner på ungene sine klær... de er så stive og harde at jeg føler jeg knekker både bodyer og strømpebukser når jeg prøver desperat å få de på! hehe...

Bruker ikke tøymykner. Er så fornøyd med vaskemid. Ariel og etter at jeg begynte med det synes jeg ikke det er nødvendig med tøymykner lengere..

Men det er sant at klærne holder fasongen bedre hvis man ikke vasker med tøymykner.

Bruker hverken tøymykner eller tørketrommel her i huset. Hånddukene er kanskje bittebittelitt stivere enn de ville vært med det ene eller andre, men merker ingenting på klærne.

Tøymykner med parfyme synes jeg er grusomt(lukter altfor mye....æsj, og lillesnuppa kløøøøør), uten parfyme har jeg brukt noen ganger, men snuppa klør av det også, og så liker jeg ikke at det er masse stoffer/kjemikalier(jada, de er sikkert testet og trygge, men jeg liker ikke tanken) i klærne når de egentlig skal være nyvasket og rene.

Som på alle andre felt i livet; hver sin smak :)

Annonse

vanlige vaskemidler ødelegger ull like mye som tøymykner gjør :) det eneste som er bra for ull er MILO ! :)

men vi har desverre ikke tørketrommel, så jeg er litt avhengig av tøymykner...

Jeg innser jo nå at jeg har vært litt uvitende ang tøymykner.

Kjekt å lære noe nytt:) Dessuten er det jo mer økonomisk.

Jeg bruker ikke tøymykner over evne, kun en liten dæsj.

Men derimot er jeg mer skeptisk til bruken av tørketrommel til alt av tøy, er så redd for at de krymper...

Jeg har fått lære at alt av goretex-type stoff, microfiber, regntøy osv skal vaskes uten tøymykner, og så lenge jeg vasker bare slikt sammen blir det ikke elektrisk heller. BHer skal visst heller ikke ha det, så jeg pleier å sortere ut en maskin med slike syntetiske stoffer - alt av stretch osv går i samme der. Ikke bruker jeg tørketrommel heller;-) Merker at bomullstøyet mitt nupper mindre også når jeg ikke blander det med syntetiske klær...

jeg elsker lukten av tøymykner!!! kan ikke noe for det, jo mer hjo bedre ;) hehe... og hvertfall nå når jeg er gravid :) :)

har ikke hatt problemer med sensitiv hud enda, men så går småen her oftest med ull innerst... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...